Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی هاآرتص ؛ فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا روز جمعه جبرئیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را به علت «تحریک به خشونت» و به دلیل اظهارات و موضع گیری رسمی وی در رسانه ها بر ضد تیم ملی فوتبال آرژانتین و لیونل مسی، کاپیتان این تیم از حضور در ورزشگاه ها هنگام برگزاری مسابقات منع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته انضباطی فیفاT رجوب را علاوه بر محرومیت یک ساله، به پرداخت بیست هزار فرانک سوئیس معادل 20300 دلار جریمه نقدی محکوم کرد. این حکم به این علت صادر شده است که ر­جوب اوایل ماه ژوئن پیش از دیدار تدارکاتی تیم ملی آرژانتین با تیم فوتبال اسرائیل که قرار بود در بیت المقدس برگزار شود، از هواداران فوتبال در سرزمین های فلسطینی خواسته بود تصاویر و پیراهن های ورزشی لیونل مسی را در صورت حضور در این بازی دوستانه آتش بزنند. این مسابقه فوتبال در نهایت لغو شد.
در حکم کمیته انضباطی فیفا آمده است رجوب با دعوت از طرفداران فوتبال به این کار، رسما مرتکب «تحریک به خشونت و نفرت پراکنی» شده است.
خورخه فائوری Jorge Faurie وزیر امور خارجه آرژانتین در توجیه لغو مسابقه فوتبال با اسرائیل گفته بود در پی اظهارات رجوب تصاویری از پیراهن های سفید و آبی آسمانی تیم فوتبال آرژانتین منتشر شد که به نشانه خون روی آنها رنگ قرمز ریخته شده بود و بازیکنان با مشاهده این تصاویر احساس ناامنی و خطر کردند.
در حکم فیفا تاکید شده است رجوب از روز جمعه به مدت یکسال از شرکت در مسابقات یا فعالیت های رسانه ای در داخل یا نزدیک ورزشگاه ها در روز مسابقات منع شده است.
این ممنوعیت بازیهای جام ملتهای آسیا را که سال 2019 در امارات متحده عربی برگزار می شود و احتمالا آغاز دور مقدماتی رقابت های جام جهانی 2022 را در بر می گیرد.
با این همه رجوب مجاز است تا فعالیت روزانه خود را در فدراسیون فوتبال فلسطین انجام دهد و در نشست های فیفا شرکت کند.
رجوب از چهره هایی است که همواره تلاش کرده است تا فیفا را به اعمال تحریم علیه اسرائیل مجاب سازد. وی پیوسته از کشورهای عضو فیفا می خواهد تا به خاطر اقدامات اسرائیل در اعمال محدودیت برای بازیکنان فلسطینی و تشکیل تیم در شهرکهای کرانه باختری خواستار مجازات اسرائیل شوند. ولی اسرائیل این اقدامات را تلاش در جهت سیاسی کردن ورزش می خواند و آنها را رد کرده است .
لغو دیدار تدارکاتی که با انصراف تیم ملی آرژانتین و تحت فشارهای زیاد سیاسی صورت گرفت، انتقاد شدید مسئولان دولت اسرائیل را به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فيفا فلسطين اسرائيل آرژانتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۸۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت اجرا نشدن آیین‌نامه‌های جدید لیگ برتر، فصل آینده به تعویق می‌افتد.

امیرمهدی علوی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما در خصوص حواشی اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت:

باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود.

وی افزود:

بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تضمینی برای اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، گفت:

اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • گزارشگر ایده‌آل رئیس فدراسیون فوتبال
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر