Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@17:39:13 GMT

کتاب یکی از پایه‌های مقطع ابتدایی الکترونیکی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۶۹۳۷

حسین طلایی زواره (معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی)  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه کمبود کاغذ موجب تعطیلی برخی از روزنامه‌ها و نشریه‌ها شده، اما این مشکل دامنگیر کتاب‌های درسی نشده است، گفت: در سال تحصیلی پیش رو یعنی سال 97 – 98 با تمهیداتی که قبلا دیده بودیم مشکلی در خصوص چاپ کتاب‌ها نداشتیم و با ورود به سال تحصیلی جدید کتاب‌ها به موقع  در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این زمینه دو موضوع را پیگیری و امکان‌سنجی می‌کنیم؛ اولین موضوع این است که پایدارسازی کتاب‌ها را در دستور کار قرار دادیم یعنی شیوه چاپ و استفاده از مواد اولیه کاغذی را که می‌خواهیم برای کتاب‌های درسی استفاده کنیم به نحوی باشد که بتوانیم آن کتاب را در چند سال تثبیت کنیم. این موضوع به عنوان یک استراتژی در حال امکان سنجی است، زیرا درباره آن باید چند عامل مورد بررسی قرار بگیرد و بررسی شود که آیا امکانات تولید چنین کاغذی را داریم؟ یا دستگاه‌های چاپ ما می‌توانند کتاب‌های پایدار چاپ کنند؟

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: یک بخش دیگر استراتژی ما این است که نمی‌خواهیم فرآیند یاددهی و یادگیری را مختص کتاب کنیم و باید محتواهای چند رسانه‌ای، فیلم و، نرم‌افزار را در بسته‌های آموزشی‌مان بگنجانیم یعنی به صورت پازلی بخشی از فرایند آموزشی ما را رسانه‌های دیگر تکمیل کنند. در این زمینه ما یک مقداری جلو رفتیم تا اگر مشکلی برای کاغذ پیش آمد با این استراتژی‌ها مساله را مدیریت کنیم.

طلایی با در نظر گرفتن مناطق محروم در راستای توسعه آموزشی گفت: در کل کشور نباید فقط تهران را ببینیم، بلکه باید ببینیم آیا امکان این توسعه در مناطق جنوبی کرمان و سیستان بلوچستان با  توجه به اینکه امکانات شهری مناسبی ندارند، وجود دارد یا خیر؟ به هر حال اگر بخواهیم کتاب‌های الکترونیکی و رسانه‌های دیگر را جایگزین کتب آموزشی کنیم پروسه‌ای را می‌طلبد که در مرحله امکان سنجی آن هستیم. باید بعد از اینکه امکان سنجی عملیاتی شد، طرح و منابعی که لازم داریم را برآورد کنیم، سپس منابع را پیش بینی کنیم و در آخر می‌بینیم که آیا امکان تامین این تجهیزات هست یا خیر؟

او ادامه داد: در حال حاضر فارغ از این موضوع که ما کتاب‌ها را تولید می‌کنیم سایت سازمان و اداره کل نظارت بر توزیع مواد آموزشی پی دی اف تمام کتاب‌های درسی را در سایت گذاشته است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اعلام این خبر که کتاب یکی از پایه‌های ابتدایی در حال الکترونیکی شدن است، گفت: به صورت پایلوت در حال تولید کتاب الکترونیکی‌ یکی از پایه‌های مقطع ابتدایی هستیم تا ببینیم در بستر فناوری جدید چطور می‌توان این را آزمایش کرد و در چه فضایی کارآمد است؟ این امور را پیگیری می‌کنیم تا برای سال بعد به یک جمع بندی نهایی برای کتاب‌های درسی برسیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رسانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کتاب الکترونیکی نرم افزار گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

امروز با حضور وزیر اقتصاد از برات الکترونیکی زنجیره تامین رونمایی شد که این برات قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور سیداحسان خاندوزی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاههای فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزارهای جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکردهای کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکردهای این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به طراحی تمام فرآیندهای برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیتهایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی