Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@14:13:33 GMT

کشتی گیران مدال آور بازی های آسیایی وارد شیراز شدند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۴۳۱۶

کشتی گیران مدال آور بازی های آسیایی وارد شیراز شدند

به گزارش ایرنا، درآیین استقبال از این افتخار آفرینان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس، دوستداران کشتی و خانواده این پهلوانان در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد، از این دو برادر مدال آور با اهدای حلقه های گل تقدیر شد.
زدن ساز و نقاره، اجرای ورزش های باستانی از نکات دیدنی این مراسم استقبال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعلی گرایی در کشتی فرنگی و در وزن 77 کیلوگرم در بازی های آسیایی مدال طلا را برای فارس به ارمغان آورد و برادرش محمدرضا هم در وزن 67 کیلوگرم نشان برنز گرفت.
سعید رضا کیخا ژیمناست شیرازی در این بازی ها در خرک حلقه چهارم شد و مهران ستار دیگر ورزشکار شیرازی در وزن منهای 56 کیلوگرم در رشته جوجیتسو ( یکی از رشته های ورزش جودو ) در مبارزه ای نزدیک از حریف تایلندی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
حبیب رنجبر و مهران ستار در رشته جوجیتسو ، محمدعلی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، سعیده جعفری و راحله نادری در کبدی، فرزاد رستمی و علی رحیمی در هندبال، سعیدرضا کیخا در ژیمناستیک و فرانک پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری و محمد بهروز کارگران، محمد حسن زاده در بسکتبال پنج نفره و علی الله وردی در بسکتبال سه نفره 13 ورزشکار استان فارس هستند که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور داشتند.
محمد علی چمیانی از شیراز به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت حضور داشت و فاطمه اسد پور از شیراز هم سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان را در بازی های آسیایی است.
شریف دلارام نخستین ورزشکار استان فارس بودکه در هفتمین دوره بازی های آسیایی 1974تهران در رشته بوکس موفق به کسب نشان طلا، قبل از انقلاب اسلامی شد.
پس از انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی که در سال 2010 در گوانژو چین برگزار شد امید نوروزی پس از 36 سال در رشته کشتی فرنگی و در وزن 60 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت تا دومین ورزشکار طلایی استان فارس در بازی های آسیایی پس از شریف دلارام باشد.
حمید ریحانی دیگر ورزشکار استان فارس است که در رشته کشتی فرنگی توانسته در بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر به نشان برنز دست یابد.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از بیست و هفتم مرداد آغاز شد که تا یازدهم شهریور ماه 97 در 40 رشته و با حضور بیش از 11 هزارورزشکار از 45 کشور آسیایی در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاکارتا ادامه خواهد داشت.
کاروان اعزامی ایران با 280 ورزشکار مرد، 98 ورزشکار زن و در مجموع 378 ورزشکار در 42 رشته ورزشی راهی این دوره از بازی ها در جاکارتا شد.
ورزشکاران ایرانی در هفدهمین دوره این بازی ها که در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد با 276 ورزشکار در 22 رشته با کسب 21 نشان طلا، 18 نقره و 18برنز به مقام پنجم آسیا دست یافتند.
بهترین مقامی که ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی تاکنون کسب کرده اند مربوط به سال 1974 تهران است که در این سال که هفتمین دوره این بازی ها بود، تیم ایران با 400 ورزشکار در 24 رشته توانست با کسب 36 نشان طلا، 28 نقره و 17برنز در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرد.
هم اینک کاروان ورزشی ایران در هجدهمین دوره این بازی ها در جاکارتا ، 12 مدال طلا ، 11 نقره و هشت برنز کسب کرده است و در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و چین هم با 66 طلا ، 46 نقره و 27 برنز صدرنشین است.
7368 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بازی بوکس تیم ملی کشتی فرنگی جودو مدیرکل ورزش و جوانان رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه کامل این تیم گفت: خدا را شکر برای دومین بار در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و در مسابقات گزینشی هم به دو سهمیه باقی مانده رسیدیم تا کشتی فرنگی با ۶ سهمیه کامل به المپیک راه پیدا کند. حضور ۷ کشتی‌گیر در مرحله فینال و کسب مدال اتفاق ویژه‌ای برای کشتی فرنگی بود که خدا را شکر در این مسابقات محقق شد.

وی گفت: متأسفانه برخی کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا رقابت‌های جام تختی برگزار شد و در این مسابقات برخی کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و تعدادی کشتی‌گیر از دل این مسابقات به اردو دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جام تختی پدیده‌ای را هم کشف کردند، گفت: در دو مسابقه داخلی، قهرمانی کشور و رقابت‌های جام تختی عملکرد کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم. البته تعدادی از کشتی‌گیران از حضور در مسابقات جام تختی بنا به شرایطی معاف بودند.تمامی سرمایه‌های کشتی فرنگی در این دو مسابقه حضور داشتند. عملکرد آن‌ها را در مسابقات داخلی بررسی کردیم و حالا باید در مسابقات بین‌المللی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

رنگرز در مورد عدم دعوت برخی کشتی‌گیران به اردوی جدید تیم ملی عنوان کرد: امیر عبدی، محمدرضا رستمی، رسول گرمسیری و ایمان محمدی جز کشتی‌گیران خوب ما هستند اما متأسفانه این چند نفر در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات ما را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. ما باید کشتی‌گیران مختلف که در مسابقات داخلی شرکت کردند مورد ارزیابی قرار دهیم تا در نهایت به یک جمع بندی نهایی برسیم و آن‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

کد خبر 6093325 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید