Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفرات برتر هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» امروز در آیین اختتامیه معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره دف‌نوازی «دف نوای رحمت» که با حضور مسوولان کشوری و استانی و نیز علاقه‌مندان به ساز عرفانی دف در پردیس سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، پس از دو روز رقابت، نفرات و گروه‌های برتر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جشنواره، گروه معراج النبی از کردستان، گروه آوین از یزد و گروه سفیران از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر شناخته شدند و از آنان تجلیل شد. 

 

در بخش تک‌نوازی بانوان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال، جایزه رتبه سوم به مهتاب کرامتی از خراسان رضوی اهدا شد، وحیده نقیبی از آذربایجان شرقی جایزه رتبه دوم را کسب کرد و زهرا کاظمی از یزد حائز جایزه رتبه اول شد.

 

همچنین؛ رضا دزایی‌پور از استان مازندران، آران حسن‌زاده از کردستان و شاهو رستمی از کردستان به ترتیب حائز رتبه‌های سوم، دوم و اول بخش تک‌نوازی آقایان رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال را به خود اختصاص دادند.

 

در بخش مولودی‌خوانی نیز، گروه نوای قدسیان از کردستان حائز رتبه سوم شد، گروه  بیداد از خراسان شمالی به جایگاه دوم دست یافت و گروه نوای رحمت از استان کردستان اول شد.

 

سیران خورنکا، شادی غلامی و مونا ملایی از استان کردستان به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم بخش تک‌نوازی بانوان رده بزرگسالان شدند و در این بخش از نسرین برهانی از اصفهان تقدیر شد.

 

در بخش تک‌نوازی آقایان بزرگسال نیز، سعید فرزانگان از کردستان رتبه سوم را کسب کرد، محمدمهدی قاسمی از استان فارس به رتبه دوم دست یافت و شعیب بهرامی از استان کرمانشاه رتبه اول را از آن خود کرد.

 

گروه دک از استان خوزستان، گروه کارین از استان کردستان و گروه ژارک از استان کردستان به ترتیب به رتبه‌های اول تا سوم بخش گروه‌نوازی این جشنواره دست یافتند.

 

در این مراسم از خدمات ارزنده سال‌ها فعالیت در عرصه هنر موسیقی، استاد صدیق تعریف از هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی کشور و استان کردستان تجلیل شد.

 

منصور مرادی از پیشکسوتان عرصه دف و دف‌نوازی و مربی کارگاه‌های آموزشی بخش جنبی جشنواره هشتم «دف نوای رحمت» نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

 

همچنین ضمن تقدیر از خانم کیکو هایاشی بارا از ژاپن بخاطر ساخت فیلم سازهای کوبه‌ای ژاپن و ارسال به جشنواره و همچنین حضور در یک ویدیوکنفرانس، از سیدعلاءالدین یاسینی، عبدالرحمن غوثی، عماد توحیدی و فریدون شهبازیان داوران جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 در هشتمین جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت، ۲۵۰ هنرمند از ۳۰ استان کشور به مدت دو روز در قالب گروه‌های دف‌نوازی و مولودی‌خوانی و تک‌نوازی به رقابت پرداختند.

 

بر اساس این گزارش، صدیق تعریف (زاده ۲۵ دی ۱۳۳۵ در سنندج) خواننده سنتی ایرانی اهل ایران است. وی در دوران فعالیت هنری‌اش با هنرمندانی همچون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، جلال ذوالفنون، حمید متبسم، مجید درخشانی، حسین یوسف‌زمانی، گروه همنوازان و گروه کامکارها همکاری کرده‌ است. همچنین هنرمندانی چون سالار عقیلی، حسین علیشاپور، امیر اثنی عشری، مهدی کلاهدوز و … از جمله شاگردان وی بوده‌اند.

 

به گفته خودش، از دوران دبیرستان در تئاترهای دانش‌آموزی بازی می‌کرد و پشت صحنه یا روی صحنه آواز نیز می‌خواند و معمولاً از خوانندگانی چون ایرج یا گلپایگانی تقلید می‌کرد. در سال ۱۳۵۴ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۹ در رشته هنرهای نمایشی فارغ‌التحصیل شد. از جمله استادان وی در دانشکده می‌توان به بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، شمیم بهار، گلی ترقی، میرفندرسکی، حمید سمندریان و داریوش آشوری اشاره کرد.

 

سال ۱۳۶۲ همراه بود با اجرای اولین کنسرت رسمی صدیق تعریف و ارایهٔ اولین آلبوم موسیقی او به نام "چاووش ۱۰" ( که امروزه با نام به یاد طاهرزاده در دسترس است) در دستگاه سه گاه با همکاری گروه‌های شیدا و عارف به سرپرستی محمدرضا لطفی که شامل بازسازی یکی از آوازهای طاهرزاده بود.

 

وی در سال ۱۳۶۴ چند تصنیف کوتاه بر روی رباعیات ابوعلی سینا در سریال ابن سینا با آهنگ سازی فرهاد فخرالدینی اجرا کرد.

 

یکی از به یادماندنی‌ترین بخش‌های سریال امام علی (ع) بدون شک موسیقی آن بود که تصنیف این اثر را صدیق تعریف اجرا کرد که بسیار مورد استقبال هم قرار گرفت.

 

آلبوم «عارف شیدا» منتشر شده در سال ۹۴ هم یکی از آخرین اثرهای صدیق تعریف است.  تعریف از سال ۶۴ تا هم اکنون به تدریس و تعلیم آواز ایرانی مشغول است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان با حضور مدیران آبفا کشور و سمنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن همایش شهید سردار قاسم سلیمانی شرکت آبفا استان سمنان برگزار شد.

بر اساس نظر هیئت داوران گزارش خبرگزاری مهر استان سمنان به قلم محمد علی عباس نژاد توانست مقام دوم این جشنواره را کسب کند.

این گزارش به مشکلات آبرسانی به شهرستان شاهرود و همچنین مشکلات و معضلات کم آبی و خشکسالی اشاره دارد. سال گذشته و در نخستین دوره جشنواره آب و رسانه نیز مقام اول به خبرگزاری مهر استان سمنان رسیده بود.

گزارش مردم منتظر آبرسانی به شاهرود / روایت وعده‌هایی که عملی نشد مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط محمد علی عباس نژاد نگارش و به مسائل مرتبط با کم آبی در شاهرود و تعویق طرح‌های آبرسانی اشاره داشت.

عباس نژاد یکی از باسابقه‌ترین خبرنگاران استان سمنان با بیش از سه دهه کار رسانه‌ای است.

کد خبر 6087818

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • سنندج ،پایتخت دف جهان