Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت:: مصرف انواع دارو‌ها ومکمل‌های ورزشی غیرمجاز در سالن‌های بدنسازی از عوامل مهم ناباروری در جامعه است، مکمل‌های قانونی ومجاز انحصارا در داروخانه‌ها قابل تهیه است ونه جای دیگر.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدرضا شانه ساز در هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران: اظهار داشت: یکی از معضلات اجتماعی در کشور که با بحث حفظ بنیان خانواده در ارتباط است موضوع اختلالات جنسی بوده و از آنجایی که اولین و مهمترین واحد اجتماعی در دین مبین اسلام خانواده است و بر گسترش آن تأکید شده توجه به رفع مشکلات اختلالات جنسی نیز در خانواده‌ها حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه معضل اختلالات جنسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند خانواده‌ها را دچار آسیب کند گفت: این مسئله برای جوامع بشری تهدید به شمار می‌رود و در کشور ما دیر به این مسئله توجه شده است.
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه آمار طلاق و جدایی نشان می‌دهد که زنگ خطر فروپاشی خانواده به صدا درآمده است، گفت: با توجه به اهمیت مسئله اختلالات جنسی در بزرگ‌ترین گردهمای داروسازان ایران، این موضوع مدنظر قرار گرفته و یکی از محور‌های اصلی همایش است و توسط کارشناسان و اساتید این محور در نظر گرفته شد.
شانه ساز با اشاره به اینکه در زمینه اختلالات جنسی معضلات فراوانی وجود دارد گفت: مصرف دارو‌های غیرمجاز در ورزشگاه‌ها و مراکز بدنسازیبر روی سلامت جنسی آن‌ها تأثیرگذار است و داروسازان و داروخانه‌ها با این تیپ از مراجعات همراه بوده بنابر این لازم است که این مسائل در همایش‌های بزرگ داروسازان مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اطبا و داروسازان با درخواست غیرمنطقی دارو‌های هورمونی همچون تستسترون مواجه هستند گفت: این مکمل‌ها از کانال‌های قاچاق وارد می‌شود و گاهی مربیان ورزشی آن را توصیه کرده که حتی یک بار مصرف مکمل‌های غیرمجاز جهت بدنسازی می‌تواند سبب ناباروری فرد شود.
رئیس انجمن علمی داروسازان ایران خاطرنشان کرد: ارتباطات جنسی خارج از دستور شرع با گسترش فضای مجازی، بروز عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی و ... از جمله مسائلی است که سلامت خانواده و باروری آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این مسائل نیز در همایش مورد بحث و گفت: وگو قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار سلامت داروسازان مکمل دارویی بدن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش

آرش محبوبی٬ رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: سبدفروشی دارو به طور قطع٬ اقدامی غیر قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: هنگامی که میزان نقدینگی تولیدکنندگان به دلیل انباشت مطالبات از صندوق های بیمه گر کاهش پیدا کند٬ برخی از تولیدکنندگان اقدام به فروش برخی داروها همراه با داروهای دیگر می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: داروخانه ها داروهای سبدی را به مردم نمی فروشند و این موضوع سبب شده تا تجمع سرمایه در داروخانه ها ایجاد شود و با گذشتن تاریخ انقضای مواد دارویی سرمایه کشور از دست خواهد رفت.

محبوبی ادامه داد: باید برنامه ریزی جهت تولید دارو بهتر از گذشته انجام شود و سازمان غذا و دارو در حوزه قیمت دهی طوری تصمیم گیری کند تا تمام فرآورده ها، سود مشترکی داشته باشد و این گونه نباشد که برخی از اقلام دارویی سود کمتری داشته باشد.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: مصرف کننده و قیمت گذار در حوزه دارو بخش دولتی است و به همین دلیل کمترین قیمت ها را در نظر می گیرد.

رئیس انجمن داروسازان تهران بیان کرد: مطالعات نشان می دهند که استفاده غیر منطقی و بی اثر برخی از داروها به همراه عدم وجود شبکه توزیع مناسب در سطح شرکت های پخش و داروخانه ها سبب عدم بهره وری در حوزه دارویی خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده