Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:06:51 GMT

پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۸۸۸۵۱

پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در جلسه ستاد اشتغال در آزادشهر با بیان اینکه صندوق ضمانت، وام و تسهیلات ۲۵۰ میلیونی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و اشتغال مددجویان و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومانی برای زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال پرداخت می‌کند، افزود: در حال حاضر ۱۵ شرکت بزرگ و ۵ هزار کشاورز در سطح کشور از این‌گونه تسهیلات استفاده کرده و توانستند اشتغالزایی خوبی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی از واحد‌های تولیدی چک برگشتی و یا اقساط بلند مدت دارند که نمی‌توانند از وام و تسهیلات دوباره استفاده کنند و نیاز به سرمایه در گردش و یا تسهیلاتی برای فعالیت خود دارند که می‌توانند از شرایط ۲۵ درصد و یا طرح رونق تولید استفاده و مشکل خود را حل کنند و نیاز به تسویه حساب کامل اقساط خود ندارند.

وی یادآور شد: همان‌گونه که تفاهم‌نامه بین بهزیستی و کمیته امداد منعقد شده در حوزه صنعت و کشاورزی هم مشکل خاصی نداریم و مشارکت و همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد.

منصوری تاکید کرد: در مشاغل خارج از رسته، قاعده‌ای به عنوان قانون در مجلس وضع شده و به مشاغل خارج از رسته در حوزه خدمات و دام تسهیلات پرداخت می‌شود و در صنعت این اجازه داده نشده است.

وی افزود: واحد‌های تولیدی که در شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی شهر‌های زیر ۵ هزار نفر جمعیت واقع شدند، می‌توانند از تسهیلات ۱۰ درصدی سرمایه در گردش استفاده کنند.

سالانه ۱۲ میلیون نفر از استان گلستان به مقصد مشهد عبور می‌کنند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر سوق دادن منابع به سمت گردشگری و خدمات، گفت: آنچه مورد تاکید است، اینکه منابع را به سمت خدمات و گردشگری سوق دهیم، سالانه ۱۲ میلیون نفر از استان گلستان به مقصد مشهد عبور می‌کنند و تنها ۴ درصد آن‌ها اقامت می‌کنند که از این میزان, ۵۹ درصد به علت عدم جذابیت گردشگری در چادر مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: بررسی نشان می‌دهد در مناطق شمالی تا ۱۰ سال آینده فرهنگ و تولید تغییر می‌یابد و روستائیان از کار کشاورزی دست کشیده و به کار خدماتی روی خواهند آورد و تنها اشتغال از راه خدمات برای روستائیان، تجارت مرزی، پوشاک, IT و گردشگری است.

منصوری بیان داشت: اشتغالی که با وام ایجاد شود اشتغال نخواهد بود و پایدار نمی‌ماند و ما باید، قبل از قفل شدن اقتصاد منطقه، برای اقتصاد استان و شهرستان خود تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: اگر کارآفرینان برتر در کار خود توسعه داشته باشند، روال پرداخت سهل‌تر خواهد بود و شرکت‌های دانش بنیان ۲ درصد بیشتر از طرح‌های دیگر یارانه دریافت خواهند کرد و اشتغال فراگیر و روستایی تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

سید رسول حسینی، فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه تولیدکنندگان با مشکلات و منابع مالی مواجه هستند، نیاز است رسته‌های دارای تسهیلات برای سهولت کار این واحد‌های تولیدی افزایش یابد.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه سطح تسهیلات برای سرمایه‌گذاری افزایش یابد و روند تشکیل پرونده برای اخذ وام تا پرداخت تسهیلات سهل‌تر و زمان آن کوتاه‌تر شود.

فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: ذغال سنگ اصفهان تولیدات معدن حوزه شهرستان را خریداری می‌کند,، اما متاسفانه در پرداخت هزینه‌های خود نسبت به خرید مواد اولیه تاخیر دارد که تقاضا داریم از وزارت تعاون این موضوع پی‌گیری شود تا مطالبات معدن شهرستان هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

انتهای پیام/ ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد