Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:43:33 GMT

علت پایداری سینوزیت مزمن کشف شد!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۶۸۷۱

علت پایداری سینوزیت مزمن کشف شد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" در بررسی جدید خود، تغییرات سلولی را عامل ابتلا به سینوزیت مزمن دانستند.  سینوزیت مزمن، با آلرژی فصلی متفاوت است. این بیماری، موجب التهاب و تورم سینوس‌ها می‌شود و به دشواری در تنفس و نشانه‌های دیگری می‌انجامد که بیماران را آزار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط در برخی افراد، به رشد غیرطبیعی بافت‌هایی موسوم به "پولیپ بینی" منجر می‌شود که باید با جراحی برداشته شوند.

بیشتربخوانید : تولید محلول دارویی سینوزیت + فیلم

پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT) موفق شدند نخستین نقشه سلولی جهان را از این بافت‌های ملتهب بردارند. تحلیل داده‌ها، به ارائه مکانیسم جدیدی منجر شد که شاید بتواند دلیل پایداری سینوزیت مزمن را مشخص کند.

یافته‌های این پژوهش، توضیحی در مورد دلیل رشد پولیپ بینی بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن ارائه می‌دهد. رشد این پولیپ‌ها، از سلول‌های بافت پوششی داخل دستگاه تنفسی آغاز می‌شود. به علاوه، این پژوهش، پیامدهایی برای درک پژوهشگران از بیماری‌های التهابی مزمن مانند آسم، اگزما و بیماری التهابی روده و درمان آنها خواهد داشت.

"الکس شالک" (Alex K. Shalek)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما تفاوت‌های بیان ژن عمده‌ای در زیرمجموعه‌های سلول‌های بافت پوششی مشاهده کردیم که پیشتر، موجب ابهام در تحلیل بافت بوده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

تغییر سلولی، عامل ابتلا به سینوزیت مزمن است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات

سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید که ائتلاف این جبهه با شانا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایدار خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک 30 نفره برای تهران شدند که از بین 30 گزینه پیشنهادی، 13 گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود، راه یافتند.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست 16 نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است 3 نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گف که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست 13 نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست 16 نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال به خبرنگار تسنیم گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور  اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره 3 گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است