Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:31:01 GMT

تقاضای افزایش قیمت از دلایل اصلی کمبود کود اوره بود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۸۹۶۴

تقاضای افزایش قیمت از دلایل اصلی کمبود کود اوره بود

خرم آباد - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود کود اوره در ماه های اخیر گفت: تقاضای افزایش قیمت از سوی مدیران پتروشیمی روند توزیع کود اوره را در کشور با مشکل مواجه کرده بود.

به گزارش ایرنا محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت پاک چوب خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: اکنون چهار و نیم میلیون تن کوده اوره در کشور تولید می شود که نزدیک به 2 میلیون تن آن در داخل کشور مصرف و مابقی صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش قیمت ارز و نافرمانی مدیران پتروشیمی از مصوبات و دستورات رئیس جمهوری درخصوص عرضه کود اوره اظهار داشت: مدیران پتروشیمی توقع داشتند در این وضعیت ارزی 2 میلیون تن کودی که به مصرف داخل می رسد نیز با قیمت صادراتی عرضه شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: این موضوع باعث شد عرضه کود اوره در خرداد و تیرماه با مشکلاتی در سطح استان ها مواجه شود که خوشبختانه با پشتیبانی دولت و پیگیری مجلس مشکل برطرف شد.
وی گفت: خوشبختانه یک ماهی است که وضعیت آرام به آرام به حالت تعادل بر می گردد و همکاران ما در جهاد کشاورزی در تلاشند که این عقب افتادگی را جبران کنند.
حجتی افزود: این گرفتاری که در خوزستان ایجاد شد مربوط به کشت تابستانه مثل ذرت بود و امیدواریم این مشکل را در ارتباط با کشت های پاییزه نداشته باشیم.
وی اظهار داشت: کشت های پاییزه در مناطق سرد در شهریور آغاز می شود و باید کود مورد نیاز آنها را نیز تامین کنیم.

** خوزستان ظرفیت خوبی برای کشت آکالیپتوس است
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آکالیپتوس با آب های غیرمتعارف می تواند به حیات خود ادامه دهد، گفت: خوزستان با داشتن زمین های خیلی خوب، ظرفیت مناسبی برای کشت این نوع درخت است.
وی ضمن قدرداین از تلاش های حمید حمدانی کارآفرین و مدیر شرکت پاک چوب خوزستان اظهار داشت: 600 هکتار زمین در اختیار این کارآفرین قرار داده شده که اقدامات لازم نظیر تجهیز، تسطیح و آماده سازی زمین توسط کارآفرین انجام شده است.
حجتی با اشاره به ارائه تسهیلات ریالی و دراختیار گذاشتن زمین برای اجرای پاک چوب خوزستان توسط دولت افزود: منابع ارزی مورد نیاز این کارخانه از محل صندوق توسعه ملی تامین شد و امروز بعد از 2 سال تلاش شاهد به ثمر نشستن تلاش این کارآفرین هستیم.
وی با بیان اینکه تولید چوب یک هکتار در سال با قیمت امروز نزدیک 600 میلیون ریال است، گفت: برگ درختان آکالیپتوس با قیمت مناسبی به اسانس تبدیل می شود که موارد استفاده فراوانی نظیر ضدعفونی کننده و جایگزینی آن با کلر در استخرهای تصفیه آب دارد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آبیاری کارخانه پاک چوب به صورت کم فشار است، افزود: این موضوع باعث صرفه جویی مصرف آب شده است که امیدواریم با اجرای یک طرح به پر فشار تبدیل شود تا مصرف کاهش بیشتری داشته باشد.
کارخانه پاک چوب شوش در استان خوزستان به عنوان بزرگترین واحد اقتصاد مقاومتی کشور در زمینه MDF شناخته می شود. این کارخانه در مسیر چغازنبیل هفت تپه و در فاصله 20 کیلومتری شوش واقع است.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای بازدید از چند طرح کشاورزی و شرکت در چند نشست به استان خوزستان سفر کرد.
وی از تاکستان شرکت هفت تپه به وسعت 14 هزار هکتار بازدید کرد.
7280/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توزيع كود اوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برآورد اولیه خسارت‌ به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سمیه سلیمی، امروز_ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ از برآورد اولیه ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی خسارت سیل اردیبهشت به زیربخش‌های کشاورزی استان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت سال‌جاری است، اظهار کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ ۲۸ هزار میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مزارع کلزا، گندم، جو، سبزی و صیفی‌جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

وی برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی اضافه کرد: در زیر بخش دامی خسارت وارد شده به ۱۸۰ رأس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس ادامه داد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، دو طرح تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تأسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 751457

دیگر خبرها

  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟