Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال های اخیر همان کسانی که تولیدکننده تجهیزات دندان پزشکی بودند، به واردکنندگان این تجهیزات تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا عبدالحمید ظفرمند روز جمعه در اولین همایش صنفی انجمن دندان پزشکان عمومی ایران در ایوان شمس گفت: در سال 1380 بیشتر تجهیزات دندان پزشکی که در نمایشگاه های تجهیزات دندان پزشکی عرضه می شد، تولید داخل بود و محصولات وارداتی حجم کمی از این محصولات را شامل می شدند اما در سال های اخیر شاهدیم که همان تولیدکنندگان به واردکنندگان صرف تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای تولید یک محصول نیاز به اخذ 25 امضا است و شما می دانید که گرفتن یک امضا چه مشکلاتی دارد.
ظفرمند اضافه کرد: اگر برنامه کلان اقتصادی داشتیم، امروز گرفتار نمی شدیم. البته در واردات خوب عمل کردیم ولی اگر با همین امکانات محدود، مورد حمایت نه فقط از نوع مالی قرار گیریم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی افزود: اداره کل تجهیزات پزشکی در سال 1391 بخشنامه ای به معاونت پشتیبانی دانشگاه ها ابلاغ کرد و در پیوست آن موادی را فهرست و اعلام کرد که این مواد در کشور وجود دارد و کسی حق ندارد از جنس خارجی استفاده کند.

* دندانپزشکی در حوزه سلامت بسیار ضعیف است
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما هنوز نتوانسته ایم حوزه سلامت دهان را تعریف کنیم. ظرفیت بزرگی در کشور داریم و اگر برنامه کلان سیاستگذاری در حوزه سلامت دهان داشتیم، نباید این اتفاقات در کشور می افتاد که قسمتی از آن مربوط به بخش مواد و تجهیزات است.
وی افزود: جایگاه دندان پزشکان در وزارت بهداشت بسیار ضعیف است؛ امیدوارم این جایگاه در وزارت بهداشت ایجاد شود و نگاه عمیق تری در این خصوص در حوزه اجرایی نظام سلامت ایجاد شود و حوزه سلامت دهان در وزارتخانه تعریف شود تا بر اساس آن برنامه های کلان هماهنگ را در کشور اجرا کنیم.
ظفرمند گفت: به رغم فشارهای اقتصادی در تهیه تجهیزات دندان پزشکی شاهد حداقل تغییر در نرخ های دندان پزشکی هستیم؛ چراکه خواهان خدمات رسانی در حوزه سلامت دهان به مردم هستیم.
اولین همایش صنفی انجمن دندان پزشکان عمومی ایران امروز جمعه با حضور جمعی از صاحبنظران حوزه دندان پزشکی کشور در ایوان شمس تهران برگزار شد.
اجتمام*1003*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دندانپزشكي همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است