Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مشهد به دلیل اینکه غلظت سیاسی آن همیشه زیاد بوده خدمت به شهر در حاشیه قرار گرفته و این در حالی است که مردم علاقه مند هستند خدمت دریافت کنند و کاری به حاشیه ندارند.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در مراسم افتتاح شش پایگاه سلامت در مشهد افزود: کلانشهر مشهد سالانه پذیرای زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور و این در حالی است که سرانه لازم و برنامه مشخص به منظور خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان برای این جمعیت انبوه در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنها که مسئولیتشان پررنگتر است سراغ حاشیه ها رفته اند و کلانشهر مشهد همچنان با کمبود حداقل دو هزار دستگاه تخت بیمارستانی مواجه است.
وزیر بهداشت گفت: ضمن احترام به همه زحمات و تلاشهای انجام شده در دولتهای گذشته و دولت یازدهم و دوازدهم اکنون مشهد با مشکلات مختلفی در حوزه بهداشت و درمان روبرو است.
وی در ادامه داد همچنین همکاری شهرداری مشهد را در ساخت پایگاههای سلامت الگویی مثبتی در سطح کشور توصیف و بیان کرد: از همت ارزشمند شهردار و مجموعه شهرداری مشهد بخاطر گام نهادن در رفع مشکلات حوزه سلامت قدردانی می شود.
دکتر هاشمی افزود: راه اندازی پایگاههای سلامت در روستاها، حاشیه شهرها و در تمام مناطق شهری با داشتن پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم اقدام مهم در راستای گسترش غربالگری بیماریها، ارائه مراقبتهای بهداشتی و تحقق امر پیشگیری در حوزه سلامت است.
وی در ادامه هچنین گفت: در ایران بخش عمده کار بهداریها بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی گذاشته شده در حالی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه سیاستگذاری و نظارت را دارد و اداره بیمارستانهایی همچون امام رضا(ع)، هاشمی نژاد، حجازی و قائم(عج) کاری سخت است از جنس دانشگاه با وظیفه تربیت نیروی انسانی نیست.
شش پایگاه سلامت شهری و نخستین مرکز فرماندهی و کنترل بحران مشهد امروز بطور همزمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنج منطقه کلانشهر مشهد شامل بلوار اندیشه و ادیب، جاده قدیم کلات، جاده سرخس، طرق و مجیدیه بهره برداری شدند.
ساخت این پایگاهها در چارچوب تفاهمنامه بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت و بر این اساس مقرر شد فضای مورد نیاز پایگاهها را شهرداری و تجهیزات پزشکی را دانشگاه علوم پزشکی تامین کنند. به این منظور 100 میلیارد ریال هزینه شد که 50 میلیارد ریال آن از سوی شهرداری مشهد تامین شده است.
افزون بر نیمی از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در کلانشهر مشهد سکونت دارند. دومین کلانشهر بزرگ ایران 328 کیلومترمربع مساحت دارد و شامل 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير بهداشت پايگاه سلامت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است