Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:11:25 GMT

تدوین دانشنامه علامه بلادی در مرحله پایانی است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۰۸۹۷

تدوین دانشنامه علامه بلادی در مرحله پایانی است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با اعضای دبیرخانه برگزاری کنگره علامه بلادی با اشاره به اهمیت دانشنامه یاد شده در معرفی این عالم برجسته افزود: برگزاری کنگره علمی علامه بلادی تاکنون نقش مهمی در معرفی علمای بوشهر ایفا کرده است.
وی اظهارداشت: کنگره علامه بلادی که تاکنون سه سال متوالی برگزار شده کل استان را به لحاظ پژوهشی متحول و موجب نشاط علمی و شخصیتی نسبت به علما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه بوشهر یادآورشد: استان بوشهر با نگاه تاریخی به عرصه فرهنگی و انقلابی شکل گرفته و این گنگره در این جهت دنبال می شود.
صفایی بوشهری اظهارداشت: خیلی‌ها و در صدر آن انگلستان همواره سعی در معرفی نشدن علمای بوشهر داشتند.
چهارمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) به صورت کشوری در آذر ماه 97 در مصلی جمعه بوشهر برگزار می شود.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب های آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان بوشهر امام جمعه انگلیس نجف اشرف بلادی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم