Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:13:52 GMT

184 اهداکننده خون، جان بیمار کردستانی را نجات دادند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۵۷۹۸

184 اهداکننده خون، جان بیمار کردستانی را نجات دادند

سنندج - ایرنا - مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: با تامین 184 واحد پلاسمای تازه منجمد گروه خونی AB مثبت از اهداکنندگان خون، جان بیمار کردستانی مبتلا به اختلال کمیاب انعقاد خون نجات یافت.

محمد سعید کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اختلال انعقاد خون با ایجاد لخته های بسیار ریز در رگ های کوچک بدن همراه بوده و عامل آن نبود یک آنزیم در پلاسمای خون بیمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درمان اصلی این بیماری را تبادل پلاسمای خون بیمار با پلاسمای اهدایی تازه منجمد به روش پلاسمافرزیس عنوان کرد و افزود: پلاسما فرزیس می تواند علایم بالینی بیمار مانند کاهش شدید پلاکت، کم خونی، اختلالات عصبی و نارسایی کلیوی ناشی از این بیماری را کاهش دهد.
کریمیان یادآور شد: اداره سنجش و توزیع خون به مراکز درمانی، توسط واحد بانک خون آزمایشگاه بیمارستان توحید سنندج از حضور این بیمار که بستری و تحت نظر فوق تخصص خون شناسی بود آگاه شد و کار تهیه پلاسمای مورد نیاز را برای او آغاز کرد.
وی تاکید کرد: جمع آوری 184 واحد پلاسما با گروه خونی AB مثبت، کاری دشوار و نیازمند برنامه ریزی و کار تیمی چندین مرکز انتقال خون بود.
کریمیان، مشارکت و همراهی مراکز انتقال خون غرب کشور برای تامین پلاسمای مورد نیاز این بیمار کردستانی را قابل تقدیر دانست و گفت: 25 واحد پلاسما از انتقال خون کرمانشاه، 47 واحد از ایلام و 41 واحد نیز از همدان دریافت شد و انتقال خون کردستان هم 71 واحد ذخیره پلاسمای خود را برای نجات جان این بیمار به مرکز درمانی ارسال کرد.
مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه گروه خونی این بیمار AB منفی بود، اضافه کرد: تنها یک درصد افراد دارای این گروه خونی بوده و بر همین اساس اهداکنندگان این گروه کم تعداد هستند.
کریمیان اظهار داشت: در تزریق پلاسما، گروه خونی AB مثبت، دهنده همگانی محسوب می شوند و بر اساس استاندارد های تزریق خون تنها اجازه تزریق این گروه خونی و گروه خونی خود بیمار وجود دارد.
وی حال عمومی بیمار را مساعد عنوان کرد و از ترخیص او از بیمارستان و حضور در مراکز درمانی فوق تخصصی برای دریافت درمان های تکمیلی خبر داد.
مدیرکل انتقال خون کردستان به شاخص اهدای خون کشور اشاره کرد و افزود: از هر یک هزار داوطلب، 27نفر اهداکننده خون هستند و از هر 27 نفر اهداکننده خون نیز تنها 2 نفر دارای گروه خونی AB هستند.
کریمیان با تاکید بر اینکه خون و فرآورده های آن هیچ جایگزین قطعی در علوم پزشکی ندارد، گفت: امیدواریم اهداکنندگان بیشتری انتقال خون را در خدمت به بیماران نیازمند یاری دهند.
انتقال خون کردستان سالانه میزبان بیش از 35 هزار داوطلب اهدای خون است که از این تعداد 25 هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.
7355/ 3020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی اهداکننده خون نجات بیمار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت انجمن علمی معماری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، همایش «آینده معماری، هوش مصنوعی در معماری + BIM» با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست با تشریح «نقش هوش مصنوعی در معماری آینده» گفت: هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری نوآورانه، می‌تواند به معماران در زمینه بهبود فرآیند طراحی با خودکارسازی وظایف تکراری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، به تسریع و ارتقای دقت فرآیند طراحی کمک کند.

محمد امان‌زادگان متذکر شد: هوش مصنوعی با شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف و ارائه راه‌حل‌های جایگزین، به طراحی ساختمان‌هایی هوشمندتر، پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست منجر می‌شود.

وی، بهینه‌سازی مصرف انرژی را یکی دیگر از کاربرد‌های هوش مصنوعی در معماری یاد کرد و افزود: هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل الگو‌های مصرف انرژی و ارائه راه‌حل‌های مناسب، به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها کمک می‌کند.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان گامی به سوی یکپارچگی در معماری پرداخت و توضیح داد: BIM با ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق از ساختمان، مدیریت اطلاعات مربوط به مصالح، تجهیزات و سیستم‌های ساختمانی، شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف، هماهنگی بین بخش‌های مختلف پروژه و کاهش دوباره کاری و خطا، تحولی شگرف در صنعت معماری رقم خواهد زد.

این استاد دانشگاه، ترکیب هوش مصنوعی و BIM را طلوع دورانی نو در دنیای معماری را نوید نامید و ادامه داد: با اتکا به این فناوری‌های نوین، می‌توان شاهد طراحی ساختمان‌هایی ایمن‌تر، پایدارتر، سازگارتر با محیط زیست، با مصرف بهینه‌تر منابع، فضایی دلنشین‌تر و فرآیند ساخت‌وسازی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر بود.

وی به کاربرد‌های مختلف AR و VR در معماری اشاره و تبیین کرد: واقعیت مجازی و افزوده، دو فناوری نوظهور هستند که انقلابی در نحوه تجربه و درک معماری ایجاد می‌کنند که با استفاده از VR، معماران و طراحان می‌توانند مدل‌های سه‌بُعدی کاملاً واقعی از ساختمان‌ها را ایجاد کنند که به مشتریان امکان می‌دهد قبل از ساخت، در داخل و خارج ساختمان قدم بزنند و با آن تعامل داشته باشند و AR نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خودروی خود اعمال کنند و می‌تواند برای تجسم چگونگی قرارگیری مبلمان یا عناصر طراحی در یک فضا بسیار مفید باشد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به نقش هوش مصنوعی در BIM، کاربرد هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف معماری و چالش‌ها و چشم‌انداز‌های استفاده از هوش مصنوعی در معماری اشاره کرد.

سعید پرهوده مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این گروه آموزشی به تشریح عملکرد علمی و عملی استادان و دانشجویان این گروه پرداخت.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس توسط مهدی زارع رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به استادان گروه معماری و دانشجویان برتر این رشته از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی