Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌های اخیر در سایه نبود نظارت کافی بلیط پرواز هواپیما در مسیرهای مختلف قیمت‌های سرسام‌آوری را به خود گرفته است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در ماه‌های اخیر موج افزایش گرانی در بازارهای متعدد کشور رسوخ پیدا کرده و این در حالی بوده که قیمت همه اجناس و کالاهای اساسی مردم روند صعودی به‌خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع علاوه بر معیشت مردم به صنعت هوانوردی نیز وارد شده و موج گرانی در خطوط هواپیمایی ایران پس از رسیدن قیمت دلار به بیش از 10 هزار تومان مشهود شده است.

فرودگاه بین‌المللی گرگان به‌عنوان یکی از مقاصد پرتردد هوایی در شمال کشور، از این موضوع مثتثنا نشده و قیمت بلیط پروازها در این مسیر روند صعودی به‌خود گرفته است.

باید این را هم اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی گرگان میزبان پروازهایی از ایرلاین‌های متعدد مانند "ایران‌ایر"، "آتا"، "آسمان"، کیش‌ایر"، "پویا‌ایر" و دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است.

در همین راستا موج گران‌فروشی بلیط پروازهای شرکت هواپیمایی"ایران ایر" در استان گلستان در ماه اخیر به اوج خود رسیده است و به عنوان مثال در آستانه عید سعید غدیر خم، قیمت بلیط پروازهای شرکت "ایران ایر" از مبدا گرگان به مقصد مشهد مقدس و بالعکس نزدیک به 700 هزار تومان رسیده و این در حالی بوده که در ماه‌های گذشته قیمت بلیط پروازی این خط نزدیک به 100 هزار تومان هم فروخته می‌شد.

این افزایش قیمت بلیط پروازها از سوی شرکت‌های هواپیمایی "ایران‌ایر" از دید مردم گلستان قابل قبول نبوده و به‌جای آن که شرکت هواپیمایی مدنظر درصدد جلب رضایت مشتری باشد، مشتریان خود را با این توجیه که قیمت ارز قابل کنترل نبوده و در هر لحظه یک قیمتی اعلام می‌شود، قیمت بلیط پروازها را افزایش داده و درصدد جبران هزینه‌های خود است.

اما دیدگاه مردم گلستان در این راستا متفاوت است و اعتقاد آن‌ها بر این است که چرا شرکت هواپیمایی "ایران‌ایر" که خود یک شرکت دولتی و ارز دولتی دریافت می‌کند‌، باید شاهد افزایش قیمت بلیط‌ها در این خط پروازی بود.

از دیگر دیدگاه‌های مردم استان بر این است چرا در دیگر خطوط پروازی که شرکت‌های هواپیمایی از مبداء گرگان در حال خدمت‌رسانی به مردم استان هستند و فاصله مبداء و مقصد پروازها، 3 برابر زمان و طول مسیر پروازی گرگان به مشهد و بالعکس را دارا هستند، باید قیمت بلیط آن 300 هزار تومان و یا کمتر باشد اما شهر مشهد که فاصله پروازی آن با فرودگاه گرگان بالغ بر 450 کیلومتر است باید چنین قیمت فضایی را شاهد باشند.

متاسفانه این روزها مسئولان هواپیمایی و کشوری هم تلاش دارند که قیمت‌ها را به‌گونه‌ای اعلام کنند که همه چیز گل و بلبل نمایش داده شود اما درحالی که چنین نیست.

باید مسئولان استانی و کشوری این را درک کنند که مردم استان گلستان به شدت در این‌باره گلایه دارند و خواهان کاهش قیمت‌های پروازی در این خطوط و دیگر خطوط پروازی از مبداء استان گلستان هستند چرا که این شرکت یه شرکت دولتی است و نباید چنین جفایی در حق مردم داشته باشد.

انتهای پیام/ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

محمد قصابی افزود: این پرواز‌ها روز‌های جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد - اردبیل و اردبیل -مشهد توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه اولین پرواز روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: بر همین اساس هواپیمای BAE. باشماره پرواز ۱۰۹۸ راس ساعت ۱۵:۳۰ از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برخاسته و راس ساعت ۱۷:۵۰ در فرودگاه اردبیل به زمین خواهد نشست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: این هواپیما همچنین روز جمعه راس ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه فرودگاه اردبیل را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک کرده و راس ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین خواهد نشست.

قصابی اضافه کرد: در صورت استقبال مردم، پرواز هواپیما از فرودگاه اردبیل به مشهد و بالعکس افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟