Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@14:02:10 GMT

بوشهر| تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال پروژه راهسازی دشتی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۳۰۴۵

بوشهر| تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال پروژه راهسازی دشتی

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از محل کمک به آبادانی مناطق نفت‌خیز و وزارت راه و شهرسازی به پروژه راهسازی خورموج ـ لاور دشتی اختصاص‌ یافت. ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، سیدکمال‌الدین شهریاری ظهر امروز در  نشست بررسی طرح‌های در دست اجرا در تنگستان و دشتی به کارخانه سیمان مند دشتی پرداخت و اظهار داشت:کارخانه  سیمان مند دشتی با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون تن سیمان با پیشرفت فیزیکی افزون بر 80 در صد آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کلینکر تولیدی این کارخانه  به کشورهای بنگلادش، هند و چین انجام و سیمان آن به کشور خلیج‌فارس بارگیری و ‌صادر می‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با اشاره به اجرای محور منتهی به کارخانه سیمان مند دشتی گفت:  محور خورموج، لاور شرقی و دشت پلنگ به کاخانه سیمان منتهی می‌شود که برای ایمن سازی این محور اقدامات مهمی تدوین و اجراء شده است.

شهریاری  خاطرنشان کرد: برای پروژه راهسازی خورموج، لاور شرقی و دشت پلنگ 10 میلیارد تومان از محل کمک به آبادانی مناطق  نفت‌خیز در دو سال 1396 و 1397 برای قطعه یک و دو هرکدام 50 میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.

وی افزود: افزون بر 40 میلیارد ریال برای محور یاد شده  از محل اعتبارات ملی کمک به توسعه راه‌های روستایی توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص‌ یافته است.

نماینده مردم دشنی و تنگستان در مجلس بیان کرد:  محور خورموج به لاور قبلاً جاده‌ای باریک  و روستایی بود الآن با زیر بار قرار گرفتن ترافیک ناشی از حمل کلینکر به خارج از کشور امنیت این مسیر به مخاطره افتاده و هم برای شهروندان منطقه مسئله‌ساز شده است.

وی، تصریح کرد: 140 میلیارد ریال از محل کمک به آبادانی مناطق نفت‌خیز و وزارت راه و شهرسازی به پروژه  راهسازی خورموج- لاور دشتی اختصاص‌یافت.

شهریاری ازتبدیل بنادر دشتی به پایانه مواد صادراتی به کشورهای حوزه خلیج فارس خبرداد و گفت:  بندر صادرات مواد معدنی که در بخش ساحلی است و دشتی را به تنگستان از طریق راه سوم که راه بسیار حیاتی برای منطقه به شمار می‌رود راه زائر عباسی دشتی به خورشهاب تنگستان است که با کمک سازمان بنادر، بانک صنعت و معدن و شرکت ایمیدرو که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است در حال ایجاد تهیه طرح بندر صادرات مواد معدنی هستیم.

وی با بیان اینکه  طرح مطالعات فاز نخست  زایر عباسی به خورشهاب به اتمام رسیده و مطالعات فاز دوم آن در دست اقدام است خاطر نشان کرد: سازمان بنادر باید  در ساخت این محور به عنوان  پشتیبان بندر صادرات مواد معدنی در خورشهاب و بنادری مثل بندر دلوار مشارکت کند.

 انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد