Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@17:10:24 GMT

ثروتمندترین و پولدارترین خانواده جهان کیست؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۸۶۶۷

ثروتمندترین و پولدارترین خانواده جهان کیست؟

گزارش سازمان‌های مالی جهانی از ثروت ۱.۴ تریلیون دلاری خانواده آل‌سعود خبر می‌دهند، در حالی که سازمان ملل متحد اعلام کرد بسیاری از مردم عربستان در فقر مطلق به سر می‌برند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از مؤسسه مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری «برند فاینانس» خبر داد خانواده آل‌سعود با این حجم دارایی می‌تواند رتبه اول ثروتمندترین خانواده جهان را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مؤسسه خانواده آل‌سعود 16 برابر بیشتر از خانواده سلطنتی انگلیس که ثروت آن 88 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، ثروت دارد که این ثروت نزد حدود 2 هزار نفر از خانواده 15 هزار نفری آل‌سعود محصور شده است.

در ادامه این گزارش آمده است گرچه سلمان پادشاه عربستان که ثروتش 17 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود پرنفوذترین فرد خانواده در هرم قدرت محسوب می‌شود، اما او از چندی پیش تقریباً تمامی اختیارات خود را به پسرش محمد بن‌سلمان واگذار کرده است.

طبق اعلام این شبکه آمریکایی شاهزاده‌های سعودی در حالی زندگی مرفه و پر زرق‌و‌برقی دارند که «فیلیپ الستون»، گزارشگر امور فقر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده تعداد زیادی از مردم این کشور ثروتمند نفتی در فقر مطلق به سر می‌برند.

گفتنی است که دولت عربستان به هیچ سازمان بین‌المللی یا داخلی مستقل اجازه تهیه آمار دقیقی از میانگین فقر و بیکاری در این کشور را نمی‌دهد.

منبع: اعتماد آنلاین

انتهای پیام/4028

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی

محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیرو‌های امنیتی ایالات متحده سرکوب می‌شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند. دولت‌ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • شاهکار نوشاد عالمیان در عربستان
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان مغلوب نوشاد عالمیان شد
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • پلیس آل‌سعود جلوی عکس گرفتن با پرچم فلسطین را گرفت | فیلم
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟