Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:12:03 GMT

قطع کمک‌های آمریکا به فلسطین گامی خلاف صلح است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۹۸۲۶۷

قطع کمک‌های آمریکا به فلسطین گامی خلاف صلح است

سفیر فلسطین در واشنگتن نسبت به تصمیم آمریکا در لغو بیش از 200میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده شده برای فلسطینیان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه فرانس 24، حسام زملط تصمیم دولت آمریکا را در لغو بیش از 200 میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده‌شده برای فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تهدید سیاسی و اقدامی کینه‌توزانه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «دولت آمریکا در حال برهم زدن چند دهه چشم‌انداز (صلح) و تعهد آمریکایی‌ها درباره موضوع فلسطین است. بعد از اقدام علیه قدس و آنروا (دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور امداد و اشتغال‌زایی آوارگان فلسطینی)، این اقدام گامی است که راه‌حل دو دولتی را رد می‌کند و گامی خلاف صلح به شمار می‌رود.»

زملط تأکید کرد: «استفاده از کمک‌های بشردوستانه و توسعه محور سلاحی در راستای تهدید سیاسی است که برای هیچ‌کس نفعی ندارد.»

اظهارات سفیر فلسطین در واشنگتن بعدازآن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد بیش از 200 میلیون دلار از کمک‌های اختصاص داده‌شده به فلسطینیان را در کرانه باختری و نوار غزه لغو کند.

به گزارش آنا، این اقدام ترامپ در حالی است که آمریکا چند ماه پیش 65 میلیون دلار از کمک خود به دفتر امدادی سازمان ملل متحد به فلسطینیان را قطع کرده بود.

سازمان ملل متحد و تشکیلات خودگردان فلسطین بارها هشدار داده‌اند قطع کمک‌هزینه‌ها به خانوارهای فلسطینی اوضاع زندگی روزمره شهروندان مناطق اشغالی را سخت‌تر از پیش خواهد کرد.

انتهای پیام/4077/4033

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم