Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان، بر تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان علی مشکینی درخصوص مساله نظارت بر مطب‌ها تصریح کرد: اتفاقات خوبی در سطح کشور در حال وقوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشکی، مطب‌ها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی جهت اطلاع دقیق از پروانه‌های مطب صادره و بازدید‌های منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت می‌گیرد.

 مشکینی ادامه داد: گزارش ۲۸ گانه وقایع ناخواسته درمانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه مربوطه در حال ارسال است. البته این سیستم باید به تمامی مراکز و موسسات تعمیم داده شود.

وی افزود: سناریو‌هایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می‌شوند و لازم است بازخوانی در کمیته‌های مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد.

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان در مورد شکایات درمانی ثبت شده اظهار داشت: حدود ۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد شکایت از اول سال ۹۶ تا امروز در سامانه ۱۹۰ ثبت شده است. این در حالی است که اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی آن‌ها با سامانه ۱۹۰ باید در تمامی مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.

 مشکینی با اشاره به مساله وجود تخت‌های VIP، از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین از سوی دفتر نظارت بر بازدید‌های ادواری اعتباربخشی نیز که نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستان هاست همواره تاکید شده است. گزارش‌های دریافتی نیز وضعیت مطلوبی از نظارت دانشگاه‌ها را نشان می‌دهند. 

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی علی مشکینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

گفتنی است، تا پیش از این واردکننده تا ۳۰ روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت به تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

کد خبر 6093439

دیگر خبرها

  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان