Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:21:05 GMT

طرز تهیه گاناش براق برای روی کیک

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۸۰۸۷

طرز تهیه گاناش براق برای روی کیک

 گاناش، نوعی روکش تهیه شده از ترکیب شکلات و خامه با غلظت‌های مختلف است که گاهی علاوه بر شکلات و خامه، کره و افزودنی‌های خوراکی دیگر نیز در آن به کار می‌رود. با تغییر نسبت خامه و شکلات، گاناش ممکن است سبک، متوسط و سنگین درست شود. از گاناش به عنوان سس بستنی و روکش شکلاتی میوه، بر روی کیک، کاپ کیک شکلاتی و مافین و در تهیه ترافل استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اصلی در تهیه گاناش این است که پس از قرار گرفتن در یخچال، درخشندگی آن کاهش یافته و مات می‌شود و ما در این مطلب قصد داریم این مشکل را حل کنیم. راز براق شدن گاناش، افزودن شربت ذرت به آن است. استفاده از شربت گلوکز برای این منظور حتی از شربت ذرت هم بهتر است، ولی تهیه شربت گلوکز از فروشگاه‌ها به سختی امکان پذیر است؛ بنابراین شربت ذرت، جزء کلیدی و مهم در براق شدن گاناش است که باعث می‌شود، حتی پس از قرار گرفتن گاناش در یخچال از درخشندگی آن کم نشود.
مواد لازم ارائه شده، برای تهیه یک فنجان گاناش براق و برای پوشاندن یک عدد کیک گرد با قطر ۱۸-۱۶ سانتی‌متر، مناسب است. زمان آماده‌سازی حدود ۵ دقیقه است.
مواد لازم
خامه پرچرب ۱۰۰ میلی لیتر
شکلات چیپسی نیمه شیرین یا شکلات تخته‌ای خرد شده ۱۷۰ گرم (۱/۲ فنجان)
شربت ذرت (شربت گلوکز) ۳ قاشق غذاخوری (۲ قاشق غذاخوری)

دستور تهیه:

خامه را گرم کنید. خامه را در حدی که فقط شکلات در آن ذوب شود، گرم کنید، ولی اجازه ندهید خامه به مرحله قل زدن برسد و بخار از آن بلند شود.
شکلات چیپسی را در خامه بریزید، ۳-۲ دقیقه صبر کنید تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود، سپس مخلوط را با قاشق هم بزنید تا یکدست و یکنواخت شود.
شربت ذرت یا شربت گلوکز را اضافه کرده و به هم زدن مخلوط ادامه دهید تا کاملا با شکلات و خامه ترکیب شود.


برای تهیه گاناش براق می‌توانید شکلات تخته‌ای را به صورت قطعات ریز تقریبا مساوی خرد کرده و در خامه گرم بریزید، ۳-۲ دقیقه صبر کنید تا قطعات شکلات در خامه ذوب شود، سپس مخلوط را هم بزنید تا یکنواخت شود.


قبل از ریختن گاناش روی کیک، فرصت دهید تا گاناش به دمای محیط برسد. برای تسریع در خنک شدن گاناش می‌توانید ظرف حاوی گاناش را در یک ظرف حاوی آب سرد قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه به آرامی هم بزنید تا گاناش به دمای محیط برسد و غلظت آن به اندازه‌ای شود که به راحتی بتوانید با آن روی کیک را تزیین کنید.


چند نکته در طرز تهیه گاناش براق

برای تهیه گاناش براق غلیظ، گاناش را بیش از ۱۱۰ درجه فارنهایت حرارت ندهید، به ازای هر ۱/۲ فنجان شکلات ارائه شده در این دستور ۲ قاشق غذاخوری شکلات چیپسی یا شکلات خرد شده اضافه به کار برده، ۲ دقیقه صبر کنید و سپس هم بزنید تا یکنواخت شود.
در صورتی که گاناش به اندازه‌ای سفت است که ریختن آن روی کیک امکان پذیر نیست، آن را فقط ۲ ثانیه در ماکروفر قرار دهید تا روان شود.
در صورتی که می‌خواهید از گاناش برای روکش کیک یا بر روی لایه‌های میانی استفاده کنید، حدود ۳۰ دقیقه فرصت دهید تا گاناش کاملا خنک شود و به شکل خمیری درآید که بتوانید مانند خامه فرم گرفته (خامه قنادی) به راحتی آن را روی کیک یا بین لایه‌ها بمالید.
سعی کنید شکلات را به صورت قطعات ریز هم اندازه خرد کنید تا همزمان ذوب شوند.
برای تهیه گاناش، حتما از خامه پرچرب با چربی حدود ۴۰ درصد استفاده کنید.
برای تهیه گاناش براق با کیفیت مطلوب، از شکلات با درصد کره کاکائوی بالا استفاده کنید.
هنگام افزودن شکلات به خامه چند دقیقه صبر کنید تا شکلات ذوب شود، سپس مخلوط را به آرامی هم بزنید تا یکنواخت شود. هم زدن مخلوط از همان ابتدا باعث سرد شدن سریع‌تر خامه شده و در نتیجه شکلات در آن ذوب نخواهد شد.
گاناش براق اغلب به عنوان روکش کیک و کاپ کیک استفاده می‌شود و برای درست کردن آن خامه و شکلات به نسبت مساوی به کار می‌رود. در این دستور به دلیل استفاده از شربت ذرت، میزان خامه کمتری در نظر گرفته شده است.

گاناش براق
ارزش غذایی گاناش براق
جدول ارزش غذایی گاناش براق
کالری ۷۵
چربی اشباع ۳ گرم
کلسترول ۱۰ میلی گرم
کربوهیدرات ۷ گرم
سدیم ۶ میلی گرم
پتاسیم ۴۱ میلی گرم
شکر ۵ گرم منبع: مجله ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کیک گاناش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • نکاتی مهم درباره کفاره روزه
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • طرز تهیه کباب مرغ، توسط زوج مسن غارنشین افغانستانی (فیلم)
  • بازار شکلات تلخ شد
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • توزیع بسته معیشتی در آران و بیدگل
  • شیر برنج بدون خامه بهترین گزینه برای کسانی که رژیم دارند
  • تعریف جالب بلینگام از ستاره آمریکا: خامه روی شیر!