Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:11:21 GMT

برات الکترونيک بستر جديد تزريق اعتبارات

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۷۰۷۵

برات الکترونيک بستر جديد تزريق اعتبارات

خبرگزاري آريا - مدير اداره کل‌تحقيقات و برنامه‌ريزي بانک ملي با اشاره به پياده‌سازي سامانه سککوک در اين‌بانک گفت:اين سامانه با بهره‌گيري از برات الکترونيک بستري براي تزريق‌اعتبارات به‌صورت هدفمندوشفاف فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، بهرام واقفي اظهار داشت: برات الکترونيک در سامانه سککوک پياده‌سازي شده و اين سامانه راهکار مناسبي براي ايجاد اشتغال از طريق تزريق منابع اعتباري به صنايع مختلف به‌صورت شفاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: با توجه به تنگناهاي اعتباري که در شبکه بانکي وجود دارد، سامانه سککوک بستري براي تأمين مالي از طريق برات الکترونيک و به‌صورت اعتباري به وجود آورده تا منابع مالي و اعتبارات به‌صورت هدفمند در جهت ايجاد اشتغال پايدار به کسب‌وکارها هدايت شود.
واقفي افزود: سامانه سککوک بستري براي تزريق اعتبار در سطح کشور به‌صورت هدفمند و شفاف است.
وي خاطرنشان کرد: در سامانه سککوک پولي ردوبدل نمي‌شود و فرآيند تأمين مالي بنگاه‌ها از طريق برات الکترونيک و تضمين صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و ديگر صندوق‌هاي ضمانتي با اسناد اعتباري و تضمين عملياتي مي‌شود.
واقفي ادامه داد: در اين سامانه پولي ردوبدل نمي‌شود و امنيت معاملات نيز با بهره‌گيري از امضاي ديجيتال که با مباحث قانون تجارت و همچنين قانون تجارت الکترونيک تطبيق داده‌شده است، تأمين مي‌شود.
وي افزود: با بهره‌گيري از سامانه سککوک تزريق اعتبارات در سطح کشور به‌صورت هدفمند توزيع مي‌شود.
مدير اداره کل تحقيقات و برنامه‌ريزي بانک ملي يادآور شد: سامانه سککوک در اين بانک پياده‌سازي شده که سازوکار پرداخت اعتباري و مدت‌دار براي انجام معاملات تجاري در تمام بخش‌هاي با استفاده از برات الکترونيک به‌صورت شفاف و هدفمند عملياتي مي‌شود.
راه اندازي "ملي بازار" در بانک ملي از بستر سامانه سکوک
واقفي تصريح کرد: در بانک ملي سامانه سککوک به‌صورت B2B (معاملات بين چندين بنگاه) فعاليت مي‌کند که سامانه B2C(معاملات با حضور مشتريان خرد و مصرف‌کنندگان) آن نيز با عنوان "ملي بازار" در بانک ملي در حال راه‌اندازي است که يک پلتفرم سرمايه‌گذاري و در امتداد روند قبلي است.
وي افزود: در اين بستر با ايجاد زنجيره توليد تا مصرف، خريد مواد اوليه براي توليد و همچنين فروش محصولات به مصرف‌کننده نهايي از طريق برات الکترونيک و به‌صورت اعتباري انجام مي‌شود که اين روند قدرت خريد مصرف‌کنندگان را افزايش مي‌دهد.
واقفي در پايان گفت: از زمان ايجاد سامانه سککوک استقبال خوبي از آن شده و قرار گرفتن بانک ملي در کنار اين سامانه يکي از مزيت‌ها و بيانگر اعتبار اين سامانه است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: مهدی رضایی گفت: با توجه به احتمال قطعی سامانه در زمان دریافت خدماتی که به صورت الکترونیک تجویز شده‌اند، از پزشکان درخواست شود تا اطلاع ثانوی، در صورت تجویز الکترونیک، نسخه کاغذی و یا پرینت نسخه الکترونیک را با درج مهر و امضا در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.
رضایی تاکید کرد:همچنین در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک یا قطعی سامانه با تشخیص مدیرکل استان، صدور نسخه کاغذی به عنوان روش جایگزین استفاده شود.
وی افزود:هموطنان می‌توانند از طریق سامانه شهروندی اقدام به چاپ نسخه الکترونیک خود نماید، همچنین در صورت ممهور نشدن چاپ نسخه توسط پزشک، مهر و امضای کارشناس ادارات کل بر روی پرینت نسخ، به منزله تایید وجود و صحت نسخه الکترونیک می‌باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها می‌توانند اقدام به ثبت تمامی اقلام داروئی نسخ کاغذی در سامانه تایید خدمات نمایند، تاکید کرد: در صورتی که تنظیمات نرم افزار داروخانه منطبق بر سامانه اعلام نرخ دارو (mdp.ihio.gov.ir) انجام شده باشد، ثبت اقلام غیر پرونده‌ای در نرم افزار داروخانه جهت محاسبه قیمت کفایت می‌نماید. رضایی ن گفت: پرداخت سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، برای بیمه شدگان مشمول در قالب خسارت متفرقه قابل انجام است. وی بیان کرد: تا زمان پایداری سامانه، منعی بابت پذیرش نسخه کاغذی دارو‌هایی که دارای شرط اجباری تجویز الکترونیک بوده اند، وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت