Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی سیاسی جمعه، این هفته نیز با حضور خیل عظیم نمازگزاران در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نماز عبادی سیاسی جمعه، این هفته نیز با حضور خیل عظیم نمازگزاران در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

خطیب جمعه یاسوج: باید غدیر و رسالت آن را در تاریخ بشر نهادینه کنیم

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته بیان کرد: همه فقها دروغ را جز گناهان کبیره می شمارنداگر کسی به خدا و پیامبر و اهل بیت قسم دروغ ببندد طبق ایه ی از قران از دنیا بهره قلیلی نصیبشان میشود ولی در اخرت عذابی دردناک برای آنان تدارک دیده میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام حسینی صدر گفت: امام صادق (ع) دروغ بستن به خدا و پیامبر و معصومین را از گناهان بزرگی دانست که قابل بخشش نیست و می فرماید یک دروغ هم از قول ما نگویید چراکه شما را از دین اسلام خارج میکنم و اگر این دروغ تعمدی باشد و روزه باشد روزه شما باطل میشود دروغ چه کوچک و بزرگ و چه اشاره به ان گناه بزرگ است.


وی افزود: برخی از مفسرین قران در طول تاریخ تفسیر به رای کرده اند و اسلام را تحریف نموده اند، یکی از مهم ترین مشکلات اسلام تفسیر به رأی آن بود، امام باقر(ع) نهضتی اغاز کرد تا مطابق با قران باشد که ما ان کسانی که میخواهند ترجمه کنند باید بر زبان عربی مسلط و زبردست باشند و قوه فهم عربی را داشته باشند و معانی ظاهری را بدانند.


حجت الاسلام حسینی صدر با بیان این که اگر کسی برای اثبات حرفت های خود، خدا را به قسم بگیرد عرش خدا میلرزد، اظهار کرد: یکی از مشکلات زمان امام باقر (ع) این بود که احادیث دروغ را از پیامبر نقل میکردند اما امام باقر (ع)  گفت اگر کسی حدیثی از پیامبر بگوید که درست و صحیح باشد جایزه دارد.


امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم گفت: مناسبت های این هفته ولادت امام هادی امام دهم شیعیان است که افتخار دنیای اسلام است و در دورانی سخت متولد و به امامت رسیدند،از سختی دوران ایشان این است که متوکل عباسی از خشن ترین خلفای عباسی بود که از خصلت های زشت وی این بود که تربت امام حسین (ع)  را شخم کرد تا مردم به زیارت این امام نروند و امام باقر را اذیت کنند.



وی افزود: شهادت شهید اندرزگو روحانی انقلالی که رهبر فرمود یک چریک مسلمان که که 14 سال ساواک را گیج کرده بود و ساواک نتوانستند ار این شهید رد پایی پیدا کنند،بعد از مسافرت به لبنان گروه های جهادی را علیه صهیونیست ها تاسیس کرد که شهادت این شهید موجب شد که نقشه های دشمن نقش برآب شود.



حسنی صدر به عید غدیر اشاره کرد و گفت: عیدی که پیامبر یک جشن مفصل گرفت و کار بزرگی که انجام داد این بود که جانشین رهبر جامعه اسلامی را مشخص کرد و مسلمانان باید جشن بزرگ بگیرند نباید جشن غدیر فقط به پلاکارد و شربت و شیرینی خلاصه شود باید غدیر را و رسالت غدیر را در تاریخ بشر نهادینه کنیم، غدبر مهم ترین اصل برای مسلمانان است.



وی با اشاره به آغاز هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار خصوصیات منحصر به فردی داشتند، الگوی مسئولین نظام اسلامی باید ائمه باشد و مسئولین نظام باید در ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری زندگی کنند، امام علی (ع) می توانست در رفاه کامل زندگی کند اما می خواست ببیند که حاکم مسلمان چگونه در ساده زیستی زندگی میکنند.

 

خطیب جمعه یاسوج با بیان خاطره ای از شهید رجایی ادامه داد: وقتی شهید رجایی میخواست سر کار برود، فرزندش گریه میکرد که دوچرخه میخواست ولی شهید رجایی گفت من پول ندارم همراهان او گفتند که از بیت امال بردارید بعدا پس دهید، اما او این کار را نکرد، رهبری گفتند کسانی که به سمت بیت المال دست درازی میکنند دستشان قطع شود.


حسینی صدر در ادامه گفت: شهید رجایی با مردم بود و با انان زندگی کرد و برای خدا به مردم خدمت میکردند،اخلاص از جمله ویژگی های این شهدای والامقام بود، ولایتمداری از نکات برجسته این شهدا بود و به پایه های نظام اسلامی و ارزشهای آن پایبند بودند و دفاع میکردند و نقشه های دشمنان را شناسایی میکردند.


وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه بیان کرد: دشمنان در جنگ های اخیر پول های زیادی هزینه کرده اند اگر جنگ شود کدام کشور حاضر است که برای دفاع از ایران در برابر امریکا بایستد
آمریکایی ها در برابر پابرهنه های یمن کم آورده اند ان موقع شما انتظار دارید در این جنگ پیروز شود، بعد از بیانات رهبری، آمریکایی ها کارگروهی تشکیل دادند تا ایران را تحت فشار بیشتر قرار دهند و الان نیز منسجم تر با برخی کشورها شده اند، در بحث اغتشاشات فعالیت هایی میکنند که به این نظام ضربه بزنند ولی به برکت این نظام و مردم و رهبری هرگز این اتفاف نخواهد افتاد.



خطیب جمعه لیکک:آرزوی خدمتگزاری شهید رجایی و باهنر در دل فقرا ماند


خطبه های نماز جمعه این شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.


حجت الاسلام افروغی ابتدا با گرامیداشت عید غدیرخم،گفت:در حجه الوداع پیامبر اکرم(ص) از امام علی(ع)که در حوالی یمن بود،خواست که به حج مشرف شود که امام با هزار نفر به حج مشرف شد.


وی افزود: در حادثه غدیرخم چنان جمعیتی حاضر بود که حتی جزئیات آن هم ثبت شده و مستندات کافی برای آن موجود است.


حجت الاسلام افروغی ادامه داد:غدیر اثبات ولایت همه انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام است.


امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به مبارزات علمی ائمه اطهار علیهم السلام،گفت:حیات هر تمدنی به مبارزه علمی اندیشمندان آن جامعه وابسته است.


حجت الاسلام افروغی با انتقاد از تفکر عده ای که حج رفتن را نقد می کنند، گفت:جایگاه حج بسیار رفیع است و اینکه حج امری واجب و دستور الهی است.


وی با بیان اینکه کار شیعیان در حج تبلیغ عملی و عینی است، افزود:اگر ما با حج تبلیغ نکنیم،هجمه های دشمنان علیه ما کاسته نمی شود.


امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت هفته دولت،خاطر نشان کرد:شهادت شهید رجایی و باهنر را به عنوان دولتی که لذت خدمتگزاری آنها در دل فقرا مانده است،تسلیت عرض می کنیم.


حجت الاسلام افروغی افزود:استکبار ستیزی،کم کردن فاصله طبقاتی و اجرای عدالت از آرمان های انقلاب و از وظایف دولتمردان است که شرط موفقیت هر دولتی تحقق عملی همین آرمان هاست.


وی تصریح کرد:دست دولت خیلی باز است اما کار نمی شود.


حجت الاسلام افروغی افزود:وقتی دولت غش می کند و به دامن غرب متوسل می شود،نتیجه آن از دست دادن دین و این همه مشکلات است.


وی گفت:بیشترین اعتراض مردم به عدم صداقت دولت در وعده ها و شعارهاست.


امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:دولت در اجرای بسته ارزی خوب کار کرد؛ما برای موفقیت دولتمردان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم آرزوی توفیق داریم.

 

***********************************

خطیب جمعه لنده:مسئولان در هفته دولت تلاش خود را در راستای اعتمادسازی دوچندان کنند/ مردم از مسئولان کم کار گلایه مندند


حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت:موسم حج و حضور زائران خانه خدا و طواف مسجدالحرام و لذت همدلی و همزبانی با سایر مسلمانان جهان و ضرورت همدلی با مسلمان در ریر سایه دین این فرصت مهم را ایجاد کرده است.



وی افزود: یکی از بهترین فرصت های که می تواند باعث همدلی مسلمانان در یک نقطه شود بحث حج است که رهبرانقلاب نیز در پیامی خطاب به مسلمانان سیاست های جهان اسلام راتبیین و تشریح می کند.


امام جمعه شهرستان لنده گفت:حضور حجاج در سرزمین وحی باید به گونه باشد که به دنبال تعالی دین باشند هرچندحاکمانی هستند که با برادر کشی و حمله به کشور مسلمان دیگری به دنبال از بین بردن برادران دینی خود هستند که از امریکا و اسراییل خط می گیرند.


وی تاکیدکرد:کشته شدن بیش از چهل کودک و مادر در یمن به دست حاکمان ظالم امارات،عربستان و چند کشور دیگر در حال اجر است که این نشان از تبعیت از کشورها از چندکشوری استکباری است.


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای شاد کردن دل شیعیان و شکرگذاری آنان است.


وی تاکیدکرد:عیدغدیر، عید ولایت است که مهمترین اتفاق جهان اسلام صورت گرفته است که این اقدام توسط نبی مکرم اسلام برای تعالی دین اسلام صورت گرفته است که دین و حکومت متعلق به اهل بیت است و پیامبر در روز عیدغدیر تکلیف حکومت دینی را مشخص کرده است.


محمودی اصل اظهارکرد:کسانی که فلسفه غدیر را نمی شناسند باید بیشتر در این خصوص بیشتر برنامه اجرا شود و وظیفه همه ما است که پیام غدیر را به نسل جوان برسانیم.


خطیب جمعه این هفته گفت:زیارت جامعه کبیره از فرصت های است که باید تلاوت آن با حضور اقشار مردم به درستی اجرا شود.


وی خاطر نشان کرد:هفته دولت فرصت خوبی برای ارائه گزارش عملکرد دولت در سطح شهرستان لنده است که انتظار می رود مسئولان گزارشی از روند پیشرفت پروژه ها را به مردم ارائه دهند.


محمودی اصل گفت:دولتی ها باید تلاش خود را در راستای اعتمادسازی دوچندان کنند، مردم از مسئولان کم کار گلایه مندند، مردم از دستبرد به بیت المال و عدم توجه به بیت المال گلایه مندند، مردم از مدیرانی که به فکر مردم نیستند گلایه مند هستند.



امام جمعه لنده تاکیدکرد:مردم از انبار محتکرین که میلیاردها تن کالا را احتکار کردند گلایه مندند و انتظار داریم که مسئولان برخورد کنند.


وی خاطرنشان کرد: تروریست مولد نامبارک امریکا است که با تولید این پدیده شوم در ایران بیش از هفده هزار شهید ایرانی قربانی تروریسم این کشور و رژیم غاصب صهیونیستی شده اند.



امام جمعه شهرستان لنده گفت:مسئولان باید با خدمت مضاعف خود به دنبال جلب رضایت مردم باشند.

 

***********************************

خطیب جمعه چرام:کارآمدی دولت در ریشه کردن فساد است/دولت انقلابی ترسی از دشمن ندارد

 

حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام ، با اشاره به هفته دولت و شاخص‏ هاى دولت کارآمد،اظهار کرد: درهفته دولت قرار داریم و به چند ویژگی دولت کارامد در طراز انقلاب اسلامی اشاره می شود که اولین آن،دولت انقلابی و عزتمند است، دولتى انقلابى است که مبتنى بر روحیه انقلابى امور را در اختیار گرفته و کار را به پیش خواهد برد.



امام جمعه چرام،عنوان کرد: باید یادآورى کرد که مهم‏ترین مجموعه مؤثر در تولید و بازتولید گفتمان انقلاب اسلامى و انقلابى گرى، دولت است.


وی افزود: دولت با توجه به آن‏که از بیشترین قدرت در سطح جامعه برخوردار است، بیش از هر مجموعه دیگر رسالت فراگیرسازى گفتمان انقلابى گرى را بر عهده دارد و باید تلاش کند شعارهاى انقلاب و ارزش‏هاى آن‏ را در افکار عمومى پمپاژ کند، البته لازمه آن، این است که بین گفتمان دولت و گفتمان انقلاب اسلامى تطبیق وجود داشته باشد.


حجت الاسلام افشار ادامه داد: در این صورت است که دولت خواهد توانست خود را منادى گفتمان انقلاب معرفى کند.


خطیب جمعه چرام متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامى که نسبت به تضعیف روحیه انقلابى در دولت یازدهم نگرانی هایى داشتند، در دیدار با رئیس‏ جمهور و هیأت وزیران چنین تأکید می دارند: «به نظر من کارى که على العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابى، باید صراحت داشت؛ یعنى رودربایستى نکنیم. مواضع انقلابى را، مبانى امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رودربایستى نکنیم، ترس نداشته باشیم.» دولت انقلابى به دشمن اعتماد ندارد و حاضر نیست در برابر دشمن کوتاه بیاید و منافع ملى را قربانى مصالح زودگذر کند.


وی با تاکید بر این مطلب که دولت انقلابى دولتى شجاع است که ترسى از تهدیدات دشمن نداشته و در برابر گزافه‏ گویی هاى دشمن منفعل نمى شود،گفت: دولت انقلابی براى تطمیع و برخوردارى مادى حاضر به معامله با دشمن و دست کشیدن از آرمان‏هاى انقلاب و مردم نمى شود.


حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: به ‏واقع دولت انقلابى، دولتى عزتمند است که خواهد توانست منافع ملت را در سطح نظام بین ‏الملل حفظ کند و گرنه انفعال و وادادگى بالاخص در برابر قدرت‏ هاى زیاده‏ خواه جهانى، چیزى جز ناکارآمدى و خسران و بر باد دادن ثروت ملى به همراه نخواهد داشت.


خطیب جمعه چرام بیان کرد: دولت جهادی،ویژگی دیگری بود که امام حمعه چرام به آن اشاره داشت و ابراز کرد: مدیریت جهادی به‏ مثابه آن نوع مدیریتى که در شرایط کمبود و وجود موانع متعدد، با احساس تکلیف، تعهد انقلابى و رسالت، بتواند کارآمدى خود را در اداره جامعه ثابت کند و در حل معضلات جامعه توفیق داشته باشد، اول انقلاب با تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم های بلوک شرق وغرب توانستیم با مدیریت جهادی پیروز شویم.


وی اضافه کرد: در مدیریت جهادی پاکدستى مدیران و مسؤولان یک اصل مهم و حیاتی برای توسعه وپیشرفت کشور است،حقوق های نجومی واختلاس ها به اعتماد مردم و به نظام اسلامی خلل و ضربه وارد میکند.

وی از دیگر ویژگی ها،دولت فساد ستیز را ذکر کرد و گفت: فساد را می توان مهم‏ترین مانع کارآمدى یک سیستم دانست که بدون رفع و مهار آن سخن گفتن از کارآمدی بی ‏معنا است،علیرغم آن‏که در اذهان این‏گونه شکل ‏گرفته که دستگاه قضایى در صف اول مبارزه با فساد باید قرار داشت باشد، باید گفت که این دولت است که باید پیشگام مبارزه با فساد باشد.



حجت الاسلام افشار،عنوان کرد: مهم‏ترین بستر براى ایجاد و رشد فساد، محیط هایى است که متولى آن دولت است،بیشترین گردش مالى کشور در دستگاه ‏هاى دولتى صورت می گیرد و همین امر چشم طمع مفسدین را به خود جلب می کند.


خطیب جمعه چرام تصریح کرد: دولت کارآمد دولتى است که بتواند در اولین گام، فساد را از وجود و بدنه خود ریشه کن کنند،این امر خطیر با تقویت قانون‏گرایى، شایسته سالارى و تقویت بازرسى و نظارت بر عملکردها ممکن خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر شنبه در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه با اشاره به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد (ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایت امام سجاد (ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هر جا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیا دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقا معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقا خود سعی کنید برای ارتقا علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هر آنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

کد خبر 6090296

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند