Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلسی که عصاره مردم است باید به خواست های فرهنگیانی که می‌خواهند نیروهای کشور را تربیت کنند، توجه کند.

به گزارش ایرنا اصغر مسعودی پنجشنبه اول شهریور 97 در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود:
فرهنگیان باید از جایگاه بهتری در جامعه برخوردار باشند و نباید مشکلات معیشتی و مشکل مسکن داشته باشند و بعد از مدرسه مسافرکشی کنند؛ زیرا این فرد نمی تواند انسانی را به درستی تربیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به فرهنگیان عنوان کرد: شعار من زبان شماست و از تریبون مجلس تنها به بیان مشکلات فرهنگیان پرداخته ام.
او ادامه داد: من شعار می دهم؛ چون مطالبه دارم و اجرای و حل مسائل و مشکلات بر عهده وزیر و رئیس جمهوری است و من تنها مطالبه گر شما هستم.
وی با بیان اینکه ما امانتدار انسان ها هستیم ابراز کرد: اگر مشکل نیرو، رانت و مدیریت داریم به این دلیل است که کسانی را پرورش داده ایم که امروز مسئول شده اند و به فکر مردم و محرومان نیستند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: چه دیگران بپذیرند که آموزش و پرورش در راس امور است و چه نپذیرند، ما امانت‌ دار این مسئولیت ها، مدیرکل بودن ها، وزرات ها و وکیل بودن ها هستیم.
مسعودی تولید علم را لازمه تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی خواند و گفت: ظرفیت کشور و استان فراتر از وضعیت کنونی است و درحال حاضر آموزش و پرورش نیازمند تحقق سند تحول بنیادین و عدالت آموزشی است.
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به همه ظرفیت ها به ویژه استفاده از توانمندی ها و ظرفیت ها در مناطق محروم و توجه به معیشت فرهنگیان و منزلت معلمان از دیگر ملزومات در مدیریت کلان آموزش و پرورش است و همچنین پرورش انسان در نظام آموزشی عنصر دیگر تمدن اسلامی است.
مسعودی بیان کرد: امروز جامعه از اخلاق فاصله گرفته است و به راحتی به مسئولان تهمت می زنیم. درست است که مسئولان نباید از رانت استفاده کنند اما نمی توانیم خانواده آنها را از امور اجتماعی محروم کنیم.
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تریبون های وسیع جایگاه آبروریزی دیگران نیست؛ زیرا تهمت زغالی است که اگر نسوزاند سیاه می‌کند، در فضاهای مجازی تهمت هایی با عنوان «گفته می شود و شنیده می شود»به افراد می‌زنند اما نمی توان با این عبارت ها آبروی مومن را برد.
مسعودی با بیان اینکه فرایند انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش فارس طولانی شد ادامه داد: : نمایندگان فارس در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش گلایه داشتند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس با قدردانی از خدمات مدیرکل پیشین گفت:سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس عبدالرسول احمدی در این مدت با آنکه حامیانی از همه جناح ها داشت، یک بار برای ماندنش با من تماس نگرفت.
وی بیان داشت: باید تنوع و سلیقه های مختلف را بپذیریم و امروز از سرپرستی پاکدست قدردانی کنیم که در این مدت تلاش بسیاری کرد.
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های آموزش و پرورش بهره گرفته شود، گفت: تنوع قومیتی و مذهبی و لسانی از افتخارات ایران و فارس است و در انتخاب معاونان باید شایسته سالاری مدنظر باشد.

** حاشیه
سخنرانی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با حاشیه هایی همراه بود و فرهنگیان در واکنش به سخنان وی شعار دروغ نگو، دروغه دروغه، شعار دروغ ندهید و انتخاب ما احمدی بود سر دادند.
حمیدرضا آذری از سال 1392 تا اسفندماه 1396 در منصب مدیرکل آموزش و پرورش فارس فعالیت می کرد و پس از گذشت 5 ماه از تودیع وی علی عسکر نجفی سکاندار آموزش و پرورش فارس شد.
در این جلسه از عبدالرسول احمدی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش، حمیدرضا آذری مدیرکل قبلی این اداره تقدیر شد.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي توديع و معارفه آموزش و پرورش فارس نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان

ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: شیر بچه‌های ایران زمین کار تاریخی را انجام دادند و توانستند مقتدرانه از سد تمام کشورها گذشته و قهرمان شوند.

وی افزود: پشتیبانی وزیر از دانش‌آموزان و پشتکار آن‌ها باعث شد ورزشکاران به پیروزی برسند. ورزش قوی باعث ایران قوی می‌شود.

وی افزود: مجوز جذب دانشجو معلم برای استعدادهای درخشان، نخبگان، نخبگان ورزشی صادر شده و امکان جذب امسال فراهم می‌شود.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک به دانش آموزان قهرمان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش سلامت جسمی دانش آموزان است به همین علت  ۲ هزار ۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است.

وی با بیان این که آئین نامه جذب دانشجو معلم استعدادهای درخشان سال آینده صادر می‌شود؛ تصریح کرد: معتقدم بهترین‌ها در زمینه‌های مختلف درسی، ورزشی، هنری و.... باید معلم شوند تا ایرانمان بهتر شود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان خبر داد: معاونت پرورشی به پاس قهرمانی والیبالیستان کشور سفر عتبات عالیات هدیه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد