Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:26:42 GMT

کانون سلامت محله در شهر سیاهکل راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۳۹۶۱

کانون سلامت محله در شهر سیاهکل راه اندازی شد

لاهیجان-ایرنا-معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی کانون سلامت محله در شهر سیاهکل خبر داد.

علی داودی عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستم پوشش شبکه بهداشت در روستاهای استان به صورت جامع و کامل است و بهورزان ما به همه حوزه های سلامت تسلط کامل دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با برگزاری کانون سلامت محله و با مراجع در خانه افراد به دنبال این هستیم که سواد سلامت مردم در نقاط شهری را بالا ببریم .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف اصلی از مجامع سلامت شهری حمایت طلبی از سایر سازمان های مرتبط با سلامت شهروندان از جمله محیط زیست ، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان و سایر ارگان هاست.
داودی با اشاره به نقش محیط زیست در سلامت افراد گفت دانشگاه علوم پزشکی فقط 25 درصد در حوزه سلامت نقش دارد و 75 درصد دیگر مربوط به سازمان های گفته شده فوق می باشد .
وی با اشاره این که محیط زیست 107 بیماری را می تواند به افراد وارد کند متذکر شد: در اینجا نقش این سازمان بسیار پر رنگ می باشد.
وی افزود: در زمینه زباله های بیمارستانی از دو سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی از کل 26 بیمارستان موجود در استان سیستم فاضلاب مدرن را راه اندازی کرد که اکنون با اطمینان می توانیم بگوئیم که هیچ بیمارستانی در سطح استان وجود ندارد که فاضلاب آن وارد محیط زیست شود و با این کار 30 درصد از آلودگی که ممکن بود در محیط زیست ایجاد کند را جلوگیری کرده ایم.
معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای سیستم فاضلاب بیمارستانی در بیمارستان های رازی ، پورسینا و الزهرا چیزی حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم .
وی ادامه داد حدود یکهزار تن زباله عفونی بیمارستانی در سایت مجموعه سراوان رشت به طور کامل براساس استاندارد بهداشتی بی خطر سازی کرده ایم و اکنون در آن محل سوله های برای این امر دایر شده است.
وی با اشاره به رشد شاخص های سلامت در شهرستان سیاهکل افزود: وجود بیمارستان 31 تخت خوابی غدیر در سیاهکل نشان از پیشرفت شاخص های سلامت در این شهرستان دارد ضمن اینکه به تعداد هر 40 هزار نفر جمعیت یک پایگاه اورژانس باید دایر باشد.
داودی افزود: در شهرستان سیاهکل به دلیل وجود منطقه ییلاقی دیلمان دو پایگاه اورژانس داریم که این نشان از کیفیت خدمات در این شهرستان دارد.
وی در پایان گفت مجموعه سلامت محله برای اولین بار در استان گیلان و در محله حمیدیان رشت دایر شده و به دنبال آن در سایر شهرستان ها راه اندازی می شود و هدف از آن شناسایی معضل و مشکل سلامت حوزه شهری می باشد.
شهرستان سیاهکل دارای 46 هزار نفر جمعیت است و در مرکز شهر آن یک بیمارستان و دو مرکز خدمات درمانی وجود دارد.
7297 /6030 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي درمان گيلان سياهكل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اکبر قائمی گفت : به مناسبت هفته زمین پاک زمینهای اطراف سایت زباله شهرستان نقده توسط شهرداری و همکاری کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان پاکسازی شد.

وی یکی از اهداف این برنامه را ساماندهی کلی سایت زباله شهری با نظارت اداره محیط زیست این شهرستان و کمک به بهبود وضعیت محیط زیست در شهرستان نقده عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک