Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@00:27:52 GMT

واشنگتن متهم به آغاز جنگ تجاری جهانی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۴۳۹۳

واشنگتن متهم به آغاز جنگ تجاری جهانی

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، ابراهیم کلین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد سخنان اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: واشنگتن  یک جنگ تجاری جهانی را از جمله با ترکیه آغاز کرده است.

 

جان بولتون اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ ترکیه را به عنوان یکی از متحدان ناتو برای جنگ اقتصادی انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی اردوغان افزود: واشنگتن تغییر تعرفه ها و تحریم هایی را علیه برخی از کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، اتحادیه اروپا و آلمان وضع کرد.


کالین ادامه داد: دولت کنونی آمریکا قوانین اقتصادی بازار را نادیده گرفته و تعهدات خود در سازمان تجارت جهانی را نقض می کند. از اینرو ترکیه، هند، سوئیس، نروژ، کانادا، روسیه، مکزیک و اتحادیه اروپا با رجوع مقامات بین المللی خواستار رسیدگی به افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم توسط واشنگتن شدند.

 

به عبارت دیگر اقدامات واشنگتن یک مشکل جهانی است و تنش در روابط ترکیه و آمریکا بخشی از تنقضات دولت ترامپ با جامه جهانی است. به گفته وی، سیاست واشنگتن با روح ناتو در تضاد است و کشورهای عضو این اتحادیه نارضایتی خود را از اقدامات آمریکا ابراز کردند.


کالین گفت:برخی از کشورها از جمله روسیه چین، آلمان، فرانسه و قطر به حمایت از اقتصاد ترکیه پرداختند. وی همچنین به پرونده کشیش آمریکایی اشاره کرد و گفت: واشنگتن دادگاه ترکیه را نادیده گرفته و تقاضایی یکجانبه برای حل این پرونده دارد که هنوز بسته نشده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تعرفه جنگ تجاری آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود

حسین مرتضی، تحلیلگر لبنانی و مطرح جهان عرب در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا انتفاضه دانشجویی اخیر در دانشگاه‌های آمریکا را که در اعتراض به سیاست‌های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته شوک بزرگی برای دولت واشنگتن دانست که به دنبال تطهیر این رژیم از جنایات شنیع آن در غزه است و این انتفاضه را نخستین سنگ بنا در مسیر آگاهی جوانان آمریکایی دانست.

دریافت 58 MB

خبرنگار و مترجم: منصوره حسنی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی   

دیگر خبرها

  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است