Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از حکم اعدام برای 5 فعال حقوق بشر سعودی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خرداد ،جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از درخواست دادستانی عربستانی برای اعدام پنج فعال حقوق بشر سعودی از جمله یک زن ابراز نگرانی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر به نقل از فعالان فضای مجازی افزود: دادستانی عربستان روز چهارشنبه خواستار اعدام این پنج فعال حقوق بشر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از این فعالان اسراء الغمغام است که به اتهام تحریک افکار عمومی شیعه برای انجام تظاهرات، پشت درهای بسته محاکمه می‌شود و با توجه به کارنامه قوه قضائیه عربستان احتمالا اولین زنی خواهد بود که به دلیل فعالیت‌های حقوقی خود در عربستان گردن زده می‌شود.
سماح حدید، مدیر برنامه خاورمیانه سازمان عفو بین‌الملل هم به خبرگزاری فرانسه گفت: الغمغام و چهار فعال دیگر صرفاً به دلیل شرکت در تظاهرات ضددولتی با شدیدترین مجازات‌ها مواجه هستند.
مسئولین عربستانی تا کنون حاضر به اظهارنظر در این باره نشده‌اند. برچسب ها: جاستین ترودو ، نخست‌وزیر کانادا ، سعودی ، حقوق بشر

منبع: خرداد

کلیدواژه: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا سعودی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن