Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری خراسان رضوی گفت: برای امسال، ۱۱۰هزار فرصت شغلی در استان پیش بینی شده است که در سه ماهه ابتدایی سال حدود ۲۳هزار آن محقق شده است.

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین خراسان رضوی گفت: در بهار امسال نرخ بیکاری در استان ۱۰.۷درصد می باشد که نسبت به سال گذشته حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات استان در طی ۴ ماهه اول سال به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات بوده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه امسال باید میزان صادرات خراسان رضوی ۱۲ درصد رشد داشته باشد که  در ۴ماهه ابتدایی امسال ۷۲۱میلیون دلار صادرات از استان انجام شده است  که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹ درصد رشد وزنی و ۲۹ درصد رشد ارزشی داشته است و بیشترین کالای صادراتی استان نیز در طی این ۴ ماه زعفران و انواع کف پوش بوده است.

رسولیان با اشاره به اینکه بیشترین واردات استان از کشورهای ترکیه، امارات و روسیه می باشد، ادامه داد: همچنین میزان واردات به استان طی ۴ ماهه اول امسال ۱۱۴هزار تن به ارزش ۱۳۳میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱درصد و ارزشی ۱۲ درصد رشد داشته است و کالاهای اساسی، نهاده های دامی، برنج و ماشین های خط تولید از جمله بیشترین اقلام وارداتی به استان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۴ ماهه اول سال ۷ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است، افزود:همراهی بانک ها در ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم که بانک ها در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکنند. از طرفی  صدور پروانه بدون کارخانه یا همان تولید بدون کارخانه نیز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود و در جهت تولید محصولات تجاری ویژه توسط تجار و بازرگانان، با جدیت در حال پیگیری است تا مجوزهای آن برای متقاضیان در سطح ملی دریافت شود.

رسولیان با اشاره به اینکه  استان برای تحقق شعار سال در حوزه حمایت از کالای ایرانی نیز ۴۱ محور اساسی در برنامه عملیاتی دستگاههای اجرایی خراسان رضوی گنجانده  است، اظهار داشت: این استان سال گذشته با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی و جذب ۵۸۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب ۳۴ پروژه اقتصادی رتبه نخست کشور را در سرمایه گذاری صنعتی و سرمایه گذاری خارجی بدست آورد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیکاری فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد