Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام اسامی برگزیدگان پرونده هشتمین جشنواره بین‌المللی "دف نوای رحمت" در سنندج بسته شد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی "دف نوای رحمت" امروز در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید

سنندج| افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی " نوای رحمت"+تصاویر

جشنواره بین‌المللی " نوای رحمت" در سنندج به روایت تصویر

در این مراسم با رأی هیئت داوران، اسامی برگزیدگان در بخش تک‌نوازی آقایان و بانوان در رده سنی 13 تا 19 و بزرگسالان، مولودی‌خوانی و گروه‌نوازی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش در بخش تک‌نوازی آقایان در رده سنی 13 تا 19 سال "شاهو رستمی" از کردستان رتبه نخست، آران حسن‌زاده از کردستان رتبه دوم و رضا دزایی‌پور از مازندران رتبه سوم را کسب کردند و در بخش تک‌نوازی بانوان رده 13 تا 19 سال نیز زهرا کاظمی از یزد رتبه نخست، وحیده نقیبی از آذربایجان‌غربی رتبه دوم و مهتاب کرامتی از خراسان رضوی رتبه سوم را از آن خود کردند.

همچنین در بخش تک‌نوازی آقایان در رده سنی بزرگسالان "شعیب بهرامی" از کرمانشاه رتبه نخست، محمدمهدی قاسمی از استان فارس رتبه دوم‌ و سعید فرزانگان از کردستان رتبه سوم را کسب کردند و در بخش تک‌نوازی بانوان در رده سنی بزرگسالان سیران خورنکا، شادی غلامی و مونا ملایی از کردستان به‌ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تقدیر ویژه هیئت داوران در همین بخش به نسرین برهانی از اصفهان اهداء شد.

در بخش مولودی‌خوانی، گروه نوای رحمت به سرپرستی مسعود مرادی از کردستان رتبه نخست، گروه بیدار به سرپرستی غلامرضا امینی‌راد از خراسان شمالی رتبه دوم و گروه‌ نوای قدسیان به سرپرستی هوشیار وطنی از کردستان رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش گروه‌نوازی نیز گروه دک به سرپرستی محمدرضا صابری‌پور از خوزستان رتبه نخست، گروه کارین به سرپرستی پرویز مندمی و گروه ژارک به سرپرستی حمزه ترکه از کردستان به‌ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

گفتنی است؛ در این مراسم از سال‌ها تلاش و زحمات "استاد صدیق تعریف" ردیف‌دان و خواننده سنتی ایرانی تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

R7848/P1357/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان