Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ آزاده کریمی دبیر کانون نقاشان کودک اصفهان گفت: کودکان 6 تا 13 ساله کانون نقاشان اصفهان در آثار نقاشی خود با استفاده از اکریلیک بر روی مقوا تاریخ تصویری و مکتوب جاده ابریشم را به تصویر کشیدند.
رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان هم گفت: نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان "کشف دنیای رنگارنگ در جاده ابریشم" تا پایان شهریور در موزه هنرهای معاصر اصفهان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی تمیزی افزود: قرار است این نمایشگاه نقاشی از 22 آگوست تا 22 سپتامبر 2018 مصادف با 31 شهریور تا 30 مهر در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین برپا شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان نمایشگاه جاده ابریشم نقاشی کودک آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید

نقاشی‌های فریده لاشایی اغلب بر پایه عناصر طبیعت است. طبیعت برای این هنرمند تداعی‌کننده و پایه و اساس زندگی بود. بسیاری انتزاع بومی و طبیعت‌گرا را میراث فریده لاشایی در هنر مدرن ایران دانسته‌اند.

به گزارش ایسنا، فریده لاشایی احساس خود را به طبیعت این‌چنین بازگو کرده بود: «طبیعت حس اولیه و اساس زندگی را در من برمی‌انگیزد، حسی که در عشق تجربه می‌کنیم، نوعی از همانندسازی با طبیعت و شور هستی را در من برمی‌انگیزد و بدین ترتیب با عناصر درونی خود رابطه برقرار می‌کنم.»

بی‌شک تاثیر عناصر طبیعت در آثار خلق‌شده توسط این نقاش، نویسنده و مترجم از نظر پنهان نخواهد شد، اگر چه تاکید اصلی او اغلب بر خطوط و رنگ‌های درهم تنیده بود و نگاهش به طبیعت، مدرن و متفاوت. او به دفعات با نقاشی‌های انتزاعی معاصرش شناخته شده است.

فریده لاشایی متولد سال ۱۳۲۳ در شهر رشت بود؛ او از جمله زنان نقاش شناخته‌شده در ایران و دیگر نقاط جهان است. 

از جمله عناصری که در آثار فریده لاشایی تکرار شده، گل و درخت و زمین است؛ با این حال طبیعت را با نگاهی متفاوت نمایان ساخته است که نگاه دیگری اینگونه نیست. به تعبیری، این هنرمند طبیعتِ جدیدی را به تصویر کشیده که نمادین است و در عین حال بسیار نزدیک به واقعیت.

برخی از پژوهشگران هنر معتقدند نقاشی‌های فریده لاشایی را می‌توان نمونه‌ای از حضور هنر گذشته در هنر معاصر به‌شمار آورد؛ به این معنا که رگه هایی از طبیعتِ نقاشان شمال اروپا در اواخر سده هفدهم میلادی را می‌توان در آثارش احساس کرد؛ همچنین معتقدند که حضور سنت نقاشی خاور دور نیز در آثار او دیده می‌شود. تمام ویژگی‌های آثار این هنرمند در شرایطی مطرح شده که نگاه او به طبیعت، نگاهی نو است. 

به تعبیری او احساساتِ طبیعت را به تصویر کشیده است. آثارش اغلب مبهم و نمادین است و بر جزییاتِ معمول توجهی نداشته است. درآمیختن رنگ‌ها در آثار او تصویری سیال از طبیعت ایجاد کرده که خود اثری شاعرانه است. 

این هنرمند اسفندماه ۱۳۹۱، در سن ۶۸ سالگی پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری و به خاطر ابتلا به سرطان درگذشت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت