Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:31:01 GMT

«کاروان دانایی»، گامی مؤثر در ترویج کتابخوانی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۷۵۹۱

«کاروان دانایی»، گامی مؤثر در ترویج کتابخوانی است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یزد عصر روز، 2 شهریورماه در دومین برنامه کاروان دانایی ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان که با حضور رقیه دوست‌فاطمیها، مدیر‌کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در محل کتابخانه قرآن و عترت این استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق دوست، کتاب است که این کتاب نیز می‌تواند شخصیت ما را شکل دهد و اگر بتوانیم کتاب خوب را انتخاب کنیم، شخصیت ما نیز متناسب با آن شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما می‌توانیم با انتخاب کتاب‌های خوب، خانواده را در تربیت مناسب کمک کنیم و به گونه‌ای فعال در جهت آگاهی بخشی به جامعه و فعالیت‌های فرهنگی مناسب حرکت کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد در ادامه گفت: کانون‌های مساجد سعی دارند تا مخاطب دانا، بینا در عین حال توجه به دینداری داشته باشند که در این زمینه مهمترین گام خود را در جهت کتاب و کتابخوانی برداشته است.
‌گرجی با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد انگیزه در مخاطبان کانون و مسجدی است که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دومین کاروان دانایی را در این کتابخانه برگزار می‌کنیم،‌ بیان کرد: قصد و غرض داشتن زندگی بهتر در ارتباط با کتاب است و سعی داریم در هر منطقه‌ای که کتابخانه عمومی داریم، این کاروان را داشته باشیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد گفت: کارگاه نوشتاری، قصه‌خوانی و برنامه‌های متنوع به عنوان برنامه‌های این کاروان است.
رقیه دوست‌فاطمیها، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این برنامه گفت: کتاب و کتابخوانی گامی مهم در جهت تربیت مناسب و خانواده‌ای خوب است.
وی افزود: متاسفانه در دنیای امروز مردم کمتر کتاب مطالعه می کنند در صورتی که می توانند با کتابخوانی بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.
رفیعی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز در این برنامه گفت: ما اولین کاروان دانایی را در محل کتابخانه جوادی یزد برگزار کردیم و اکنون نیز دومین  کاروان دانایی در محل کتابخانه قرآن و عترت یزد برگزار شد.
وی افزود: هدف از این فعالیت آشنایی اعضای کانون های مساجد با کتابخانه های عمومی است که امیدواریم فصلی نو در ارتباط با کتابخانه ها باشد.
یادآور می شود در ادامه این برنامه ها نیز مخاطبان در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسالان پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه در کلاس های قصه گویی، داستان نویسی و تربیت اسلامی با کتاب حضور پیدا کردند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد کانون مساجد یزد کاروان دانایی کتابخوانی یزد کتابخانه های عمومی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر ظهر یکشنبه در نشست توجیهی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در قالب کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور ۵۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

وی، با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی است، افزود: مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کیامهر، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

مدیرمسئول کانون شهید نجفی مسجد امام سجاد (ع) قروه در ادامه این نشست توجیهی، با تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری عنوان کرد: این فعالیت‌های بایستی در قالب جشنواره و لیگ برای اعضای کانون تعریف شود و به صورت رقابتی در سطح کانون‌های مساجد استان توسعه یابد.

عزیزی با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای توسعه فعالیت‌های کانون و مسجد بیان کرد: مسأله‌ای که لازم است مورد توجه مدیران کانون‌ها باشد، مسئله روش و اجرای آن است تا با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مسجد را به پایگاهی برای تربیت و کشف استعدادهای نسل امروز تبدیل کنیم.

در ادامه این جلسه روش اجرای طرح به صورت تیمی در بین مدیران کانون‌های مساجد استان به صورت آزمایشی اجرا شد.

کد خبر 6097207

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی