Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در جلسه شرکت های دانش بنیان مراغه با اعلام این خبر گفت : هم اکنون تمام دانش تولید سلول های بنیادی از ابتدا تا انتها در کشور انجام می شود .

امیر علی حمیدیه افزود : ایران توانسته در تولید مقاله و بومی سازی علوم سلول های بنیادی رتبه اول را در میان کشور های منطقه کسب کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: کشورمان در حوزه تولید سلول های بنیادی در رتبه چهاردهم جهان قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد : برای تجاری سازی علوم سلول های بنیادی 70 شرکت دانش بنیان تشکیل شده و برای تبدیل این علم به ثروت فعالیت می کنند.

حمیدیه افزود : در حال فعال کردن مراکز شتاب دهی به شرکت های دانش بنیان برای توسعه و تجاری سازی این علم هستیم و برای تجاری آن سرمایه گذاران زیادی آمادگی خود را در این بخش اعلام کرده اند .

وی گفت : هم اکنون 300 تا 400 طرح در زمینه سلول های بنیادی در حال انجام است که از این تعداد 50 طرح آماده تجاری شدن و سرمایه گذاری است.
حمیدیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست با توجه به جهانی شدن این علم تا دو سال آینده برای کسب سود و رونق در این بخش سرمایه گذاری کنند .

وی ادامه داد : هم اکنون یک هزار عضو هیأت علمی و یک هزار دانشجو در طرح‌ های تحقیقاتی و آموزشی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ریاست جمهوری سلول های بنیادی علم و فناوری فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • موتور شش سیلندر بنزینی ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت