Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور ظهر امروز یکم شهریور‌ماه با حضور در اولین جلسه گفتمان‌ماه تحت عنوان «آشنایی با نهج‌البلاغه» ویژه مدرسین و بسیج اساتید دانشگاه‌های استان که در مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر اراک برگزار شد، اظهار کرد: مساله غدیر یک بحث مهم است و در تاریخ اسلام از منظر تاریخ و بحث علمی یک بحث مسلم و غیر‌قابل تردید به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غدیر، مساله روز جهان است
وی ادامه داد: غدیر نه تنها مساله مهم اجتماعی، سیاسی و اعتقادی روز است بلکه مساله جهان است. یعنی انسانیت گمشده‌ای دارد که یک راه‌حل بیشتر ندارد و آن هم توجه کردن به خط اصلی است که خدا برای انسان معین کرده است، خط اصلی که انسان را از نظر اعتقادی، عرفانی، اجتماعی و سیاسی خود را اداره کند.

مشکل بشریت امروز انسانیت است
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور افزود: امروز در دنیا با تمامی مواجه با مسائل، مشکل بشریت امروز وسایل، ابزار و... نیست بلکه مشکل بشریت امروز همان گمشده انسانیت است. این گمشده را چه کسی به انسان می‌دهد. شخصی که خودش در اوج مقام عالی انسانی باشد.

رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص)
آیت‌الله دین‌پرور گفت: مقام عالی انسانی، اوج و کمال انسان در پرتو عبودیت خداوند و خط سیری است که خداوند معین کرده است. لذا انتخاب امیر‌المومنین علی(ع) و واقعه غدیر به فرمان خدا برای اداره جهان بشریت و جهان انسانیت و معرفی دقیق راهبری که می‌تواند انسان را به اوج خداوند برساند رسالت بزرگ پیامبر اکرم (ص) بود که به نحو احسن انجام دادند یعنی خداوند برای بشریت راه و معلم اصلی معرفی کرد. از این‌پس خداوند بر بندگان حجت دارد و بندگان بر خداوند حجت ندارند.

معرفی رسمی علی ابن ابیطالب(ع)
وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای اینکه با کمال صراحت برنامه تبلیغاتی بسیار عظیم را به گوش مردم برساند، پیش از حج اعلام کردند که این حج آخر است و تمامی مردم متوجه شدند و از مدینه 120 هزار نفر با پیامبر حرکت کردند و پس از حج در آن موقعیت حساس در محلی به نام جحفه، در چشمه‏‌سار غدیر خم، امیرالمومنین (ع) را بالای منبری رسما به عنوان جانشین خود به مسلمانان معرفی کرد. پیامبر (ص) در خطبه‌‏اش چنین فرمود:«"فَمَنْ کُنتُ مَولاهُ فَهذه عَلیٌّ مَوْلاهُ »«پس هر که من سرور اویم، علی نیز سرور او است»پس این‌جا از انتخاب حضرت علی(ع) می‌توان فهمید که خداوند بندگان خود را دوست دارد. پیامبر اکرم(ص) تلاش می‌کند که یک نفر هم جهنمی نشود و اصرار دارد این رسالت تحویل انسان در طول تاریخ شود.

اداره بشر؛ تنها توسط حجت خدا
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور گفت: آن کسی که می‌تواند بشریت را اداره کند و از نظر علم، سیاست، اقتصاد و .. باید حجت خدا باشد. کسی که از منظر علم و سایر جهات فردی دارای چنین ویژگی‌هایی است، امیر‌المومنین علی (ع) است.
آیت‌الله دین‌پرور افزود: امامت یکی از جنبه‌های علم و عرفان است که امیر‌المومنین علی(ع) در اوج این مضامین بودند. مساله تکوین و ولایت تکوینی یک مساله اجتماعی، سیاسی و مدیریتی است که امام نسبت به تمامی این موارد در اوج است.

امام محور عالم وجود است
وی ادامه داد: امام محور عالم است، بقای عالم به دلیل امام معصوم است. این عالم به دلیل انسان کاملی است که می‌ارزد در عالم وجود با تمامی امکانات باشد.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور اظهار کرد: اگر مردم آمدند مانند سلمان‌ها، ابوذر‌ها و میثم‌ها درک کردند و از آن نور استفاده کردند و به مقامی هم دست پیدا کردن، پس مقام امامت این مساله را در خود دارد.

ویژگی های امیرالمومنین(ع)
آیت‌الله دین‌پرورافزود: پیامبر اکرم(ص) پس از وجود خودشان باید این حجت خدا و شخصی را که ارتباطی با عوالم وجود دارد را انتخاب کند. دوم مقام علم، عرفان و تهذیب و این مسائل که امیر‌المومنین علی (ع) در اوج بودند.
وی بیان کرد: مساله سوم اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی است که امام باید در راس جامعه باشد تا جامعه را هدایت و رهبری کند و انسان را به اوج برساند. این اوج هم مربوط به امور مادی و ظاهری و معنوی است به طوری که یک جامعه والا که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور افزود: مهم این است که الگوی حکومت اسلامی هم تن و جان، هم فرد و جامعه هم تمدن بشری باشد و این کار از حجت خدا بر می‌آید.
آیت‌الله دین‌پرور بیان کرد: مساله غدیر با زندگی انسان‌ها در ارتباط است و اصرار پیامبر اکرم(ص) این است که مردم بتوانند از این مکتب استفاده کنند و این فرازمانی و فرامکانی است. در هرجای دنیا که بخواهند انسان‌ها زندگی کنند و جامعه انسانی تشکیل شود، باید همچنین مطالبی مورد توجه قرار گیرد. اگر چنین فردی مجری امور باشد یعنی حجت خدا از نظر علم، معنویت و همه جوانب در اوج باشد و بتواند انسان‌ها را هدایت کند. این کار را امیر‌المومنین علی(ع)، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) انجام دادند به طوری که این خط و مسیر را گشودند.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه کشور اظهار کرد: اینکه می‌گویند حضرت امیر 25 سال خانه‌نشین بودند درست نیست چراکه امام اصلا خانه نشین نبودند و مستقیم در کارها وارد می‌شدند.

آگاهی امام نسبت به همه امور
آیت الله دین پرور افزود: خود امام زمانی که مردم پرسشی را مطرح می‌نمودند با کمال مهربانی پاسخ داده و تمامی مسائل و مشکلات را حل می‌نمودند. حضرت علی (ع) در طول سال‌ها با همه رنج‌ها هیچ‌گاه گله نکردند زیرا امام نسبت به کاری که انجام می‌دهد آگاهی دارد.
وی ادامه داد: این خط ادامه دارد و اکنون همان هدایت، ارشاد، رهبری و جنبه‌های معنوی در زمان امام زمان(عج) هستیم به قوت خود باقیست و ادامه دارد و این که می‌گوییم امام عصر (ع) غایب است یعنی ظاهر نیست اما، حاضر است.
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه کشور گفت: امروز برای ما مهم است از این فرصت استفاده کنیم در طول قرن‌ها تلاش شده است که مساله امامت و ولایت حاکمیت پیدا کند و هزاران نفر در این راه به شهادت رسیدند پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق این مساله مطرح است و مسئولیت آن با خودمان است.
آیت‌الله دین‌پرور گفت: بحث غدیر بحث مدیریت و رهبری است و این مدیریت و رهبری تا زمان ما وجود دارد اما، در زمان غیبت راه برای همگان از راه نواب عامه که به دستور امام عصر(عج) انتخاب می‌شوند، باز است تا انسان‌ها بتوانند از طریق آن‌ها به سعادت دست پیدا کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین