Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت هولناک جدید هواپیما‌های سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از زنان و کودکان بی‌گناه شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود هنوز اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی‌گذرد که جهانیان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استمرار و ادامه این گونه کشتار غیر نظامیان جز در سایه سکوت و بی تفاونی مجامع تاثیرگذار بین المللی نمی‌تواند اتفاق افتد و بار دیگر از مجامع بین المللی و حقوق بشری می‌خواهیم با توجه به توالی این جنایات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیما‌های سعودی - اماراتی به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد کشور‌های حامی تسلیحاتی نیرو‌های مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب‌ها و سلاح‌های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک اند و باید به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخگوی سیاست‌ها و نتایج اقدامات خود باشند.

قاسمی از سازمان ملل متحد و کشور‌های موثر در بحران یمن خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امورخارجه بمباران زنان و کودکان آواره یمنی حامیان تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است