Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت ابدی دولت اشغالگر اسرائیل و حتی پایتخت ابدی یهودی های سراسر جهان معنایش این است که دیگر این مساله در مذاکرات قابل بحث نیست و اوضاع نهایی آن تعیین سرنوشت شد همانطور که این را در توئیت های آخر خود گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باور اشتباه جهل ترامپ به تاریخ و جغرافیا و همه ارزش های عدالت و انسانی را فاش می کند. این شهر که دارای آثار اسلامی و مسیحی است از پاک ترین آثار دینی روی کره زمین است و سرنوشت آن را ساکن کاخ سفید و «جارد کوشنر» دامادش و دنباله رویش«جیسون گریبنلات» تعیین نمی کنند بلکه امت های عربی و اسلامی با حمایت همه آزادگان جهان تعیین می کنند.

نمی دانیم ترامپ زمانی که از مذاکرات دم می زند و می گوید که شهر مقدس دیگر در میز مذاکرات پس از تصمیم به یهودی سازی آن دیگر مطرح نیست، از کدام مذاکرات دم می زند. ملت فلسطین دیگر نه به وی و نه به دولتش اعتمادی ندارند و هر گونه فرایند مسالمت آمیز که وی و دولتش به آن اشاره می کنند فقط زمانی آغاز می شود که این به رسمیت شناختن بازپس گرفته شود.

چگونه ملت فلسطین به به رئیس جمهوری اعتماد کند که به امضای خودش احترام نمی گذارد و از توافقنامه های بین المللی که کشورش به آنها پایبند شده است خارج می شود و به طور کامل از تروریسم اسرائیل جانبداری می کند و در حالی که می بیند همپیمانانش در تل آویو خون کودکان و معلولان را در مرزهای نوار غزه می ریزند، ککش نمی گزد؟

اشغالگران صلیبی همین اشتباه را مرتکب شدند و باور داشتند که اشغال شهر قدس اشغالی تکلیف هویت آن را به نفع باورهای شان مشخص کرد اما شکست بزرگی خوردند و سوار بر دریا شدند و برای نجات جان خود فرار کردند و از همان جا که آمدند بازگشتند و بهای گرانی هم پرداخت کردند.

ملت عربی فلسطین قطعا پیروز می شود و کشور مستقلش به پایتختی قدس آزاد شده را روی اراضی ملی اش به طور کامل و بدون نقص بر پا می کند و امیدواریم این پیروزی زمانی رخ دهد که ترامپ در قید حیات باشد. ما امیدمان به خدا زیاد است.

آیا ترامپ چهره های کودکان ملت فلسطین که پر از عزم و خشم و ایمان به پیروزی است را ندیده است  آیا شاهد اراده مقاومت و ایستادگی شهدای ویلچر نشین را ندید، آیا او دختران و زنان امدادگر و قهرمانی های آنها در مرزهای نوار غزه را ندید که گلوله های تک تیراندازان همپیمان اسرائیلی اش آنها را نمی ترساند. آیا حالت رعب و وحشتی که شهرک نشینان غلاف غزه از بادبادک ها و بالن های آتش زا فرا گرفته است را لمس نکرد؟ حالا اگر اینان اسباب قدرت را به دست بیاورند آن وقت چه و قطعا روزی فرا می رسد که آن را به دست می آورند.

این ملت مستحق زندگی با کرامت در کشور خود به پایتخی قدس به طور کامل هستند پایتختی که پرچم فلسطین بر فراز گلدسته های مساجد و برج های کلیساهایش به اهتزاز در می آید.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت فلسطین دونالد ترامپ قدس اشغالی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا گفت : به صاحبان ادیان‌ مختلف، زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم که شما می‌توانید با اتکا بر خدا که منشا همه قدرت‌هاست و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌ ها راه پیشرفت را طی کنید.

وی تاکید کرد که القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است.

این خبر تکمیل می شود... .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟