Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی موسوی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت گفت: این پروژه ها در حوزه های  نفت و گاز، پتروشیمی ، آب و خاک و کشاورزی هستند  و مهمترین  آنها بهره برداری از طرح احیای اراضی ۳۸ هزار هکتاری عین خوش و فکه با ۸ هزار و ۶۰۰میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس جمهور و مسئولان استانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به هزینه ۱۱۰میلیارد ریالی دولت در خصوص دانشکده فنی و مهندسی کشاورزی  شهرستان و در دست اجرا بودن سامانه گرمسیری در سطح ۶هزار هکتار از اراضی منطقه و گسترش تا سطح ۱۵ هزار هکتار و همچنین به نقش جاده چمسرخ در خارج کردن زرین آباد از بن بست و کاهش فاصله شهرستان به استان اشاره وافزود: بعد از ۱۵ سال تعطیلی این پروژه در حال رایزنی و پیگیری هستیم که این پروژه فعال شود و علاوه برآن حذف نقاط حادثه خیز نصریان و تیناب در دستور کار است و تلاش می شود از طریق مسیر هورنقاط پرحادثه نصریان و تیناب در تردد به زرین آباد حذف شوند و تا پایان سال جاری مسیر هور را برای تردد راه اندازی کنیم.

احداث  کارخانه قند

موسوی احداث  کارخانه قند، برق ۵۰۰ مگاواتی و چهار خطه کردن کل مسیر دهلران به مهران و اندیمشک از دیگر پروژه های در دست اقدام و در آینده ذکر کرد و گفت: مجوزهای کارخانه قند گرفته شده و در صورت واگذاری ۲۰۰ هزار هکتار زمین به کارخانه جهت کشت چغندر زمینه جذب ۱۵ هزار نفر فراهم می شود.

وی افزود: در خصوص چهار خطه کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک با توجه به رایزنی های صورت گرفته بدنبال انتخاب پیمانکار هستند و تا پایان سال ۹۹ بهره برداری می شود.

وی به اقدامات زیر ساختی در چیلات اشاره کرد و افزود :با توجه به هزینه اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برای زیرساخت ها هم اکنون مرز چیلات آماده است  دیگر مشکلی برای هزینه های زیرساختی و تکمیل آنها وجود ندارد و امیدواریم با توجه به رایزنی های وزارت امور خارجه،وزارت کشور وهیئت دولت، طرف عراقی پای کار آید و ما  آمادگی لازم برای تردد ومرواودات تجاری از این مرز را داریم.

جذب ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال

فرماندار دهلران به سفر استاندار و نشست مشترک شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان اشاره و افزود: برای تسریع در عملیات هدایت آبگرم در این سفر ۲۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و به زودی عملیات مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام و کلنگ زنی می شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به جذب ۱۳۰میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصد حوزه اشتغال روستایی در شهرستان اشاره و گفت: در این بخش که از تاکیدات استاندار محترم است با جذب این اعتبار زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر با اجرای طرح ها فراهم شد.

وی با اشاره به به فعالیت شرکت های منطقه و تلاش برای بکار گیری نیروهای بومی گفت: تلاش می شود تا با راه اندازی یک دانشگاه در استان یا شهرستان و ارایه مدارک معتبر با پروژه های نفت و گاز زمینه جذب جوانان شهرستان از طریق آزمون فراهم شود.

وی گذری به پروژه های هفته دولت امسال زود گفت: امسال بهره برداری و کلنگ زنی۴۴ پروژه در این هفته شامل ۳۹ پروژه بهره برداری و ۵ پروژه کلنگ و هزینه  اعتباری بالغ بر ۵۷۱میلیارد ریال انجام می شود.

کد خبر 4383196

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی شهرستان دهلران مردم علیه احتکار کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر هفته دولت گرگان شهرکرد احتکار مشهد عید سعید قربان شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است