Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل متحد نسبت به «نسل گمشده» کودکان اقلیت مسلمان روهینگیا هشدار داده و اعلام کرد: 500 هزار نفر در اردوگاه های پناهجویان بنگلادش با خطراتی چون بیماری های گوناگون و سیل مواجه هستند و این در حالی است که مسلمانانی که هنوز در میانمار حضور دارند به فراهم شدن فرصت برای دستیابی به آموزش مناسب نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت یکسال از فرار 700 هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در استان ارکان در شمال میانمار به کشور بنگلادش در نتیجه حمله وحشیانه ارتش میانمار صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) با ارائه یک ارزیابی از وضعیت کنونی آنها، از آینده تاریک کودکان مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش و میانمار خبر داد.

سایمون انگرام سخنگوی یونیسف در کنفرانس مطبوعاتی خود در سوئیس گفت: خطرات زیادی در خصوص احتمال از میان رفتن نسلی از کودکان مسلمان روهینگیا وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مساله تنها محدود به 500 هزار نفری که در مرزهای بنگلادش حضور دارند نمی شود بلکه مسلمانانی که هنوز در استان ارکان میانمار زندگی می کنند از فرصت های مناسب آموزشی برخوردار نبوده و با محدودیت های زیادی مواجه هستند.

انگرام گفت: ارزیابی های سازمان ملل بیانگر آن است که بین 530 تا 600 هزار نفراز اهالی روهینگیا که هنوز در ارکان میانمار به سر می برند لغو تابعیت شده اند که 350 هزار نفر از این تعداد کودکان می باشند.

وی در خصوص بازگشت آوارگان روهینگیا نیز گفت: شرایط برای بازگشت نامناسب است چرا که هنوز اوضاع برای آنها در استان ارکان امن نیست اما مقامات میانمار اعلام می کنند آماده پذیرش مسلمانان روهینگیا هستند و در ژوئن گذشته نیز با سازمان ملل متحد توافقی را در خصوص بازگشت اقلیت مسلمان روهینگیا امضا کردند.

حتی پیش از حمله ارتش به استان ارکان مسلمانان روهنگیا به دلیل آنکه دولت مرکزی آنها را شهروند رسمی این کشور نمی داند با مشکلات بسیاری مواجه بودند چرا که دولت مرکزی آنها را مهاجران غیر نظامی از بنگلادش می داند و پیش از این سازمان ملل متحد اقلیت مسلمان روهینگیا را ستم دیده ترین اقلیت موجود در جهان اعلام کرده است.

از آگوست 2017 مسلمانان روهینگیا هدف تجاوزات متعدد، گسترده و برنامه ریزی شده ارتش و شبه نظامیان بودایی افراطی میانمار قرار گرفته اند که تا کنون منجر کشته شدن هزاران نفر از آنان گردیده است و تعداد زیادی از آنها به فرار به بنگلادش شده اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد تا کنون چندین بار رفتارهای ظالمانه دولت میانمار با اقلیت مسلمان این کشور را محکوم کرده است که مهمترین آنها به شرح ذیل است:

- در اواخر سال 2014 طی قطعنامه ای دولت این کشور را به اعطای حقوق برابر به اقلیت مسلمان روهینگیا دعوت کرد.

- در گزارش خود از آزادی های دینی در سال های 2013 و 2014 مسلمانان روهینگیا را در معرض تبعیضات دینی، آموزشی و اجتماعی اعلام کرد.

- تشکیل کمیته مشورتی توسط آنگ سان سوچی در سال 2016 به ریاست کوفی انان دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد برای بررسی حقایق نقض حقوق مسلمانان روهینگیا.

- کوفی عنان گزارش خود را در آگوست 2017 تقدیم دولت میانمار نمود اما سازمان های حقوقی این گزارش را منعکس کننده تمامی تجاوزات دولت میانمار به حقوق مسلمانان این کشور ندانستند چرا که در آن اشاره ای به پاکسازی نژادی نشده بود. چنانچه در همان زمان نیز مسلمانان روهینگیا خواستار تحقیقی بین المللی شدند اما نه توسط کمیته مشورتی تعیین شده از سوی دولت میانمار.

- سازمان ملل متحد در ابتدای سال 2017 با انتشار گزارشی نیروهای امنیتی میانمار را به ارتکاب قتل و اخراج دسته جمعی در حق مسلمانان روهینگیا متهم کرد و اقدامات آنها را در حد جنایت علیه انسانیت دانسته و آن را پاکسازی نژادی توصیف کرد.

- در مارس سال 2017 نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد کمیته ای مستقل برای تحقیق در خصوص تجاوزات انجام شده به حقوق مسلمانان روهینگیا تشکیل خواهد داد اما دولت میانمار با هر گونه تحقیق بین المللی در این خصوص مخالفت کرد.

انتهای پیام/

184 / 165 میانمار روهینگیا سازمان ملل متحد یونیسف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: میانمار روهینگیا سازمان ملل متحد یونیسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد

حبیب‌الله والی‌نژاد گفت: ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار اگرچه امانت‌داری سخت است چرا که می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حاج حبیب والی‌نژاد که در کارنامه هنری خود آثاری چون «پایان انتظار»، «نیمه پنهان ماه»، «ایستاده درغبار»، «بادیگارد» را ثبت کرده خاطراتش را از عهد اخوت و صیغه برادری رزمندگان آغاز کرد. او در شب خاطره حوزه هنری برای حاضران در سالن سوره شرح داد: پیش از عملیات‌ها عهد و پیمانی بسته می‌شد تا بازماندگان ماموریت‌ها حتی یک ثانیه از لحظات جنگ را برای مردم بازگو کنند. یکی وفای به عهد را با روایتگری  یکی با تصویر باید رویت می‌کرد. من سعی کردم وقایع را به تصویر بکشم ولی اینکه چقدر توانسته‌ام عهد اخوت، برادری و توکل را نشان نشان دهم، نمی‌دانم.

 

او افزود: همه قهرمانان کشورمان فقط توکل کردند و هرکس توکل کرد و به ماجرای کربلا ایمان داشت در این مسیر موفق شد چون مسیر، مسیر سختی است و حتی انتخابش هم سخت است.

حاج حبیب والی‌نژاد اظهار کرد: من توفیق داشتم که در حوزه هنری فیلمبرداری را آموختم بنابراین سعی می‌کردم در میدان لحظات را ثبت کنم. و اما سینما، قاب سینما برای امروز است که به گفته مقام معظم رهبری ما تکلیف داریم به تصویر بکشیم. سختی کار تا اینجاست که چطور آن را تبدیل به فیلمنامه جذاب و دیدنی کنیم. کار ساخت فیلم دفاع مقدس و «آسمان غرب» خیلی کار سختی بود و خیلی از افراد برای تولید آن کمک کردند. من به عنوانسرباز در ارتش با دوستان هوانیز خواستم با عهد اخوتی که بسته‌ایم تنها سه روز از انتخاب، توکل و نبرد شهید شیرودی و دوستانی را که به او کمک کردند، نشان دهیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که ارتش عراق از چندمرز سعی کرد وارد کشور شود، شهید شیرودی و همرزمانش عهد اخوت بستند. در آن زمان شرایط سختی وجود داشته و انتخاب حضور در میدان هم انتخاب سخت بوده است. از طرفی عراق محل اسکان نیروهای ایرانی را هم بمباران می‌کرد تا به سرپل ذهاب نروند.

وی با اشاره به اینکه برای ما هم از این دست تصمیم‌ها خیلی زیاد است به زیاد بودن قهرمانان بی‌ادعایی که از جانفشانی‌هایشان صحبت نمی‌کنند و قهرمانان کشور هستند، پرداخت.

تهیه کننده «آسمان غرب» خطاب به حاضران در سالن تاکید کرد: ماجراها و رشادت‌هایی در سینه همرزمان و افرادی که در جنگ حضور داشته‌اند وجود دارد که رفتن سراغ آنها و یددن و شنیدن آنها کار شما است. ما با ساخت «آسمان غرب» قدم اول را برداشتیم و قدم‌های بعد را شما باید بردارد. تمام آنچه در سینه مبارزان و مردان جنگ وجود دارد یک درس برای نسل امروز است تا برای آینده عبرت بگیرید. برای همین هم مقام معظم رهبری فرمودند درباره قهرمان‌ها بگوییم و فیلم درباره آنها بسازیم. شهید شیرودی این قهرمانی را برای سه روز در منطقه سرپل انجام می‌دهد و خوب است که پس از آن را شما بخوانید، ببینید و بگویید.

وی درادامه به خاطرات نیروهای هوانیروز در پادگان ابوذر و شهید شدن هزار ایرانی در یک روز سخن گفت. وی همچنین یادآور شد: فیلم سینمایی «آسمان غرب» درباره سه روز عملیات قهرمانه شهید علی اکبر شیرودی و همرزمانش است.

والی نژاد در ادامه به شرایط سخت ساخت فیلم «آسمان غرب» اشاره کرد و در ادامه از شهید مرتضی آوینی یاد کرد.

وی در پایان سخنانش گفت: با مرتضی آوینی در حوزه هنری و در دوره بعد از جنگ همکاری کردم. آنچه شهید آوینی ساخت در دوره‌ای بود که در بخش تولید روایت فتح بودم و برخی آثار ساخته شد. ما سعی کردیم راوی باشیم و امانت‌دار. اگرچه امانت‌داری سخت است چراکه می‌خواهیم درست بگوییم و البته جذاب که این کار سختی است. ما سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم. فیلم باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد و در عین حال واقعیت داشته باشد. من از شهید آوینی آموختم و در روایت فتح مستندسازی کردم.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!