Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی ایده ساخت «شبه سوئیفت» برای حفظ برجام، ادامه پرواز شرکت هواپیمایی اتریش به تهران، رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی از ۴ شهریور، کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران و توضیحاتی در مورد آن، جزییات طرح اجاره منازل خالی، انتصاب فرمانده نیروی دریایی و معاون هماهنگ کننده سپاه، استقبال رسانه‌های انگلیس از مرخصی نازنین زاغری از نگاه بعیدی‌نژاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز های پنج شنبه و جمعه، یکم و دوم شهریور ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریادار پاسدار علی فدوی را به عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه منصوب کردند.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: امریکا و غرب همواره با ضد انقلاب‌ها و سلطنت طلب‌ها امیدوارد بودند با فشار اقتصادی بر مردم بین مردم و حاکمیت جدایی بیندازند و این امید را دارند اما آنها کور خوانده‌اند. مردم مشکلات را تحمل می‌کنند.

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که طرح شفافیت رای نمایندگان از آذرماه سال گذشته تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

نماینده مردم سنندج در مجلس نیز با اعلام اینکه کمیته تحقیق و تفحص از هلدینگ پتروشیمی باختر تشکیل می‌شود، اظهار کرد: تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از هلدینگ پتروشیمی باختر با ۶۷ درصد آراء به تصویب مجلس رسید. بر این اساس این مصوبه از سوی هیات رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌شود تا پس از رای گیری اعضای کمیته تحقیق و تفحص انتخاب و بررسی‌های لازم آغاز شود.

محمدرضا عارف در صفحه توئیترش خط و نشان کشیدن برای روحانی را خلاف امنیت ملی و امری مشکوک دانست و نوشت:رییس جمهور کشورمان را یک روحانی انقلابی و پرورش یافته در مکتب امام خمینی توصیف کرد.

سیده حمیده زرآبادی بدون اشاره به تعداد امضاها، از تهیه طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس شورای اسلامی خبر داد و ظاهر ایده دریافت مالیات از بخش مسکن را فریبنده دانست و افزود: ظاهرا دریافت هر گونه مالیات از مسکن، باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، اما اینکه چنین قانونی آثار تورمی داشته و موجب تشدید کننده نابسامانی‌های حوزه مسکن یا باعث مهار نابسمانی‌های قیمتی و تورمی در این حوزه می‌شود، بستگی به نحوه نگارش قانون و چگونگی اجرای آن دارد.

همچنین یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور بابیان توضیحاتی از جزییات طرح اجاره منازل خالی، گفت: در ظرف یک ماه اگر منازل خالی شناسایی شده اجاره داده نشود دادستان به عنوان مدعی العموم شخصا ورود پیدا می کند و منازل را اجاره می دهد.

موگرینی در بیانیه‌ای از کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران خبر داد و گفت که این مبلغ برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران اختصاص می یابد و بخشی از بسته‌ بزرگ‌تر ۵۰ میلیون یورویی محسوب می‌شود.

در همین ارتباط بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: بودجه ۱۸ میلیون یورویی اروپا مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی پیشنهادی اروپا ندارد که قرار است در چارچوب برجام ارائه شود. وی همچنین جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد وگفت: حامیان تسلیحاتی متجاوزین به یمن پاسخگو باشند.

اتحادیه‌ی اروپا نظر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر ساخت سیستم مالی اروپایی«شبه سوئیفت» برای حفظ برجام در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را ارزیابی می‌کند.

این در حالیست که گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته‌اند تا "همه اقدامات لازم" برای قطع دسترسی ایران به نظام مالی سوئیفت انجام شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ نیز با ادعای این که هدف آمریکا تغییر رفتار ایران است و نه تغییر نظام آن، مدعی شد: آمریکا آماده استفاده از تحریم‌ها برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در صفحه توییتر خود به توقف پروازهای بریتیش ایرویز به تهران واکنش نشان داد و تاکید کرد که می‌توان این تصمیم را به یک فرصت تبدیل کرد.

در همین راستا سخنگوی شرکت هواپیمایی اتریش، از ادامه پرواز شرکت هواپیمایی اتریش به تهران خبر داد و گفت: پروازهای این کشور به تهران کماکان ادامه خواهد داشت. «پیتر تیر» افزود: پروازهای روزانه بین وین و تهران و بلعکس طبق برنامه و بدون توقف ادامه می یابد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سخنان روز گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که تمام نیروهایی که بدون دعوت دولت سوریه در این کشور حضور دارند باید در نهایت آنجا را ترک کنند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز ضمن اشاره به آنکه تمام نیروهای ایرانی باید سوریه را ترک کنند، ادعا کرده بود که روسیه در باتلاق جنگ سوریه گرفتار شده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه اقدامات آمریکا علیه ایران، تهدید و ارعاب است گفت : اقدامات ایالات متحده در رابطه با معامله با ایران، تهدید و باج گیری از متحدان خود است.

رسیدگی به اتهامات اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور از روز یکشنبه ٤ شهریور ماه در شعبه اول و دوم دادگاه ویژه آغاز خواهد شد. بر اساس اعلام قوه قضاییه این دادگاه‌ها به صورت علنی برگزار می‌شود و انتشار اسامی متهمین و محتوای جلسه برای رسانه‌ها بلامانع خواهد بود.

سفیر ایران در انگلیس هم در صفحه توئیترش از استقبال رسانه‌های انگلیسی از مرخصی نازنین زاغری خبر داد و نوشت: افکار عمومی و ‌تقریبا تمامی رسانه‌های تصویری و نوشتاری انگلیس در سطح وسیعی از تصمیم مقامات کشورمان برای صدور اجازه مرخصی خانم زاغری از زندان برای دیدار با فرزند و خانواده‌اش تشکر و استقبال نمودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا اتحاديه اروپا اتريش اجاره انگليس ايران برجام تحقيق و تفحص توقف پرواز دادگاه رسانه رهبری سپاه پاسداران سرگئی لاوروف سوريه سوئیفت صادرات نفت ایران فدریکا موگرینی فرمانده نیروی دریایی سپاه مالیات مسکن موحدي كرماني نازنین زاغری نماز جمعه نمایندگان مجلس وزرات خارجه هلدینگ پتروشیمی باختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردم، ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، عباس پوریانی؛ رئیس کل دادگستری مازندران گفت: این هفته ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار شد و در جریان این دیدار به 53 مورد از تقاضای مراجعان که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بود، پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی تصریح کرد: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی گفت: این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها خود وارد میدان می‌شوند و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟