Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در مراسم جشن روز داروساز که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: مواد اولیه دارو از هند و چین وارد ایران می شود ولی کیفیت داروی ما با بقیه کشورها فرق می‌کند، مواد اولیه ای که به کشورهای اروپایی می رود با ایران به دلیل توانایی مالی فرق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با بیان اینکه من معتقدم که قیمت دارو نباید ثابت باشد و مابه تفاوت قیمت باید از شرکت های بیمه گر دریافت شود، ادامه داد: من هنگامی که این پیشنهاد را دادم همان موقع با واکنش هایی منفی مواجه شدم.

وی اضافه کرد: باید موانع را از سر راه داروسازان برداریم، ولی موضوع مهم این است وقتی ژل تزریقی در لیست دارویی به حساب می آید این مسئله باعث بروز مشکلاتی در دیگر بخش ها می‌شود.

شهریاری تاکید کرد: اوراقی که بابت پرداخت مطالبات داده می شود باعث ضرر داروسازان است و من نامه ای به رئیس مجلس داده تا مطالبات دارویی و بهداشت به ریال پرداخت شود .

وی عنوان کرد: مجلس پیشنهاد داده سهم نه بیست و هفتم در حساب جداگانه ای بیاید و ما درخواست داشتیم که این پول صرف دارو و درمان شود که متاسفانه من متوجه شدم تنها ۸۰ میلیارد تومان به این حساب ریخته شده است.

شهریاری با بیان اینکه قرار شده است هر کمبود پول ریخته شده را به قوه قضائیه معرفی کنیم، افرود: صنعت دارویی ما با مشکلاتی روبه رو است و ما برخی از مشکلات دارویی کشور را نمی توانیم رسانه ای کنیم و به نظرم باید جلسه ای بین انجمن و رئیس مجلس در خصوص وضعیت صنعت دارویی گذاشته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: من از ذخایر دارویی مطلع هستم و امیدوارم با مدیریت صحیح مشکلات برطرف شود، گمرک قول مساعد داده داروها کمتر از یک هفته ترخیص شود.

شهریاری یاد آوری کرد: در این کشور حقوق به ریال به مردم می دهند ولی هزینه‌ها به دلار از مردم گرفته می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور گفت: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولید شده صرفه جویی شده است، افزود: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش‌ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت.

به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تأیید شورای بررسی فهرست رسمی داروهای ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به داروهایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست داروهای رسمی کشور نشده بود.

پیکان پور خاطرنشان کرد: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه‌ای در روند اقدامات شرکت‌های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی «بررسی پرونده‌های ثبت» در خصوص پرونده‌های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تأیید این پرونده‌ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت‌های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.

کد خبر 6079658 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید