Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با کسب مدال برای کاروان ایران همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ششمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز (جمعه) در جاکارتا و پالمبانگ دو شهر کشور اندونزی پیگیری می‌شود و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

نتایج ورزشکاران ایران در روز ششم به شرح زیر است:

* جوجیتسو
- وزن 56- کیلوگرم:مهران ستار در گام نخست به مصاف «سوویاک کاتونگ» از تایلند رفت و در پایان با نتیجه 9 بر صفر شکست را برابر این حریف قدرتمند پذیرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستار در ادامه با شکست حریفش در دور بعد از راهیابی به شانس مجدد باز ماند و حذف شد.


- وزن 69- کیلوگرم: امیرحسین خادمیان به مصاف «اولوت بایگین» از قرقیزستان رفت و در حالی که تا چند ثانیه پایانی از حریف پیش بود در نهایت نتیجه را واگذار کرد. این ورزشکار هم در ادامه با شکست حریفش در دور بعد از راهیابی به شانس مجدد باز ماند و حذف شد.
- وزن 49- کیلوگرم: ناهید پیرهادی در مصاف با «دائو لت» از ویتنام به یک پیروزی قاطع دست یافت و صعود کرد. نماینده تیم جوجیتسوی بانوان ایران در دومین دیدار خود مقابل حریف کامبوجی در همان ابتدای بازی ضربه فنی شد و باخت تا کارش را در گروه بازنده‌ها دنبال کند. وی در این گروه برابر نماینده امارات قرار گرفت و درحالی که از حریف پیش بود در یک دقیقه پایانی نتیجه را از دست داد و حذف شد.

* والیبال ساحلی
- تیم ایران الف: تیم والیبال ساحلی الف ایران با ترکیب عبدالحامد میرزاعلی و رحمان رئوفی در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی موفق به برتری 2 بر صفر مقابل تایلند با نتایج 21 بر 18 و 21 بر 16 شد و در جمع 8 تیم برتر قرار گرفت. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی با تیم چین دیدار خواهد کرد.
- تیم ایران ب: تیم ب والیبال ساحلی ایران با ترکیب بهمن سالمی و آرش وکیلی در گام نخست مرحله حذفی تیم ژاپن را با نتیجه 2 بر صفر و نتایج 21 بر 18 و 21 بر 15 شکست داد و در جمع هشت تیم برتر جا گرفت. این تیم فردا با قطر در مرحله یک چهارم نهایی دیدار خواهد کرد.

* والیبال
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی صبح امروز در جاکارتا به مصاف مغولستان رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. ایران ست نخست این بازی را با نتیجه 25 بر 18 به سود خود تمام کرد. ست دوم هم با برتری ملی‌پوشان ایران و با نتیجه 25 بر 19 تمام شد. در ست سوم هم این تیم کشورمان بود که برتری‌اش را بر مغولستان دیکته کرد و با برد 25 بر 20 به کارش پایان داد.

* شنا
- 50 متر قورباغه:مهدی انصاری آخرین نماینده شنای ایران در این دوره از بازی‌‎های آسیایی ماده 50 متر قورباغه را با ثبت زمان 29.35 ثانیه شنا کرد و در رتبه بیستم این ماده جای گرفت.
- 4 در100 متر مختلط تیمی 

* وزنه‌برداری
- دسته 85 کیلوگرم: علی مکوندی که به دلیل هم وزن بودن با کیانوش رستمی کمتر موفق به کسب مدال در مسابقات مختلف شده بود با رفتن رستمی به یک وزن بالاتر، این فرصت را داشت تا در دنیای وزنه‌برداری بدرخشد اما در نخستین حضورش در بازی‌های آسیایی نتوانست در حرکت یک ضرب وزنه‌ها را مهار کند تا از این رقابت‌ها حذف شود. مکوندی برای شروع و در حرکت یک ضرب وزنه 153 کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناکام بود. برخواه و کادر فنی برای حرکت دوم همان وزنه 153 کیلوگرمی را انتخاب کردند. وزنه‌ای که او دوباره در مهار کردنش ناکام بود. برای حرکت سوم چون رقیبان مکوندی وزنه‌های بالاتر از او را انتخاب کرده بودند، علی مجبور شد تا دوباره خودش روی تخته بیاید. او در حرکت سوم هم باید همان وزنه 153 کیلوگرمی را مهار می‌کرد، اتفاقی که نیفتاد تا دومین وزنه بردار ایران هم از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

* بوکس
- 49 کیلوگرم- امید احمدی صفا

* دوچرخه‌سواری
- تایم تریل انفرادی زنان: ماندانا دهقان با فاصله زمانی 3 دقیقه و 9 ثانیه با نفر اول به عنوان ششمی رسید. نمایندگان کره، ژاپن و هنگ کنگ به ترتیب اول تا سوم شدند.
- تایم تریل انفرادی مردان: آروین معظمی گودرزی در فینال این ماده به رده ششم بسنده کرد. فینال انفرادی تایم تریل با استقبال ویژه مردم ساکن در حومه جاکارتا مواجه شد .ضمنا معظمی گودرزی نماینده کشورمان پس از عبور از خط پایان دچار ضعف جسمانی و به مرکز درمانی منتقل شد.

* سوارکاری
- رویداد 3 روزه تیمی درساژ: روز اول مسابقه سوارکاری سه روزه، امروز برگزار شد و طوفان ترابی تنها نماینده ایران در رقابت درساژ انفرادی، رتبه نوزدهم را کسب کرد. ترابی مسابقه خود را با 33 خطا به پایان رساند و در بین 32 شرکت کننده، عنوان نوزدهم را به خود اختصاص داد. در این مسابقه، نفرات هند، ژاپن و چین اول تا سوم شدند. ترابی فردا در روز دوم مسابقات سه روزه در بخش کراس کانتری به میدان می‌رود و در سومین روز مسابقات هم در پرش با اسب شرکت می‌کند.

* بسکتبال سه نفره
تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران اولین برد خود در بازی‌های آسیایی را مقابل قزاقستان دشت کرد. شاگردان آزاده زمان‌پور با دفاع عالی و پرتاب‌های خوب خود به پیروزی 18 بر 12 دست یافتند. تیم کشورمان سپس در انتظار مسابقه تایلند ماند. با برد 21 بر 6 تایلند مقابل قزاق‌ها شاگردان زمانپور به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند.

* کبدی
- فینال زنان: تیم ملی کبدی بانوان در فینال با ارائه یک بازی برتر و مقتدرانه و با نتیجه ٢٧ بر ٢٤ مقابل هند قدرت اول کبدی دنیا به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد تا تاریخ‌ساز شود.


- فینال مردان: پس از تاریخ‌سازی زنان کبدی ایران، تیم مردان نیز با نتیجه 26 بر 15 کره‌جنوبی را در فینال شکست داد و با کسب مدال طلا کلکسیون این رشته را در بازی‌های آسیایی تکمیل کرد. ایران در حالی با نتیجه 10 بر 8 نیمه اول را به اتمام رساند که در نیمه دوم هم تیم برتر میدان بود و به تیم کره اجازه نفش کشیدن نداد. در این بخش تیم‌های تایلند و هندوستان مدال برنز مشترک را کسب کردند.

* هندبال
- ایران- کره جنوبی

* تیراندازی با کمان
- میکس تیمی ریکرو: تیم ایران متشکل از زهرا نعمتی و صادق اشرفی در رقابتی فشرده با تیم لائوس 5 بر 4 پیروز و حریف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی شدند اما در این مرحله با شکست سنگین 6 بر صفر از راهیابی به مرحله بعد باز ماندند.
میکس تیمی کامپوند: در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی بخش ایران با ترکیب فرشته قربانی و نیما محبوبی مقابل هند قرار گرفت و با نتیجه 155 بر 153 به برتری دست یافت. به این ترتیب ایران در نیمه نهایی حریف چین تایپه شد. در این مسابقه تیم کشورمان با نتیجه 153 بر 137 از حریف خود شکست خورد تا فردا در دیدار رده‌بندی مقابل سنگاپور قرار گیرد. کره جنوبی و چین تایپه هم فینال را برگزار خواهند کرد.

* بدمینتون
- دور اول انفرادی مردان: مهران شهبازی ملی‌پوش ایران در ششمین روز بازی‌های آسیایی پس از استراحت در قرعه نخست در جدول 32 نفره و تک حذفی مردان در قرعه‌ای سخت به مصاف " آنتونی گینتینگ " نفر دوازدهم بدمینتون دنیا از اندونزی رفت و در گیم نخست با نتیجه ٢١ بر ٩ از حریف عقب ماند. شهبازی دیدار دوم را با نتیجه ٨ بر ٢١ به دارنده برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان و برنز المپیک جوانان در سال 2014 واگذار کرد.

* تیراندازی
- تپانچه 10 متر زنان: آمینیس جعفری و گلنوش سبقت الهی 2 نماینده کشورمان در این ماده بودند که در پایان شلیک 60 تیر، سبقت‌اللهی موفق شد با کسب عنوان چهارم خودش را به فینال این مسابقات رساند. آمیتیس جعفری در این مسابقه رتبه‌ای بهتر از دوازدهم کسب نکرد. در فینال این ماده گلنوش سبقت‌اللهی که خودش راتا فینال بازی‌ها بالا کشیده بود در نهایت نتوانست به مدال برسد و به عنوان چهارمی بسنده کرد. در این بازی ها وانگ گاین از چین اول، کیم‌می‌جومگ از کره جنوبی دوم و هینا از هند سوم شدند.

* قایقرانی
- روئینگ تک نفره سبک مردان: محسن شادی، نماینده ایران در روئینگ تک نفره سبک با ثبت زمان 7:22:86 به رتبه پنجم دست یافت. در این رقابت‌ها چین به مدال طلا، هنگ‌کنگ نقره و اندونزی به مدال برنز دست یافتند.
- روئینگ تک نفره سبک زنان: نازنین ملایی در فینال A با ثبت زمان 8:19.28 ثانیه در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. در این ماده چین صاحب طلا شد و نماینده هنگ کنگ به برنز رسید.

- روئینگ تیمی سبک وزن دو نفره مردان: رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور در فینال A روئینگ دو نفره سبک با ثبت زمان 7:18.80 در رتبه پنجم جای گرفتند. ژاپن به مدال طلا، کره به نقره و نماینده کشور هند هم به مدال برنز دست یافتند.
- روئینگ تیمی سبک وزن دو نفره زنان: مریم امیدی‌پارسا و نازنین رحمانی با زمان 7:48.38 بر سکوی دوم آسیا ایستادند و صاحب مدال نقره شدند.

بادبانی: محمد جامی نصب و نیما رهبری

* پنچاک سیلات
وزن 56- کیلوگرم:محمد رحیمی بعد از برد روز گذشته خود برابر نپال امروز برای صعود به نیمه نهایی برابر سلیم‌اف از ازبکستان قرار گرفت و با پذیرش شکست 3 بر صفر از دور رقابت‌ها حذف شد.
وزن 70- کیلوگرم: اکبر کیانیان بعد از یک دور استراحت برای صعود به نیمه نهایی برابر حریف مالزیایی قرار گرفت و با شکست 5 بر صفر از وی از دور رقابت‌ها حذف شد.
وزن 75- کیلوگرم: محسن رنج‌دوست بعد از یک دور استراحت برای صعود به نیمه نهایی برابر حریفی از کشور میزبان یعنی اندونزی قرار گرفت و در حین مسابقه به دلیل ضربه پای رقیب مصدوم شد و نتوانست بازی را ادامه دهد. وی از دور رقابتها حذف شد.
وزن 55- کیلوگرم زنان: زهرا فروغی‌نسب برابر حریفی از سنگاپور قرار گرفت و شکست خورد و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

* سنگ‌نوردی
الناز رکابی در بخش بولدورینگ به صورت مشترک با نماینده ژاپن به مقام سوم رسید. همچنین خسرو هاشم‌زاده نیز دوازدهم شد. مسابقات فردا در بخش لید و سپس در بخش سرعت پیگیری خواهد شد تا در نهایت رتبه ورزشکاران مشخص شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر علیزاده که سال گذشته نیز در قزاقستان قهرمان آسیا شده بود، در مصاف با نورسلطان تورسینوف قزاق برد فینال سال گذشته اش مقابل این حریف را تکرار کرد و قهرمان آسیا شد.

او این کشتی را 5-صفر به سود خود تمام کرد.

ناصر علیزاده که دور اول استراحت کرده بود، با نتیجه 8 بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان و 1 - 1 ماساتو سومی از ژاپن را برده و فینالیست شده بود.

پیش از علیزاده، پویا دادمرز با قبول شکست در فینال وزن 55 کیلوگرم به مدال نقره آسیا رضایت داده بود و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم برنز گرفت. امیر عبدی نیز مقامی بالاتر از پنجمی به دست نیاورد.

فردا نیز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در 5 وزن 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم در بیشکک دنبال خواهد شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895582

دیگر خبرها

  • دومین طلای روز دوم و چهارمین طلای ایران را ساروی گرفت
  • رسول گرمسیری هم نقره گرفت؛ دومین کابوس ژاپنی
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ گرمسیری به مدال نقره بسنده کرد + فیلم
  • رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد
  • رقص مازندرانی کشتی گیر ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • علیزاده اولین طلای ایران را دشت کرد
  • اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان
  • اولین طلای فرنگی ایران با رکورد ویژه ناصر
  • اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا صید شد + ویدئو
  • رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ علیزاده اولین مدال طلا را برای ایران دشت کرد + فیلم