Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان که از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه با حضور هنرمندان شرکت کننده در فرهنگسرای نیاوران تهران آغاز شده بود، روز پنجشنبه با اجرای تعدادی از هنرمندان در بخش موسیقی شمال خراسان به کار خود پایان داد.

در این بخش که طبق سنوات گذشته حضور هنرمندان سنی الف و ب نسبت به حضور هنرمندان شرکت کننده در گروه سنی ج شکل برجسته تری داشته هیاتی متشکل از حمیدرضا اردلان، محمدرضا اسحاقی، جابر اطاعتی، عبدالله امینی، رضا پرویز زاده، کیخسرو پور ناظری، اسفندیار تخم کار، مجید تکه، عزیز تنها، بهمن حاج امینی، مسعود حبیبی، ایمران حیدری، ابوالحسن خوشرو، محمد فاروق درپور، فضل الله دهقان، یوسف دیبایی، بابک راحتی، حسین رحمت اللهی، سید عطالله سلامیه، علیرضا سلیمانی، علی اکبر شکارچی، شهریار صدیق، سعید طهرانی زاده، ارسلان طیبی، فرج علیپور، فرزاد عندلیبی، عبدالرحمن غوثی، مسلم فهیمی، علیرضا فیض بشی پور، بیژن کامکار، روشن گل افروز، علی اکبر مرادی و سید علاالدین یاسینی به تفکیک حوزه فعالیت سازی خود در قالب شوراهای تخصصی، هیات انتخاب و داوران به ارزیابی آثار شرکت کننده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش موسیقی آذربایجان هنرمندان شرکت کننده آثارشان در حوزه های سازی تار، دایره، قانون، قوپوز، کمانچه، گارمون، نقاره ارایه دادند. در بخش موسیقی ترکمن نیز هنرمندان کارهای خود را در دو حوزه سازی دوتار و کمانچه به رقابت با یکدیگر پرداختند. در حوزه سازی تنبور نیز به دلیل گستره جغرافیایی این ساز در مناطق غربی کشور هنرمندان استان های مختلف به ارایه آثار خود در حوزه تنبور و ساز و تنبور پرداختند که طبق مشاهدات عینی خبرنگار مهر داوری این بخش تا نیمه های شب ادامه یافت.

در بخش موسیقی خراسان نیز هنرمندان شمال، جنوب و شرق خراسان آثارشان را در حوزه های دوتار، دوتار و آواز ارایه دادند. ضمن اینکه علاوه بر اجرای بخش دف، هنرمندان منطقه کردستان کارهای خود را در حوزه های آواز، دهل، دوزله، سرنا، شمشال، ضرب، نرمه نای و هنرمندان منطقه لرستان آثارشان را در حوزه های آواز، تمبک، سرنا، کمانچه و هنرمندان مازندرانی آثارشان را در حوزه های آواز، دسرکوتن، سرنا، قرنه، کمانچه، لَلِوا در معرض رقابت گذاشتند از سوی دیگر هنرمندان جوان مناطق دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری، قشقایی و بوشهر نیز به ترتیب در بخش نی و نی انبار آثار خود را اجرا کردند.

از نکات قابل توجهی که در بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان می توان به آن اشاره کرد، انگیزه و توانایی مثال زدنی برخی از هنرمندان شرکت کننده در گروه های سنی الف و ب بود که هم فضای اجراهای این جشنواره را تحث تاثیر قرار داد و هم باعث خلق لحظات شیرینی شد که هنرنمایی تعدادی از آنها از جمله پارسا باجلاوند در بخش تمبک و سید یونس قریشی و آرمان فلاح پور در بخش آواز بود تا روزها در صفحات مجازی بین مخاطبان دست به دست می شد. البته طی روزهای گذشته برخی از هنرمندان و فعالان موسیقی اقوام ایران نیز به دلیل تجربیاتی که در حوزه فعالیتی خود داشتند انتقاداتی از روند برگزاری این بخش از جشنواره از جمله اطلاع رسانی نامناسب ستاد جشنواره برای دعوت از هنرمندان به ویژه هنرمندان مناطق محروم و حضور تکراری تعدادی از هنرمندان شرکت کننده دوره های قبل در این دوره داشتند که در نوع خود جالب توجه بود.

فارغ از نکات فنی که در برگزاری چنین رویدادهایی می توان به آن اشاره کرد، حضور مخاطبان تخصصی موسیقی در تالارهای اجرای برنامه است که در این دوره از جشنواره با وجود تمام تلاش مناسبی که از سوی دست اندرکاران برگزاری در انجمن موسیقی ایران و تیم علمی جشنواره صورت گرفته بود باز هم تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران که انتظار می رفت در حداقل‌ترین انتظار ممکن شاهد حضور پژوهشگران، دانشجویان و فعالان عرصه موسیقی نواحی در روزهای برگزاری این بخش باشد همچنان خالی از مخاطب بود و این گروه های شرکت کننده و بعضا استادان عضو شوراهای تخصصی جشنواره بودند که از برنامه ها دیدن کردند. البته در روزی که تنبور نوازان به اجرای برنامه پرداختند محمدرضا درویشی آهنگساز و موسیقیدان مطرح موسیقی اقوام ایران به تماشای قسمتی از برنامه پرداخت.

تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران که انتظار می رفت در حداقل ترین انتظار ممکن شاهد حضور پژوهشگران، دانشجویان و فعالان عرصه موسیقی نواحی در روزهای برگزاری این بخش باشد همچنان خالی از مخاطب بود و این گروه های شرکت کننده و بعضا استادان عضو شوراهای تخصصی جشنواره بودند که از برنامه ها دیدن کردنهومان اسعدی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در روزهای پایانی بخش موسیقی نواحی این دوره در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارایه گزارشی  از روند برپایی این بخش با اشاره به انتشار برخی از انتقادات درباره بخش موسیقی نواحی بیان کرد: موضوع فقدان اطلاع رسانی و اطلاع نداشتن تعدادی از هنرمندان برای شرکت در این جشنواره دو بُعد دارد که هم می توان آن را نقد و هم از آن دفاع کرد به عبارتی این فرآیند هم وجوه مثبت و هم وجوه منفی دارد.

وی اضافه کرد: مساله این است که وقتی جشنواره ای چون جشنواره موسیقی جوان به صورت مستمر برگزار می شود و اتفاقا جدول زمان بندی آن از ابتدای انتشار فراخوان تا زمان نسبی برگزاری بخش نهایی مشخص است، بنابراین افرادی هم هستند که به صورت کامل از کم و کیف ماجرا خبر دارند و می توانند نسبت به حضور در جشنواره اقدام کنند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم افرادی که دنبال کننده جدی تر موسیقی هستند، خودشان هم باید دنبال ماجرا باشند. به هر حال جشنواره موسیقی جوان شکل و شمایلی مانند شرکت در کنکور سراسری دارد که هر متقاضی که بخواهد برای حضور در دانشگاه شرکت کند می داند فرم های مربوط به شرکت در آزمون در چه زمانی منتشر می شود. از سوی دیگر من فکر نمی کنم ماجرای شرکت در این جشنواره برای هنرمندان حتی در مناطق محروم چندان سخت باشد. اول اینکه خیلی از جوانان هنرمند از من مسلط‌تر و واردتر در فضای مجازی هستند و با یک جستجوی ساده می توانند برای شرکت در جشنواره اقدام کنند.

اسعدی متذکر شد: البته ممکن است این موضوع در گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال کمتر باشد، اما برای این عزیزان راه هایی وجود دارد که بخشی از آن بر عهده انجمن های موسیقی استان هاست که با هماهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها می بایست برای توزیع فراخوان در این مناطق اقدام کنند. موضوعی که واقعا از دسترس من خارج است و این بر عهده گروه اجرایی به ویژه انجمن های موسیقی در استان هاست که می توانند فعالیت بیشتری انجام دهند. البته در این حوزه برخی از مجموعه ها همکاری می کنند و برخی هم این کار را انجام نمی دهند.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی قبل از برگزاری جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان رویدادی متعلق به بخش خصوصی نیست که نهادهای دولتی برای حمایت از آن انگیزه ای نداشته باشند بنابراین لازم است رسانه های دیداری و شنیداری و حتی جراید محلی نیز به کمک جشنواره بیایند. نمی دانم شاید این نهادها منتظر درخواست دبیرخانه جشنواره هستند و بعد از درخواست این کار را انجام می دهند و البته شاید هم دلایلی وجود داشته باشد که من خبری از آن ندارم ولی مجموعا لازم است تا شرایط به نوعی طراحی شود که همه نهادها بتواند در مقابل یک درخواست این کار را انجام دهند و البته شاید هم باید یک چارچوب منظم و قانون مند به کمک یک جشنواره رسمی دولتی بیاید و مانند کنکور دانشگاه ها مورد حمایت قرار گیرد.

اسعدی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور مداوم هنرمندان شرکت کننده در جشنواره از دوره های قبل تاکنون اظهار کرد: موضوع حضور برخی از هنرمندان در دوره های متوالی جشنواره موسیقی جوان مساله ای است که هم وجوه مثبت و هم وجوه منفی بنابراین نباید یک طرفه به ماجرا نگاه کرد. طرف مثبت ماجرا این است که حضور مستمر هنرمندان در جشنواره چه در این دوره و چه در دوره های قبل نشان دهنده جدیت آنها در عرصه هنر است که با شرکت در جشنواره حداقل یک بار ردیف ها را مرور می کنند. موضوعی که ما در گذشته آن را هم مشاهده کردیم و دیده ایم بسیاری از هنرمندانی که از جوانی نسبت به کار خود جدیت داشتند امروزه تبدیل به استادان بزرگی در عرصه موسیقی شده اند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه تعدادی از هنرمندانی که سال های گذشته در گروه سنی الف حضور داشتند، امروز به عنوان شرکت کنندگان گروه سنی ب و ج در جشنواره حضور پیدا کرده اند. همین موضوع نوید دهنده عدم انقطاع انگیزه نسلی از هنرمندان موسیقی کشورمان است که برای حضور در عرصه های مختلف عزم جدی دارند. در عین حال خیلی از هنرمندان هستند که بنا به دلایل مختلف صلاح نمی بینند که در جشنواره حضور پیدا کرده و آثارشان داوری شود. به عبارتی آنها به دلیل ملاحظاتی رقابت را لازم نمی دانند که این موضوع نیز دلایل خاصی دارد و باید درباره آن آسیب شناسی کرد.

اسعدی در پایان صحبت هایش یادآور شد: به هر حال من تصور می کنم این دوره از جشنواره موسیقی جوان محل مناسبی برای حضور هنرمندانی بود که می توانند در یک فضای علمی به ارایه برنامه های خود بپردازند. البته که تلاش برای حضور افراد جدید نیز می تواند یکی از اولویت های ما برای برگزاری جشنواره باشد که ما در این دوره تلاش خود را به سهم خود انجام دادیم و حالا لازم است دیگر عناصر نیز تلاش کنند تا اطلاع رسانی گسترده ای در این حوزه صورت پذیرد.

بخش موسیقی نواحی دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان امروز جمعه دوم شهریور ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود در تالار وحدت تهران پایان می دهد.

کد خبر 4382792 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان موسیقی نواحی هومان اسعدی مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی سینمای مستند فیلم کوتاه سریال ایرانی کنسرت موسیقی مرضیه برومند عزت الله انتظامی درگذشت چهره ها انیمیشن جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر که شب گذشته، ۲۵ فروردین‌ماه، پخش شد در خصوص روند فعلی و آینده نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» و چرایی اجرا و پرداختن به این طرح گفت: قرآن کریم کتاب زندگی است. به این معنی که ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و نیازهای مختلف را پاسخ می‌دهد. فعالیت‌های مختلف قرآنی از تلاوت، قرائت و حفظ مقدمه‌ای برای انس با قرآن کریم است و انس خود مقدمه‌ای برای فهم و تدبر است و تدبر در قرآن نیز مقدمه‌ای برای عمل به آیات است.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری تمامی این فعالیت‌های قرآنی این است که بتوانیم مفاهیم اصلی قرآن را در زندگی خودمان جاری و ساری کنیم؛ لذا طرح زندگی با آیه‌ها با این محوریت شکل گرفت تا ما بتوانیم تعدادی از آیات قرآن کریم را که در بردارنده نیازهای واقعی امروز جامعه است، برای قشرهای مختلف ازجمله کودکان، نوجوانان، بانوان، آقایان و طیف‌های مختلف آن هم با ادبیات خودشان توضیح دهیم تا بتوانند مفاهیم زندگی‌ساز قرآنی را در فضای نیازهای خودشان جاری کنند و با این هدف این طرح شکل گرفت.

دبیر نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با بیان اینکه در مسیر اجرای این طرح بر روی حفظ موضوعی متمرکز شدیم، گفت: لذا تلاش شد تا آیات قرآن را ابتدا بتوانیم بخوانیم، بعد آنها را بفهمیم و در ادامه حفظ کنیم تا در نهایت مقدمه بهتری برای عمل قرآنی شود. برهمین اساس سال گذشته و در فصل پاییز بر روی مباحث عفاف و حجاب متمرکز شدیم و ۱۲ آیه که مسائل و نیازهای جامعه را در زمینه حجاب و عفاف پاسخ می‌داد، استخراج کردیم و طرح آزمایشی خود را شروع کردیم. این طرح در مرحله مقدماتی مورد اقبال زیادی قرار گرفت و امید پیدا کردیم که با جدیت بیشتری بتوانیم یک طرح چندساله را پی بگیریم؛ اما شروع اصلی این طرح و گام اول آن همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شد.

تقی‌زاده درباره استمرار این طرح گفت: ذهنیت ما این است که حدود ۱۵۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم می‌تواند در طول ۴ الی ۵ سال تصویر خوبی از مباحث مختلفی که مورد نیاز مخاطب است ازجمله مباحث فردی، اجتماعی، سیاسی و نیازهایی که در خانواده و در مشاغل و کارهای افراد وجود دارد در بسته‌های محتوایی جذاب ایجاد کنیم تا یک انس اولیه با مفاهیم و مضامین قرآنی را برای مخاطب شکل دهد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با ضرورت دستور کار قرار گرفتن آیات انتخاب شده به عنوان اهداف اصلی اجرای طرح نهضت زندگی با آیه‌ها گفت: ما قبل از اینکه طرح زندگی با آیه‌ها را شروع کنیم با استفاده از مراکز معتبر نظرسنجی و افکارسنجی یک بررسی دقیق را بر روی نیازهای مخاطبان شروع کردیم. بر اساس این افکارسنجی‌ها آمارهای جالبی به دست آمد و گزاره‌های که ما پیوسته در ذهن داشتیم که مردم به قرآن اقبال و علاقه دارند با این نظرسنجی‌ها دقیق شد.

۷۵ درصد مردم از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند

وی ادامه داد: در برخی از محورهای این نظرسنجی‌ها از سوی افرادی که به سوالات پاسخ داده بودند، بالغ بر ۷۵ درصد مردم جامعه از این که قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند؛ و یا بالغ بر ۷۰ درصد مردم اعلام می‌کردند که حاضرند مبالغ قابل توجهی را برای آموزش و یادگیری قرآن هزینه کنند و همچنین بالغ بر ۹۲ درصد افرادی که در نظرسنجی‌ها شرکت کرده بودند، تمایل داشتند که فهم و تدبر در قرآن کریم را پیش ببرند. بر همین اساس این آمارها سرمایه‌ای شد که با بررسی دقیق آنها و در یک کار عمیق پژوهشی از بررسی صحبت‌های بزرگان، آیاتی کلیدی مورد تاکید قرار گرفت که مقرر شد برای جامعه توضیح داده بشوند.

تقی‌زاده تصریح کید: در ادامه و بعد از انتخاب این آیات با قشرهای مختلف ازجمله تیم‌های رسانه‌ای، هنری، محتوایی و علمی گفت‌وگوهایی شد تا در نهایت ۱۵۰ به دست آمد که نتیجه این مباحثات است. بعد به این جمع‌بندی رسیدیم، اگر بخواهیم یک تصویر اولیه از محورهای مختلفی که در قرآن برای امروز جامعه مطرح است، ارائه کنیم باید حداقل تعدادی از این آیات قرآن کریم در جامعه عرضه شود.

دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» در پاسخ به این سوال که این طرح تا چه حد می‌تواند در مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم کمک‌کننده باشد گفت: حفظ کل قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان یک آرمان مطالبه کرده‌اند نیاز به طراحی گام‌هایی دارد. معتقدیم در طرح نهضت زندگی با آیه‌ها به دلیل اینکه تمرکز بر حفظ موضوعی است و ویژگی حفظ موضوعی این است که افراد، به دلیل اینکه با توجه به کاربرد و معنا، آیات قرآن کریم را حفظ می‌کنند و به راحتی از ذهن‌شان دور نمی‌شود، حلاوت و شیرینی امتداد قرآن در زندگی را احساس کنند. این اتفاق کمک می‌کند که ما بتوانیم گستره زیادی از اقشار مختلف، خصوصاً دانش‌آموزان و نوجوانان را به سمت انس و حفظ قرآن حرکت دهیم. در ادامه طبیعتاً امید داریم بتوانیم تعدادی از این مخاطبان را به اینکه حفظ قرآن را شروع کنند، سوق دهیم تا در راستای کمک به دغدغه مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

محصولات تولید شده بیش از ۷۰۰ میلیون بار دیده شد

رییس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با آمار شرکت‌کنندگان در این طرح و رسیدن به نقطه مطلوب گفت: در ماه مبارک رمضان تلاش کردیم که اضلاع مختلفی را در این پویش کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم جامعه مخاطب خودمان را بیشتر از مفاهیم و معارف آیات قرآن کریم متأثر کنیم. به همین جهت از یک طرف تبلیغات محیطی گسترده‌ای داشتیم که بالغ بر ۵ هزار سازه تبلیغی در تهران و شهرستان‌های مختلف از بیلبورد و عرشه‌های پل تا امور دیگری که باعث می‌شد، آیات قرآن به چشم افراد بخورد و آنها یک انس پیدا کنند به این طرح اختصاص دادیم. در بحث فضای مجازی نیز از تمامی پلتفرم‌ها ازجمله روبیکا، تلوبیون، شاد، بله، باد صبا و مجموعه زیرساخت‌هایی که وجود داشت استفاده کردیم. در طول این مدت در فضای مجازی محصولات مختلفی که تولید شده بود بیش از ۷۰۰ میلیون بار دیده شدند و در مسابقه این طرح نیز بالغ بر ۱۰ میلیون نفر مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای ویژه‌ای که در مسیر تبلیغات این طرح روی آن سرمایه‌گذاری شد صدا و سیما بود، افزود: صدا و سیما علاوه بر برنامه پربیننده محفل که یک برنامه قرآنی بود امسال هم سعی کرد بحث‌های محتوایی که نشان بدهد قرآن زندگی‌ها را سامان می‌دهد، بیشتر کند در این مسیر یک سرریزی هم به سمت این نهضت زندگی با آیه‌ها داشت و حدود ۱۸ برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف ازجمله برنامه‌های افطار و سحر و ۴۵۰۰ دقیقه مسابقات تلویزیونی با عنوان زندگی با آیه‌ها در شبکه‌های مختلف برگزار و باعث شد تا یک حجم زیادی از مخاطبان با این حرکت و با این نهضت ارتباط بگیرند و در مسابقات مختلف آن شرکت کنند.

تقی‌زاده در خصوص پیش‌بینی اجرای این طرح و تحقق اهداف آن گفت: یکی از ویژگی‌های متمایز طرح زندگی با آیه‌ها این بود که مردم به صورت خیلی جدی در آن میدان‌داری کردند. امروز در زمینه محرم و مراسم عزاداری می‌بینیم که خود مردم همه جزئیات داستان از اینکه سخنران را هماهنگ کنند تا اینکه برای مراسم هزینه کنند خودشان دنبال می‌کنند تا در نهایت یک اتفاق ملی بزرگ رقم بخورد. در فضای قرآنی امسال نیز اقشار مختلف مردمی که در روستاها بودند تا شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ نشان دادند خودشان در این زمینه میدان‌داری کردند. در این حوزه برای ما حدود سی‌هزار محصول از سمت مردم آمد. میدان‌داری مردم و اقشاری مانند مبلغین که برای اولین بار در شب‌های قدر به عنوان ید بیضا، قرآن در دست گرفتند و بر منابر سخنرانی قرآن را به مردم ارائه کردند اتفاقات متفاوتی بود که نشان می‌داد این‌بار مردم به صورت ویژه خودشان داردند یک اتفاق قرآنی را رقم زده‌اند.

برپایی بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام

دبیر نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» ادامه داد: در محفل قرآنی امام حسنی‌ها که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بالغ بر صد و هشتاد هزار نفر تا حدود یک هفته مانده به برگزاری این محفل ثبت‌نام کردند که باعث شد ما لینک ثبت‌نام را ببندیم. در مجموع صد و بیست هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند و یک اتفاق بزرگ و ویژه را که شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان اسلام دانست شکل دهند. این نشان می‌دهد که مردم علاقه و رغبت بسیار زیادی نسبت به انس با قرآن دارند و اساتید و فعالان قرآنی که میدان این اتفاق بودند حضور گسترده‌ای داشتند و در شهرها، محیط‌های مختلف همچون مؤسسات، خانه‌های قرآن، مساجد، جلسات خانگی و … دارایی‌هایی بودند که دست به دست هم نشان دادند اگر یک هم‌افزایی با یک ذهنیت و طرح اولیه‌ای از سوی بزرگان فضای قرآنی و فرهنگی کشور شکل بگیرد، مردم حاضرند میدان‌داری کنند و اتفاقات بزرگی رقم بخورد. این میدان‌داری برای ادامه مسیر سرمایه اصلی ما است.

کد خبر 6077849 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • دبیر درگیر حاشیه نشود/ او برای قاسمپور و یزدانی تصمیم می‌گیرد
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • واکنش هنرمندان به تحقق «وعده صادق» رهبر انقلاب در تنبیه متجاوز
  • تأثیر تحولات اجتماعی بر هنر انقلاب
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره ها
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی  
  • منوچهر پناهی نژاد درگذشت + سوابق