Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:04:39 GMT

راه موفقیت استفاده از ظرفیت‌های داخلی است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۶۷۵۵

راه موفقیت استفاده از ظرفیت‌های داخلی است

ابراهیم آقامحمدی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیشرفت‌های توان دفاعی کشور با وجود شدیدترین تحریم ها اظهار داشت: توان دفاعی ایران اسلامی با توجه به سابقه صد در صد وابستگی به بیگانگان در رژیم پهلوی و با پشت سر گذاشتن ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران پس آن که هیچ کشوری تجهیزات نظامی به ایران نمی فروخت، رشد بسیار خوبی داشته است و موجب شده تا دنیا حساب ویژه ای روی ما باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقدامات و پیشرفت های حاصل شده در صنعت دفاعی، با وجود اینکه دنیا نمی خواهد ایران پیشرفتی داشته باشد، صورت گرفته است. قدرت های جهانی همواره تلاش داشتند که ایران همانند دوران قبل از انقلاب اسلامی وابسته باشد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: امروز ما از لحاظ توان دفاعی در ابعاد مختلف پیشرفت های خیره کننده ای داشته ایم اما آنچه دنیا روی آن حساس شده، سلاح استراتژیک و توان موشکی ایران است که توان بازدارندگی خوبی برای کشور ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، توان ساخت خمپاره هم نداشتیم اما امروز موشک های برد بلند تولید می کنیم و می توانیم نیازهای کشور برای دفاع را از سلاح سبک تا تانک و ناوچه‌های جنگی و جنگنده های پیشرفته تولید کنیم. همه این‌ها نشان می دهد اگر به خودمان اتکا کنیم و بخواهیم کشور را به دور از فساد و با مدیریت صحیح بسازیم، می‌توانیم.

آقامحمدی تصریح کرد: در حوزه دفاعی نیاز به هیچ کشوری نداریم و با وجود حضور در منطقه ای بحرانی، امنیت کامل در کشور وجود دارد و کشوری جرات دیوانگی و تهدید ما را ندارد که این به دلیل بازدارندگی است که به برکت توان دفاعی و حضور مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بُعد نظامی و توان دفاعی به اهداف خود دست پیدا کرده است، افزود: هیچ حوزه ای پیچیده تر از ساخت موشک و تجهیزات نظامی نیست؛ پس اگر مدیریت صحیح، اراده قوی و علاقه به انقلاب اسلامی و کشور وجود داشته باشد، در دیگر عرصه ها هم می توانیم به پیشرفت برسیم؛ البته راه موفقیت استفاده از توان داخلی و توجه به ظرفیت های داخلی است.

کد خبر 4381909 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران صنایع دفاعی قدرت دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مردم علیه احتکار مجلس شورای اسلامی ایران حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران محمد جواد ظریف علی لاریجانی رئیس جمهور اسلامی ایران رهبری ایالات متحده آمریکا دریای خزر سپاه پاسداران دولت دوازدهم انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده، صبح یکشنبه در محل غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: در غرفه کرمان، راهبرد استان در تکمیل زنجیره ارزش و محصولات اساسی که می‌توان روی آنها کار کرد، ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به حضور پنج شرکت بومی استان کرمان در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری استان نیز در غرفه کرمان معرفی می‌شوند.

وی گفت: این پنج شرکت در حوزه محصولات پایین دستی کار کرده‌اند و به نوعی نمونه‌ای از ظرفیت‌های متعدد استان را ارائه داده‌اند.

حسن‌زاده، تصریح کرد: در بازدید شرکت‌های داخلی و خارجی از غرفه توانمندی‌های صادراتی استان کرمان، توافق‌های اولیه خوبی صورت گرفت و امیدواریم تا پایان نمایشگاه شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به مذاکرات صورت گرفته با تجار و بازرگانان خارجی اشاره کرد و گفت‌: تجار و بازرگانان خارجی به محصولات ایرانی و به خصوص کرمان، علاقه زیادی دارند که ظرفیت خوبی برای بخش دولتی و خصوصی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پسته، خرما و مس، محصولات برند استان کرمان هستند و در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه و خریدار دارند، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندی زیادی به محصولات کرمان اعلام می‌کنند.

وی، گفت: مهمترین مسئله، معرفی ظرفیت‌های واقعی استان و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت صنایع پایین دستی است.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده است و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیأت‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

کد خبر 6091204

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴