Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@23:14:00 GMT

نگاهي ديگر به شب زفاف / دو روايت از شب زفاف

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۲۰۲۱

نگاهي ديگر به شب زفاف / دو روايت از شب زفاف

خبرگزاري آريا -

نگاهي ديگر به شب زفاف
دو روايت از شب زفاف:روايت سنتي و روايت نسبتا جديد
الف : سنتي مذهبي
حقيقت مطلب اينست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهميت بسيار زياد مسائل جنسي و توجهي که اسلام به اين مسئله دارد را درک کنند. اين مسئله باعث مي شود که آموزش مسائل جنسي تبديل به يک حلقه ي مفقوده در جامعه شود و به خاطر همين سهل انگاري و عدم اطلاع رساني بعضي از نهادهاي آموزشي و فرهنگي ، افرادي که در مسائل جنسي دچار مشکل مي شوند و به سراغ منابع علمي معتبر مي گردند ، اغلب مواقع نتايج خوب و استانداردي را به دست نمي آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شب اول عروسي (شب زفاف ) چه بايد کرد؟
شب عروسي (شب زفاف) اولين شب شروع زندگي مشترک و يکي از شب هاي بسيار مبارک است . مبارکي آن از اين جهت است که در روايت آمده مؤمن با ازدواج و عروسي کردن نيمي از ايمانش تکميل مي شود. به همين جهت در منابع اسلامي آداب فراواني براي آن ذکر شده است . در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را براي عروس و داماد نازل مي کنند.
از آموزه هاي ديني به دست مي آيد ، همبستر شدن زن و شوهر و ارضاي غريزه جنسي از اين راه عبادت محسوب مي شود و حتي در روايتي آمده است اگر کسي عمل نزديکي با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به يکي از سنت هاي پيامبران (ص) عمل کرده است.
نکاتي که در اين جا بايد بر آن تأکيد کرد اين است :
1- در انسان برخلاف ساير جانداران ، کيفيت همبستر شدن و انجام رفتار جنسي با همسر غريزي نيست ، بلکه آموختني است و بايد روش صحيح آن را ياد گرفت ، گرچه اصل وجود غريزه جنسي ، غريزي و فطري است. به همين دليل يکي از ضروريات براي هر پسر و دختر جوان که تصميم بر ازدواج دارند ، اين است که دانستني هاي لازم براي اين کار را ياد بگيرند.
اين دانستني ها شامل: مقدمات همبستر شدن ، شناخت نيازهاي عاطفي يکديگر در هنگام آميزش و رعايت آن، شناخت راه هاي مختلف همبستر شدن ، آگاهي از راه هاي جلوگيري از بارداري ، تنظيم خانواده ، آگاهي از احکام شرعي آن اعم از زمان و مکان آميزش و مسائل ديگر آن مثل غسل و امثال آن ، رعايت بهداشت ظاهري مثل مسواک زدن ، خوشبو بودن و امثال آن ، آگاهي از نکات بهداشتي آميزش و رعايت آن ، آگاهي ضمني از اختلال هاي جنسي که در صورت وقوع ، سريعا براي معالجه اقدام کنند و صدها نکته ريز و درشت که بيان آنها در اين جا مقدرو نيست و براي فراگيري آن لازم است به کتاب هاي مفيدي که در اين زمينه تأليف شده مراجعه شود.
2- رسيدن زن و شوهر به اوج لذت جنسي (ارگاسم) ، يکي از علائم انجام شدن موفقيت آميز آميزش جنسي است. اما با تأسف بايد بگوييم بسياري از همسران به دلايل مختلف که مهمترين آن عدم آگاهي است ، از انجام رضايت بخش اين عمل ناتوانند و به همين جهت به مشکلات زيادي اعم از جسمي و رواني مبتلا مي شوند. حتي طبق آماري که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بيش از 75 درصد از عوامل اختلاف هاي خانوادگي ريشه در اين موضوع دارد. حتي شيخ اجل سعدي در گلستان در ضمن داستاني مي گويد:
زن کز بر مرد بي رضا برخيزد
زان خانه و زان سرا بلا برخيزد
در رسيدن به اوج لذت جنسي ، که علامت آن انزال در زن و مرد است ، بين زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسيار زودتر از زن به اين مرحله مي رسد. به همين خاطر بسياري از مردان وقتي به ارگاسم مي رسند،دست از کار مي کشند ؛ در حالي که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسيده است. رها کردن زن دراين حالت باعث مي شود مشکلات جسمي زيادي از جمله ايجاد درد در ناحيه کمر و شکم برايش به وجود آيد . پس لازم است مرد به اين نکته توجه کند و قبل از آميزش ، همسرش را با تحريک نقاط حساس زن ، او را براي اين کار آماده کند.
در روايات فراواني اين موضوع مهم بيان شده و تصريح مي کند يکي از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه يعني تحريک زن از طريق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و … است . حتي در حديثي آمده است مردي که قبل از نزديکي با همسرش ملاعبه کند ، مورد نظر و لطف و رحمت ويژه خدا قرار مي گيرد.
آداب روابط زناشويي زن و مرد دو قسم است :
الف – آداب شب زفاف که عبارت است از:
- ابتدا عروس و داماد وضو بگيرند ، تکبير گفتن در اين شب ، خواندن دو رکعت نماز ؛ خواندن اين نماز با حال خضوع و خشوع و دعا کردن در سرنوشت عروس و داماد بسيار مؤثر است . خواندن دعا و نيايش ، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت مي گيرد.
- دست گذاشتن داماد بر پيشاني عروس ؛
پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالي که رو به قبله مي ايستد ، دست خويش را بر پيشاني عروس بگذارد و براي خود و عروس و اولاد آينده ‏شان ، دعا مي کند و از خداوند خير و برکت مي طلبد.
ب – آداب عمومي ( مستحبات) زناشويي :
- گرفتن وضو و گفتن بسم اللّه‏
- در هنگام جماع (نزديکي) تعجيل نکند و زن را براي آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد.
- جماع در شب‏هاي دوشنبه ، سه شنبه ، پنج شنبه يا جمعه باشد.
هنگام جماع با زن ملاعبه و بازي کند تا او کاملاً آماده شود.
جماع (نزديکي) را وقتي انجام دهد که زن ميل دارد.
بهتر است نزديکي در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتي بعد از خوردن شام باشد ، زيرا معده پر است و نزديکي موجب قولنج و فلج و چکيدن بول و فتق و ضعف بينايي و برخي بيماري هاي ديگر مي شود.
ب – نسبتا جديد
آداب و رسوم غلط در شب زفاف:
هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده هاي سنتي ايراني رسم است که در شب اول عروسي (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد مي نشينند تا داماد پارچه اي خونين را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه هاي خود بازگردند . اين دستمال خوني نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.
در تلقي عمومي جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختي و رسيدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف ، شب خستگي هم هست ، شب اظطراب و نگراني است شب سر درد ، شب گريه ، شب سوزش معده و شب …….و حتي شايد شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد.
اينكه چنين شبي با جايگاهي كه در فرهنگ اجتماعي ما دارد و اثرات آن بر زندگي ما اينقدر درباره اش كم صحبت شده و حتي از ديد نويسندگان و ديگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمايي است.
شب عروسي در فرهنگ ما فعلا آن موقعي است كه دو تا آدم كه چند وقت در تدارك ازدواج بوده اند براي اولين بار زن و شوهر مي شوند و به صورت رسمي در يك رختخواب مي خوابند ، شب ازدواج فقط و فقط يك كار اجباريست. شما و همسرتان بايد از ماشين عروس پياده شويد ، به درون خانه برويد و در را ببنديد، همين . هر كس ديگري انتظاري به غير از اين داشت زياد به حرفش گوش نكنيد.
در فرهنگ ما ازدواج به همه فاميل مربوط است بعضي جاها ( كه از لحاظ سواد عمومي رابطه جنسي در مرحله پايين تري هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض 10 دقيقه تا نيم ساعت پارچه خون آلودي را به عنوان نشان باكره بودن عروس تحويل بدهد. بعضي ها ممكن است تا شب ازدواج ، عروس اشون يا دامادشون را نديده باشند و خيلي هاي ديگر ممكن است اون رو لخت نديده باشند. عده زيادي هم هستند ماه قبل از عروسي با همسرشون رابطه جنسي داشته اند، پس پيچيدن يك نسخه ثابت غير ممكن است اما چيزهاي مشتركي هم وجود دارد.
همه ما شب ازدواج خسته ايم توي اين بحثي نيست ازدواج ايراني سخته حداقل يك هفته دويدن و حرص خوردن داره دنبال جا مي گرديد خونه رو مرتب مي كنيد . دعوت فاميل و خلاصه تحمل دردسر هاي جشن. همه اينها باعث مي شود كه بهترين شب زندگي شما با خستگي و تنش هاي بدني شروع بشه . عروس و داماد يا به اجبار غذا ميخورند يا اصلا فرصت غذا خوردن پيدا نمي كنند و هر دو حالت براي يك رابطه جنسي خوب مضر است.
پس در شب زفاف چكار بايد كرد ؟
احيانا اگر در شب زفاف دفعه اولي است كه مي خواهيم رابطه جنسي داشته باشيم . تاثير خستگي و اضطراب را مي دونيد ؟ براي آقايون اين احتمال هست كه اندام جنسيشون راست نشه و در صورت وقوع اين امر اضطراب چند برابر مي شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها اين اضطراب باعت خشك شدن مهبل مي شود كه حتي براي خانمهاي كار كشته هم دخول مشكل مي شود چه برسه به دختري كه براي اولين بار ميخواد دخول را تجربه كنه پس اولين كار شما مبارزه با اضطراب است. بهتر است اون دسته از كساني كه فاميل هاشون منتظر ديدن دستمال خوني هستند اين مطلب را براشون روشن كنند كه اين فكر بيهوده اي است و بهتره شما را به حال خودتون بذارن .
يکي از راه هاي مبارزه با اضطراب اينه كه منبع اونو از بين ببريد . منبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسي است پس اين " اجبار " لعنتي را از بين ببريد.
اگه ميتوانيد با همسرتان صحبت كنيد و بگوييد احتياجي نمي بينيد كه شب اول در اوج خستگي و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسي داشته باشيد صحبت كنيد چه قبلا و چه وقتي آخر شب با هم تنها هستيد كه عاشق عمل جنسي هستيد ولي امشب اجباري در انجام كامل اون نداريد و بهتر مي بينيد كه اين كار را به فردا يا روزهاي بعد موكول كنيد كه بدن هاتون تازه هستند و فكرتون باز و از نظر وقتي هيچ جور تنگي نداريد.
با اين فكر هم آغوشي را شروع كنيد اگر دوست داشتيد تا آخرش برويد و هرجا احساس كرديد وقتش نيست متوقف شويد . اما خواهشا وحشي بازي هم در نياريد عمل هم آغوشي را يك اجبار نشون ندهيد نه به مرد و نه به زن . مرد بايد اولين نكته براش راحتي و آرامش همسرش باشه و زن به جاي اينكه مردانگي را توي .... سفت و دراز و زور زياد ببينه توي اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.
يك نكته بسيار مهم : در اولين تجربه رابطه جنسي اگر باعث ناراحتي و ناخوشايندي طرف مقابل خود بشويد اين كار مطمئنا از لحاظ روحي و رواني تاثير بدي روي رابطه جنسي آينده شما هم خواهد داشت ( مي دانيد كه روان آدمي در رابطه جنسي چقدر تاثير گذار است).
صحبتي با آقا دامـــــــاد :
قبل از هر چيز يادتان باشد كه آب يا نوشيدني ديگري كه ميل داريد در اتاق باشد كه اگر هر كدام از شما احساس تشنگي كرديد لازم نباشد برويد بيرون دنبال نوشيدني بگرديد.
چون خيلي ها شب اول به خاطر ترس و تنش و..... دهنشان خشك مي شود و احتياج به آبي دارند. وارد خانه كه مي شويد قبل از افتادن روي مبل و صندلي بطرف همسرتان برويد و او را در آغوش بكشيد ، زير گوشش بگويد كه دوستش داريد و قول بدهيد كه اين زندگي زيبايي را كه كنارش شروع كرديد را ادامه خواهيد داد . همين طور كه در آغوشش گرفتيه ايد به سمت جايي براي نشستن برويد و كنار هم بنشينيد ،هم او خسته است و هم شما .
توي صورتش نگاه كنيد و بگوييد كه زيباست هيچ عجله اي نكنيد با حوصله باشيد و صبور . آرام حجابش را برداريد و عاشقانه به همسرتان نگاه كنيد و تكرار كنيد كه واقعا زيباست بسيار ظريف به دستهايش دست بزنيد دست ها را بالا بيارين و آرام ببوسيد . بعد از بوسه چند لحظه مكث كنيد و به خاطره اين بوسه فكر كنيد ( اينجا فرصت مناسبي است كه آيا آب يا نوشيدني ديگه اي لازم داره ؟)
اگر قبلا با همسرتون رابطه جنسي داشته ايد اين كارها را به عنوان يك عروس با او بكنيد و اگر نداشته ايد و دختر از طبقاتي باشد كه هيچ وقت با پسري حتي خود شما نبوده به او اطمينان بدهيد تا ترس و اضطرابي نداشته باشد . توجه كنيد كه زنها نسبت به بدنشان خيلي حساس مي باشند پس يك ضرب به سينه ها يا جاهاي ديگر دست نزنيد اگر خيلي خسته نيستيد با همسرتان بايستيد و ايستاده در آغوشش بگيريد اينطوري ميتوانيد آروم دستهاتونو حركت بدين و پشت بدن همسرتونو نوازش كنيد آروم در گوشش حرف هاي عاشقانه بزنيد.
بقيه مراحل به همين سادگيست به آرومي همين فضا را دنبال كنيد ( عاشق باشيد و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). كنار هم دراز بكشيد و آروم تا حدي لباسها را در بياوريد همسرتان را تحسين كرده و شهوت انگيزي اش را بهش ياد آور شويد . سانتي متر به سانتي متر بدن همسرتان را لمس كرده و به آن عادت كنيد .
صحبتي با عروس خانم :
خانم عزيز شما هم وظيفتان همين چيز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده ايد بهش بگويد به پشت بخوابد و چشماش را ببندد با احتياط كامل به بدن همسرتان دست بكشيد آلت جنسي او را اگر خواستيد نوازش كنيد و نه كار بيشتر. اگر بار اول است در اين جلسه اجازه دهيد كه گذشت زمان همه چيز را ياد بدهد جلسه اول حداكثر مي تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسي شما زياد سر در نياورد و نه شما از آلت جنسي او پس يك حركت لذت بخش را شروع كنيد مانند نوازش آلت همديگر و كمي به همين حركت ادامه دهيد.
قصدتان كمي نوازش و بعد خوابيدن و استراحت كردن باشد هر چند ممكن است كه چيز هاي ديگري هم پيش آيد. رابطه جنسي لازم نيست حتما دخول باشد اگر بخواهيد يك ضرب سراغ دخول برويد مثل اينه كه با زباني كه نمي شناسيد برنامه نويسي كنيد. صبر كنيد تا اول چگونگي موضوع را ياد بگيريد اين باعث مي شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانيد.
خلاصه كلام :
1 – تا احساس آمادگي كامل براي كاري نكرده ايد وارد عمل نشويد.
2 – هر لحظه مطمئن باشيد همسرتان راحت است ( آقايون بيشتر توجه كنند چون اين عمل اولين بار براي خانمها خيلي اضطراب آورتر است ).
3 – اگر عروس باكره باشد از پرده بكارت نترسيد اگر دخول را درست انجام بدهيد پرده بكارت بدون درد يا خونريزي باز خواهد شد.
منبع : ir-med.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود

برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟