Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراغه - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: 35 درصد شبکه آب روستایی استان نیاز به بازسازی دارد که با تامین اعتبار به مرور بازسازی می شود.

به گزارش ایرنا، علی صمدنژاد روز پنجشنبه در در دیدار با فرماندار مراغه افزود: روستاها از نظر درصد فرسودگی به دو قسمت سطح یک با 70 تا 100 درصد شبکه سالم و سطح دو با 30 الی 70 درصد شبکه سالم تقسیم بندی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در سالجاری 15 روستای مراغه در اولویت اصلاح و بازسازی شبکه آب قرار دارند.
وی به استاندارسازی کنتورهای مشترکان روستایی نیز اشاره کرد و افزود: با استاندارسازی کنتور، شرکت آب و فاضلاب آماده تحویل و ارائه خدمات به مشترکان در روستاهاست.
صمدنژاد افزود: مشکل آب رسانی روستای نرج آباد مراغه نیز ظرف 15 روز آینده حل و پروژه آب رسانی به این روستا تسریع خواهد شد.
وی به مشکل شبکه فاضلاب روستاهای بالادست سدعلویان نیز اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه و شبکه فاضلاب روستاهای قشلاق، تازه کند قشلاق، صومعه و آشان از طریق بانک توسعه اسلامی با اعتبار 67 میلیارد ریال ظرف مدت 18 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اکنون در حال تجهیز کارگاه هستند.
صمدنژاد به مجتمع آبرسانی شهید دهقان مراغه نیز اشاره کرد و افزود: طرحی برای مقابله با سیلاب و خسارت های ناشی از آن در این مجتمع با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که از این میزان پنج میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در منطقه سراجوی شرقی مشکل تامین آب شرب نداریم، افزود: با وجود کاهش آب های زیرزمینی با توجه به مصرف تابستانی، قطعی برق و در نتیجه خالی شدن مخزن آب و کیفیت پایین لوله های انتقال آب مشکلی در تامین آب شرب روستائیان در این منطقه وجود ندارد.
فرماندار مراغه نیز در این دیدار افزود: طرح مطالعاتی برای آب یابی روستاهای فاقد آب در مراغه ضروری است و دولت نیز در این راستا پیگیر رفع مشکلات و موانع موجود است.
حمید شکری افزود: همچنین برخی از روستاهای مراغه ازجمله کرده ده، علویان، بلوک آباد، کرمجوان، گلی کندی، گویجه قوملاق، جمال آباد و ینگیجه نیاز به اصلاح شبکه آب رسانی دارد.
وی اضافه کرد: مشکل فاضلاب روستاهای طالبخان و ورجوی(ورائوی) از دیگر مشکلات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که به زودی باید روند عملیات اجرایی در آن تسریع و مشکلات موجود حل شود.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روستاها آبرساني مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند

رحمتی در جمع اعضای قرارگاه جهادی آب رسانی به روستا‌های استان با اشاره به این که این مشکل با همکاری مجموعه‌های قرارگاه سازندگی امام حسن علیه السلام، سازمان برنامه و بودجه و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در دست رفع و رجوع است.

به گفته وی این اقدامات بر این پایه است که رویکرد مدیریتی استان از پشت میزنشینی به حضور میدانی تبدیل شده است و مدیران در جهت تکمیل طرح‌های کلیدی استان که موضوع آب رسانی یکی از آنهاست، حرکت می‌کنند چرا که نقطه‌ی مقابل ما مردم که ولی نعمتان ایران هستند قراردارند و ما در برابر آنها مسئولیم.

وی در ادامه به وجود ۲۸۰۰ روستا در آذربایجان شرقی و وجود مشکل آب در ۵۸۰ روستای استان (بر اساس گزارش‌های اعلامی مسئولان حوزه آب) اشاره کرد و افزود: تقریبا یک پنجم روستا‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است توجه ویژه‌ای برای حل مشکل آنها شود.

استاندار آذربایجان شرقی در همین نشت ضمن تماس تلفنی با رضایی: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و مدیر مس سونگون که در پرداخت مطالبات تعهد شده این مجموعه برای پیشبرد طرح‌های آبرسانی منطقه، تعلل کرده است، قول پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو و ۴۰ میلیارد از مس سونگون را گرفت تا طرح‌ها با شتاب بیشتر و تا رسیدن فصل تابستان به سرانجام برسد.

خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم درخصوص مصوبات نشست قرارگاه جهادی آب رسانی به روستا‌های استان و اعلام زمان بندی برای افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی استان از جمله آلمالوی هشترود و مجتمع آزادگان در کلیبر اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها تا سوم خرداد امسال افتتاح می‌شود، ضمن این که با همت و اقدامات جهادی مسئولان حوزه آب امسال تنش آبی جدی در استان نخواهیم داشت، چه در شهر‌ها و چه در روستاها.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد