Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل ، بهنام جو در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان که با حضور محب خدایی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد ، گفت : مجتمع آبدرمانی وقتی ثمربخش است که توسط سرمایه گذار توانمند، مجهز به امکانات لازم برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت به امر گردشگری باعث شده است از محل اشتغال فراگیر تسهیلات خوبی برای این بخش اختصاص یابد ، از تصویب اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به یک پروژه گردشگری استان خبر داد.

استاندار اردبیل به بیان اقدامات و تلاش های انجام گرفته در خصوص راه اندازی پزشکی آب درمانی پرداخت و گفت : بعد از هفته دولت طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه های ترکیه طرح پزشکی آبدرمانی استان قطعی خواهد شد و پزشکان استان برای آموزش ۶ ماهه به ترکیه اعزام می‌شوند و پس از پایان دوره و کسب مهارت های لازم در بهترین آب درمانی های استان مستقر خواهند شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه میزان درآمد سالانه مردم استان از متوسط درآمد کشوری پایین است ، گفت: توسعه گردشگری کشاورزی، گردشگری روستائی و عشایری و توریسم درمانی و آبدرمانی های استان برای  رشد و رونق اقتصادی استان برنامه ریزی و اجرا می شود که از شمال تا جنوب استان را در برمی گیرد‌.

بهنام جو تصریح کرد : جامعه هدف برنامه های گردشگری استان هم وطنانمان از نقاط مختلف کشور در وهله اول و مسلمانان و شیعیان کشورهای مسلمان جهان در وهله بعدی است و اطمینان داریم اگر مجتمع های آبدرمانی مدرن در استان احداث شود و پزشک آب درمانی راه اندازی شود قطعاً زائران مشهد مقدس و قم از کشورهای مسلمان سراسر جهان، استان اردبیل را مقصد بعدی گردشگری خود انتخاب می کنند.

وی طرح موضوع ورزش های زمستانی را یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل بیان کرد و گفت : در این خصوص نیز اقدامات خوبی انجام شده و با صدور مجوز و پرداخت تسهیلات و خرید دستگاه آلات توسط بخش خصوصی، این طرح ها در مرحله اجرا و راه اندازی قرار گرفته اند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد : در کنار برنامه ریزی برای توسعه گردشگری استان، تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل راه آهن، توسعه  فرودگاه و چهار بانده کردن جاده های مواصلاتی  و احداث بسترهای لازم دیگر در دست اجراست.

بهنام جو در پایان با تشکر از تصمیمات و وعده های راهگشای دکتر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر اخیر خود به استان اردبیل ، خواستار عملیاتی شدن تمام تصمیمات اتخاذ شده در این سفر شد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اردبیل گردشگری استاندار آب درمانی توریسم درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران