Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز جمعه 2 شهریور جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود هنوز اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی گذرد که جهانيان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استمرار و ادامه این گونه كشتار غير نظاميان جز در سایه سکوت و بی تفاونی مجامع تاثیرگذار بین المللی نمی تواند اتفاق افتد و بار ديگر از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهيم با توجه به توالی اين جنايات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنيت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی - اماراتی به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده اند در این جنایات شریک اند و باید به جامعه بین المللی و مردم یمن پاسخگوی سياست ها و نتايج اقدامات خود باشند.

قاسمی از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش های خود را برای توقف فوری حملات افزایش داده و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان بکار گیرند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت خارجه حمله یمن صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات