Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@21:18:33 GMT

نزدیکی یک سیارک بزرگ‌تر از اهرام مصر به زمین!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۴۲۱۹

نزدیکی یک سیارک بزرگ‌تر از اهرام مصر به زمین!

خرداد:هفته آینده طی یک رخداد نجومی عجیب شاهد نزدیکی یک سیارک عظیم الجثه به زمین خواهیم بود.

به گزارش خرداد، ایسنا وبه نقل از دیلی‌میل، هفته آینده طی یک رخداد نجومی عجیب سیارک عظیم الجثه‌ای که اندازه آن دو برابر هواپیما بوئینگ ۷۴۷ است، به سیاره زمین نزدیک خواهد شد.

این سیارک "۲۰۱۶ NF۲۳" نام دارد و بنابر گزارش‌ها قرار است ۲۹ اوت(۷ شهریور) در فاصله حدود ۵ میلیون کیلومتری از زمین گذر کند که این فاصله تقریبا ۱۳ برابر فاصله بین ماه و زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ناسا این سیارک عظیم با سرعت ۳۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است. عرض سیارک ۲۰۱۶ NF۲۳ حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ متر است.

گفته می‌شود ارتفاع سیارک مذکور تقریبا ۱۶۰ متر است که این ارتفاع حتی از ارتفاع "هرم بزرگ جیزه"(Great Pyramid of Giza) مصر که ۱۳۸ متر است نیز بیشتر است.

ناسا حرکت این سیارک و دیگر "اجرام نزدیک زمین"(NEOs) را دنبال می‌کند تا از هرگونه تهدید احتمالی آگاه شود.

سیارک یاد شده در گروه سیارک‌های "آتنی"(Atens) قرار دارد. سیارک‌های آتنی گروهی از سیارک‌ها هستند که مسیر مدارشان آنها را به نزدیکی زمین می‌آورد. سیارک‌های آتنی با داشتن نیم قطربزرگ یا کمتر از یک واحد نجومی(AU) فاصله متوسط ​​از زمین تا خورشید، تعریف می‌شوند.

" آزمایشگاه پیش‌رانش جت"(JPL) ناسا با انتشار تصویری از یک نمودار تقاطع مدار این سیارک با زمین را نشان داد.

گفتنی است که سیارک ۲۰۱۶ NF۲۳ در رده "اجرام بالقوه خطرناک"(potentially hazardous objects) قرار دارد و دارای قدر مطلق ۲۲.۹ است.

برچسب ها: اهرام مصر ، رخداد نجومی ، سیارک عظیم الجثه

منبع: خرداد

کلیدواژه: اهرام مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید دیروز با وجود 9 تغییر در ترکیب اصلی‌اش توانست در زمین رئال سوسیداد به پیروزی برسد. 

سوسیداد به خصوص در زمین خودش همیشه رقیبی سخت و دشوار برای رئال بوده ولی دیشب اسیر انگیزه و اشتیاق رئالی ها در راه قهرمان شد. تیم مادریدی بعد از پیروزی هفته گذشته برابر بارسا تنها هفت امتیاز با قهرمانی فاصله داشت و با برد دیشب این فاصله به 4 امتیاز رسید اما همچنان این احتمال وجود دارد که رئال هفته بعد برابر کادیز قهرمان شود.

به این ترتیب که اگر والنسیا دوشنبه شب در مونتجوئیک بتواند بارسا را متوقف کند، رئال با پیروزی احتمالی شنبه بعد برابر کادیز، قهرمانی اش را مسجل می کند. در سال های اخیر بین رئال و والنسیا اختلافات زیادی وجود داشته ولی شاید همین والنسیا قهرمانی رئال را جلوتر بیندازد. 

دیگر خبرها

  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است