Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به این‌که« 150هزار میلیارد از معوقات بانکی در میان 110نفر در گردش است» بیان کرد: در رابطه با معوقات بانکی باید گفت که یک سری افراد غارتگر و از نور چشمی‌ها، وام‌هایی که سرمایه مردم است را گرفته اند و به نحوی از بازگردندان آن خودداری می‌کنند به گونه‌ای که یا به صورت معوقه است یا تضامین معتبری در اختیار بانک‌ها قرار ندادند و یا بافشار های سیاسی وام دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و چند آمار متفاوت در این زمینه وجود دارد؛ اما آن‌چه که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد آن به نتیجه رسیده است قریب به 150هزار میلیارد است. بانک این مبلغ را قریب به 90 میلیارد اعلام کرده است. اکنون فراکسیون تمام تلاش خود را بر روی آشکار شدن این موضوع گذاشته است.

این عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: این معوقات مختص به 110 نفر است که از بانک خواستیم لیست این افراد را ارائه دهد تا با پیگیری این مبالغ برگردانده شود. اکنون قریب به 1000 نفر از نخبگان و دانشگاهیان و حوزوی‌ها به ما نامه نوشته و تعیین تکلیف این افراد را خواستار شده‌اند. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید اسامی این افراد را اعلام کنند. تا مردم بدانند این افراد چه کسی هستند.

نماینده مردم همدان با بیان این‌که «اعلام اسامی این افراد و بازگرداندن مبالغ گرفته شدن توسط این افراد مطالبه مردم است؛ چراکه این‌ها سرمایه ‌ای دولت است که این افراد غارت کرده‌اند» ابراز عقیده کرد: اما متاسفانه قوه قضاییه، قوه مجریه و مجلس در این زمینه سکوت کرده‌اند. در حالی که باید با برخورد قاطع این مبلغ را از آن ها پس گرفت. چراکه 150 هزار میلیارد می تواند نقش موثری در مدیریت کشور در دوران تحریم داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مفاسد اقتصادی سرمایه نخبگان اقتصاد بانک مرکزی دولت اقتصاد بانک مرکزی دولت مفاسد اقتصادی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) جزئیات کلاهبرداری از مردم با کپی کردن کارت‌های بانکی

توضیحات سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت، درخصوص آخرین باند متلاشی‌شده اسکیمر در تهران بزرگ گفت: «کلاهبرداران با کپی کردن کارت‌های بانکی مال‌باختگان، کارت‌هایشان را خالی کرده‌اند.»

وی افزود: افراد سودجو به صورت‌های مختلف اقدام به بدست آوردن کارت‌های بانکی و پرسیدن رمز کرده، سپس با کپی کردن کارت یا عکس گرفتن از آن می‌توانند با داشتن رمز کارت، اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: «یک باند ۴ نفره که اقدام به کلاهبرداری به روش اسکیمر کرده بودند، دستگیر شدند که محدوده فعالیت این گروه در بازار تهران و در نواحی مختلف و شلوغی که دست فروشان فعالیت داشتند، حضور داشتند.»

وی ادامه داد: در خرید از دست‌فروشان و محل‌های شلوغ افراد مجبور هستند کارت بانکی خود را به دیگران بدهند و کلاهبرداران نیز از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: در یکی از محل‌های کلاهبرداری‌های این باند در یک پمپ بنزین بوده که اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی کرده بودند، این صورت بود که یک نفر کارت بانکی را از صاحب کارت گرفته تا مبلغ بنزین را کارت بکشد و به همین بهانه نیز رمز را از او پرسیده بود. سپس نفر بعدی اقدام به کپی گرفتن از کارت بانکی با روش اسکیمر کرده و با اطلاعات کارت اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب کرده بودند. این افراد با پرت کردن حواس صاحب کارت، می‌توانند به راحتی از کارت کپی یا عکس بگیرند.

وی افزود: این افراد با کارت‌های بانکی مردم اقدام به خرید انواع وسایل اعم از پلی استیشن، آجیل، میوه، و… کرده بودند. خرید ۱۰۰ میلیون تومان آجیل، ۵۰ میلیون تومان پسته ۲۸ میلیون تومان میوه و… از جمله اقدامات این افراد بود.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: کلاهبرداران در مجموع ۵ میلیارد تومان مالباختگان سرقت کرده بودند در میان مالباختگان افرادی هستند که از حساب آنان مبالغی نظیر ۱۱۰، ۵۸،۱۰۰،۸۰،۹۰،۱۷۰،۴۳،۵۰ و ۱۱۰ میلیون تومان سرقت شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: برای اعضای این باند پرونده‌ای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا پایتخت به مردم هشدار داد که تا حد امکان کارت خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و در صورت اجبار، رمز را خودشان شخصاً وارد کنند.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو سال و نیم برای عملی شدن وعده مبارزه با فساد کافی است، اما هنوز انواع مفاسد وجود دارد
  • روزنامه جمهوری اسلامی : دو سال و نیم برای عملی شدن وعده مبارزه با فساد کافی است اما هنوز انواع و اقسام مفاسد وجود دارد
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی با اصطلاح حوزوی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی: بار‌ها مرتکب «ترک فعل» شده‌اید
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی: کسی که از واژه ترک فعل برای کوبیدن دولت قبل استفاده می کرد، خودش در موارد متعدد مرتکب آن شده است
  • در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
  • خروج سالانه ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه از کشور توسط تارنماهای قمار/ برخی بانک‌ها به قماربازان سرویس می‌دهند
  • مجلس دوزادهم برای افزایش سقف منابع بانک‌های خراسان شمالی چاره‌اندیشی کند
  • (ویدیو) جزئیات کلاهبرداری از مردم با کپی کردن کارت‌های بانکی