Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@16:06:56 GMT

اسپیکرهای هوشمند ال جی نیز در راه است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۸۱۱۷

اسپیکرهای هوشمند ال جی نیز در راه است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

حالا بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده، شرکت کره ای ال جی نیز به تبعیت از سایر رقبای قدرتمند خود تصمیم گرفته است وارد صنعت اسپیکرهای هوشمند شده و به همین دلیل به نظر می رسد که می خواهد دو اسپیکر هوشمند جدید که از دستیار صوتی اختصاصی گوگل (Google assistant) بهره می برد، رونمایی و پرده برداری کند.

بنابراین بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده‌اند که انتظار می رود ال جی در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ آلمان، اسپیکرهای هوشمند خود را تحت عنوان ایکس بوم (Xboom) یا تینکیو (ThinQ) معرفی کند.

البته لازم به ذکر است که اسپیکرهای هوشمند ال جی محصول مشترک میان دو شرکت ال جی و Meridian Audio است که در توسعه تجهیزات صوتی پیشتاز بوده است.

طبق انچه که این تحلیلگران عنوان کرده اند، انتظار می رود ال جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ از اسپیکرهای بی سیم زیر نیز رونمایی کند:

XBOOM Mini Component

XBOOM All-In-One

 XBOOM GO

 XBOOM AI ThinQ

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

همچنین بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ال جی اسپیکر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو؛ دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آن‌ها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند

براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • فناوری در خدمت جنایت
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی