Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی مشکینی در خصوص مسئله نظارت بر مطب‌‌ها تصریح کرد: اتفاقات خوبی در سطح کشور در حال وقوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشکی، مطب‌ها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی جهت اطلاع دقیق از پروانه‌های مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گزارش 28 گانه وقایع ناخواسته درمانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه مربوطه در حال ارسال است. البته این سیستم باید به تمامی مراکز و موسسات تعمیم داده شود.

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان افزود: سناریوهایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می‌شود و لازم است بازخوانی در کمیته‌های مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد.

مشکینی در مورد شکایات درمانی ثبت شده اظهار کرد: حدود ۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد شکایت از اول سال 96 تا امروز در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است. این در حالی است که اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی آنها با سامانه 190 باید در تمامی مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.

وی با اشاره به مسئله وجود تخت‌های VIP، از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین از سوی دفتر نظارت بر بازدیدهای ادواری اعتباربخشی همواره تاکید شده است زیرا نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستان‌هاست البته گزارش‌های دریافتی نیز وضعیت مطلوبی از نظارت دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/4044/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اعتراض طلافروشان چیست؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسوولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

وی افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسوولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

بذرافشان تصریح کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: فعالان این بخش نسبت به شفاف سازی مشکلی ندارند و همکاری های لازم را هم انجام می دهند اما تعدد این سامانه ها و ناهماهنگی نهادها در مورد رفع این مشکل موجب اعتراض فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر شده است.

وی یادآور شد: جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، بسیج اصناف، اتاق اصناف و وزارت صمت داشتیم اما اعلام کردند که قانون باید اجرا شود؛ اما لازم است مسوولین نسبت به اصلاح این رویه اقدام کنند زیرا امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است اما صنعت طلا که پارسال هم مشکلات زیادی داشت از ابتدای امسال دچار بحران شدیدی شده و ممکن است شرایط مالی تولیدکنندگان طلا بحرانی شود.

بذرافشان گفت: ۵۰۰ هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند و ۷۰ هزار نفر فعال صنفی داریم. ما ۳ ماه پیش به فعالان امید دادیم که این ماجرا را پی گیری می کنیم و پی گیری ها را انجام دادیم ولی خروجی نداشت.

وی یادآور شد: بازار راکد است و خریداری نیست و با اجرای این دست از قوانین، اعتراض پیش می آید. فعالان صنف و صنعت طلا از دیروز واحدهای خود را تعطیل و نیمه تعطیل کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229002 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان