Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن جوجیتسو می‌گوید اماراتی‌ها به همراه عربستان مسائل سیاسی را در مسابقات جوجیتسو دخالت داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از جاکارتا، محمدحسن رستمیان، رییس انجمن جوجیتسو درباره اولین حضور این رشته در بازی‌های آسیایی گفت: با این روندی که جوجیتسو در پیش گرفته و هزینه‌هایی که اماراتی‌ها در این رشته می‌کنند جوجیتسو در المپیک هم حضور خواهد داشت، منتها بدرفتاری‌هایی که از اماراتی‌ها سرمی‌زند اصلا جالب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دخالت آن‌ها در قرعه و داوری‌ها مشهود است. اماراتی‌ها با جذب جوجیتسوکاران برزیل به دنبال کسب تمام طلاهای مسابقات هستند و برای این که موفق باشند "سبک مبارزه" را که ما در آن قدرتمند هستیم  به بازی‌ها نیاورده و تنها سبک "نوازا" (خاک) را وارد مسابقات کرده‌اند.

او در ادامه گفت: اگر به جدول مسابقات توجه کنید می‌بینید که همه اماراتی‌ها با قرعه استراحت مواجه شده و در مراحل بعد هم با کشورهایی که جوجیتسو ندارند برخورد خواهند کرد. ما و سایر کشورها به این موضوع اعتراض کرده‌ایم، اما چون اماراتی‌ها پول زیادی در این رشته خرج می‌کنند حرف، حرف‌ آن‌هاست. تمام داوران مسابقه کارمندان برزیلی جوجیتسوی امارات هستند.

رستمیان درباره دخالت‌های سیاسی در مسابقات گفت: اماراتی‌ها به همراه عربستانی‌ها تحت تاثیر مسائل مختلف و اختلافات مسائل سیاسی را نیز در مسابقات دخیل کرده و رفتارهای نامناسبی می‌کنند. همه دیدیم که داوران به ناحق به امیر حسین اخطار دادند و او را مغلوب حریف کردند.

رییس انجمن درباره سرمایه گذاری سایر کشورها در جوجیتسو گفت: اگر مسابقات درست برگزار شود بچه‌های ما شانس بالای برای کسب مدال دارند؛ اما متاسفانه این‌طور نیست. همان‌طور که اشاره کردم ما در بخش مبارزه بسیار قدرتمند هستیم. سرمایه‌گذاری سایر کشورها در این رشته زیاد شده است، چرا که رشته پرمدالی بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارد. ما در گذشته رقیب نداشتیم اما حالا همه در حال کار هستند و پیشرفت زیادی کرده‌اند.

رستمیان در پاسخ به این سوال که رشته شما بسیار بین فدراسیون ورزش‌های رزمی و جودو دست به دست شد تا در نهایت در فدراسیون جودو فعالیت خود را ادامه دهید آیا از این شرایط رضایت دارید؟ گفت: حضور در فدراسیون جودو بهتر ار رزمی است چرا که در فدراسیون ورزش‌های رزمی تعداد رشته‌ها زیاد است و توجه لازم به جوجیتسو نمی‌شد. البته ما باید به صورت انجمن یا فدراسیون مستقل فعالیت خود را ادامه دهیم و در بیرون از ایران هم این‌طور تصور می‌شود. این نیاز به بودجه مستقل دارد و تا بودجه مستقل نداشته باشد نمی‌تواند به تمام اهداف خود برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تیم ملی جوجیتسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه ۲۵ متر برزیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، هانیه رستمیان تیرانداز مازندرانی در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک برزیل در تپانچه ۲۵ متر راهی فینال شد.


در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند.


در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت هانیه رستمیان با ۵۸۹ امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.


زینب طوماری و گلنوش سبقت الهی نیز به ترتیب ۵۷۵ و ۵۶۷ را ثبت کردند.


امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه و در روز ششم این مسابقات، فینال تپانچه ۲۵ متر زنان برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

 

یاداور می شود پیش از این، هانیه رستمیان تیرانداز ساروی در ماده تپانچه ۲۵ متر زنان به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.



دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • هانیه رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر رسید
  • صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه ۲۵ متر برزیل
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد