Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) قطع کمک‌های مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین را نشانه ورشکستگی اخلاقی و سیاسی این کشور دانست.

 حنان عشراوی گفت تصمیم آمریکا درباره لغو کمک 200 میلیون دلاری به فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه یک رفتار کاملا غیراخلاقی و غیرمسئولانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشراوی در بیانیه ای تأکید کرد دولت آمریکا با این رفتارهای خود ثابت کرد که روش باج خواهی را به عنوان ابزار فشار برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کند اما ملت و ریاست تشکیلات خودگردان هرگز تسلیم فشار و تهدید نخواهند شد و در عین حال حقوق ملت فلسطین قابل فروش و معامله نیست.

وی افزود اقدام دولت آمریکا در استفاده از سیاست تهدید و مجازات مردمی که تحت اشغال اسرائیل هستند هرگز به بهبود جایگاه و یا ستایش از آن در جهان منجر نخواهد شد و این رفتار و رویکرد محکوم آمریکا نشان از ورشکستگی سیاسی و اخلاقی آن است که در چارچوب همدستی با اسرائیل که زمین ها و منابع مردم فلسطین را مصادره و تحریم های اقتصادی علیه آنان اعمال کرده است، صورت می گیرد و این کارها با هدف مجازات قربانی (ملت فلسطین) و دادن پاداش به اشغالگر صورت می گیرد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای توقف کمک مالی 200 میلیون دلاری واشنگتن به فلسطینی ها خبر داد.

این مقام آمریکایی افزود واشنگتن تصمیم گرفته است کمک 200 میلیون دلاری به فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را به اجرای پروژه های مهمتر در مکان های دیگر تخصیص دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • (ویدئو) لحظه وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا
  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج
  • کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکند+ فیلم
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه