Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: اصلاح رشته ها تنها به چند کدرشته محل مربوط بوده و این موضوع به دلیل آماده نبودن واحدهای دانشگاهی از روز اول انتخاب رشته است.

امیر رضا شاهانی امیر رضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اصلاح کد رشته محل‌های دانشگاهی در انتخاب رشته داوطلبان گفت: برخی از رشته‌های دانشگاهی هنگام انتخاب رشته اصلاح شدند که البته تعداد آنها زیاد نیست و تنها یک یا دو رشته پزشکی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفترچه‌های جدید انتخاب رشته  روی سایت سنجش دانشگاه آزاد قرار گرفته است، گفت: حدودا 4 دفترچه روی سایت قرار گرفته است که از طریق آن‌ها داوطلبان باید درباره جدید‌ترین اصلاحات  آگاه شوند.

شاهانی ادامه داد: اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید به دلیل آن  بوده است که در زمان شروع انتخاب رشته، دانشگاه‌ها آمادگی خود را اعلام نکرده بود‌ه‌اند و سپس در حین فرآیند انتخاب رشته،  آمادگی خود را  اعلام کردند.

امکان انتخاب چند رشته برای داوطلبان ورود به دانشگاه

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی گفت: در گذشته سایت سنجش دانشگاه آزاد بر این مبنا که دانشجویان در 2 رشته می‌توانند انتخاب رشته کنند، فعالیت می‌کرد که از امروز ویژگی جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب چندین رشته اظهار کرد: در گذشته داوطلبی که در یک رشته درس خوانده بود، می‌توانست در یک رشته دیگر هم انتخاب رشته کند یعنی  دانش‌آموخته رشته تجربی می‌توانست در رشته انسانی  یا ریاضی انتخاب رشته را انجام دهد که از امروز او می‌تواند در چندین رشته انتخاب رشته را انجام دهد و هم از میان رشته های تجربی  و هم از میان رشته های علوم انسانی،ریاضی،هنر و زبان خارجه انتخاب خود را داشته باشد.

شاهانی گفت: این قابلیت جدیدی است که برای راحتی کار داوطلبان از امروز آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد